הצורך באבחון פסיכוגריאטרי למימוש תביעות סיעוד

לא הכל זהב

גיל הזהב מאופיין בשינויים רבים ההופכים את קבוצת הגיל הזו לקבוצה הנוטה לפתח מגוון רחב של בעיות רפואיות ובעיות רגשיות. המשפחה הקרובה והחברים מתחילים לשים לב לפגיעה ביכולותיו השונות של הקשיש, פגיעה אשר משפיעה על תפקודו בחיי היום יום וביחסיו עם סביבתו הקרובה. יש כאלה שמתחילים לסבול מבעיות זיכרון ומתקשים לבצע פעולות שונות שבעבר הצליחו לבצע בקלות ואחרים הופכים להיות תוקפניים ומבולבלים, ומפגינים התנהגויות שלא איפיינו אותם בעבר.

בני המשפחה  אשר ערים לשינויים אלו מחליטים פעמים רבות לפנות לקבלת סיוע סיעודי ומגישים תביעת סיעוד לקבלת סיוע במימון הוצאות הטיפול.

יש לך שאלה על זכויות יקירך? שאל אותנו כעת בפורום תביעות סיעוד.

אדם קשיש או אדם שאובחן כחולה בדמנציה המבקש להגיש תביעת סיעוד נדרש להגיש את טופס התביעה בליווי מסמכים רפואיים, ביניהם חוות דעת של רופא פסיכוגריאטר המתייחס למצבו הרפואי הדמנטי ולמידת הצורך שלו בהשגחה צמודה.

תביעות סיעוד והאבחון הפסיכוגריאטרי

בשנים האחרונות עלו קרנן של  פוליסות הביטוח הסיעודי, ויותר ויותר אנשים מבקשים לרכוש פוליסה זו כדי להבטיח שביום מן הימים, במידה ויהפכו להיות חולים סיעודיים, הם יהיו זכאים לקבל את תגמולי הביטוח המגיעים להם מכוח פוליסת הביטוח שרכשו. תגמולים אלו יסייעו להם לממן הוצאות טיפול שונות כגון: סיוע של מטפל סיעודי או רכישת אביזרים טיפוליים שונים. אולם, קבלת התגמולים בגין אותה תביעה מחייבת עמידה במספר תנאי סף מקדימים כאשר אחד מהם הוא האבחון הפסיכוגריאטרי.

מהו אבחון פסיכוגריאטרי?

האבחון הפסיכוגריאטרי נועד לאתר הפרעות נפשיות ומחלות שונות אשר משפיעות על תפקודו הגופני והנפשי של הקשיש או החולה הדמנטי. אבחון זה מסוגל להעריך את מידת הירידה ביכולות הקוגניטיביות של אותו נבדק, לבדוק את יעילות התרופות שהוא נוטל ולבדוק האם האדם מסוכן לעצמו או לסביבתו.

במהלך האבחון הפסיכוגריאטרי מבצע הפסיכוגריאטר תשאול של הנבדק הכולל שאלות על אודות ההיסטוריה האישית וההיסטוריה המשפחתית של מחלות גופניות, מידת התפקוד שלו בחיי היומיום, מקורות התמיכה הקיימים, מצבו הנפשי וקיומן של הפרעות נפשיות שונות כמו דיכאון או חרדות. שאלות אלו מסייעות לו להעריך את מצבו של המטופל הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

האבחון כולל גם סדרת מבחני זיכרון, מבחני ריכוז, התמצאות בזמן ובמרחב ואבחנה פסיכיאטרית כמו גם בדיקות פיזיולוגיות שונות כמו: בדיקות דם ובדיקות שתן, לחץ דם, בדיקות הורמונליות ועוד. ייעוץ וחוות הדעת של אותו רופא מסייע לקבוע האם הקשיש זקוק לעזרה מקצועית או לתמיכה של מטפל סיעודי צמוד.

הגדלת הסיכויים לקבלת גמלת הסיעוד

הגשת תביעת סיעוד היא הליך מורכב וסבוך שמחייב הבנה במגוון רחב של נושאים משפטיים וסעיפים ביטוחיים. על מנת להגדיל את הסיכויים לזכות בפיצוי הכספי המגיע לכם על פי חוק, מוטב כי תפנו לעורך דין בעל מומחיות בתחום הביטוח הסיעודי, שיוכל לסייע לכם לעמוד על זכויותיכם החוקיות.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום תביעות סיעוד

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי לחולי אלצהיימר ודמנציה" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך