איחור בתשלום דמי פגיעה – המשך

  • מאת
    דיון
  • #53930 הגב
    אמה
    אורח

    לכבוד
    משרד עו"ד אלמוג שפירא
    שלום רב,
    תודה לך עו"ד שפירא על המענה המהיר והמקצועי.

    אודה למענה מכם לגבי שני עניינים:
    1) שאלתי אותך לגבי תשלום דמי פגיעה, שביטוח לאומי מנסה להתחמק ממנו, וענית לי כי היות
    והפגימה (צרידות) הוכרה כפגיעה בעבודה "הינך זכאית לכל הגמלאות וההטבות על פי חוק הביטוח הלאומי, לרבות דמי פגיעה. יש לפנות במכתב מסודר, עם העתק לפניות הציבור ולעמוד על התשלום בהקדם. בכל מקרה אחר, ניתן לפנות לערכאות השיפוטיות. מוטב תחילה לקבל עמדה כתובה מדוע לא שולמו דמי הפגיעה".
    השאלה המתבקשת היא: היות ונקבעה לי נכות של 13% בגין הפגיעה ושולם לי מענק חד פעמי בהתאם, האם אני עדיין זכאית על פי החוק לקבל את דמי הפגיעה (היות וכתוב על הזמנה לועדה שאחרי קביעת דרגת הנכות לא יינתנו דמי פגיעה נוספים) ?
    המוקדנית בבטוח לאומי ענתה לי שאינני זכאית לדמי פגיעה (לאחר שביררה זאת עם הסניף בהתאם לבקשתי). כמו כן, נאמר לי ע"י המוקדנית שהיות ומדובר במחלת מקצוע שמתרחשת לאורך שנים רבות של פגיעה מתמשכת, אינני זכאית לדמי פגיעה.
    אציין שבקשתי לדמי פגיעה עוד בטרם הוועדה, לא זכתה לשום התייחסות מהביטוח הלאומי למרות שהייתי 150 ימים בחופשת מחלה עקב הפגיעה. הם בחרו לצייו על ההכרה בתאונה "הוכר עקרונית, ללא תשלום."

    במידה והנני זכאית לדמי פגיעה, אולי עדיף לי לפנות ישר לבית הדין לעבודה היות ואני חוששת לאבד זמן יקר בפניה לתלונות הציבור, שלא בטוח שיש לה סמכות כלשהי מול הביטוח הלאומי. בנוסף, בעוד 4 חודשים מסתיים פרק הזמן שבו אני זכאית לפנות לבית הדין לעבודה.

    2) לפני 10 חודשים הייתה לי תאונת עבודה שבמסגרתה נחבלתי בגב התחתון באזור עצם הזנב. הייתי בחופשת מחלה 3 חודשים, מטופלת בפיזיותרפיה, שלא סייעה לי, ובמשככי כאבים.
    לצערי, רופא של הבטוח הלאומי החליט לאשר לי דמי פגיעה רק לתקופה של חודש וחצי למרות אישורי המחלה של האורתופד ולמרות שהפגיעה אושרה כתאונת עבודה. הרופא ציין שלהערכתו הפגיעה שלי לא מצדיקה 3 חודשי חופש מחלה.

    מה עליי לעשות על מנת שתאושר לי כל תקופת המחלה? אני עדיין סובלת מכאבים ומטופלת במשככי כאבים מאז הפגיעה ויש לי אישורים על כך מהאורתופד.
    אני חוששת שאם אפנה לבית הדין לעבודה, הם יממנו מומחה, שיקבע שהיות ולא מדובר בשבר, אלא בסבל ובכאבים בלבד, אזי רופא הביטוח הלאומי צודק, ואני עוד עשויה לשלם הוצאות מומחה והוצאות משפט.
    מצד שני זה כל כך לא הוגן שהייתי בחופשת מחלה בהתאם להוראת האורתופד ואני ניזוקה כלכלית (כי נגמרו לי ימי המחלה) עקב החלטת הביטוח הלאומי.
    אודה לחוות דעתכם המקצועית בנושאים שהובאו לעיל. מתנצלת על אורך הדברים.
    בתודה ובברכת שנה טובה
    אמה

מציג 2 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #53940 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      שלום רב,
      באשר לשאלה הראשונה, עמדת הביטוח הלאומי לא ברורה, ובכל מקרה אבקש לקבל לעיוני את מלוא המסמכים.
      ניתן בנקל לראות גם באתר הביטוח הלאומי כי תשלום דמי פגיעה יכול להינתן גם בגין מחלת מקצוע, כך שלא ברורה התשובה. ככל ומחלת המקצוע הוכרה כפגיעה בעבודה, הרי שאת זכאית למלוא הזכויות על פי החוק, כפי שהסברתי כבר בתשובתי הקודמת. לכן, לא ברור מדוע הוכרה הפגימה, אך הזכויות נשללו.
      אגב, לפי הנוסח שכתבת מצוין כי "לא יתקבלו דמי פגיעה נוספים" אחרי קביעת נכות, אך להבנתי לא קיבלת כלל דמי פגיעה בגין המקרה, נכון? לכן, לא ברורה התשובה ועליך לבקש את התייחסותם לתביעתך לתשלום דמי פגיעה בגין המועדים שקדמו לנכות שנקבעה.
      במידת הצורך, יש לשקול ערעור לבית הדין. אך כאמור, אבקש לקבל למייל את כל המסמכים על מנת שאוכל לבצע בדיקה מעמיקה בנסיבות המקרה והטעמים לשלילת זכאות.
      בכל הנוגע לשאלתך השניה, בהיעדר תעודה רפואית לנפגע בעבודה (אישור מחלה), לא ניתן לעמוד על תשלום דמי פגיעה.
      אני כאן לכל שאלה בנושא.

      בברכה,

      רפאל אלמוג, עו"ד

    • #58918 הגב
      נופר
      אורח

      שלום רב
      הגשתי תביעה לדמי פגיעה בגין 3.5 חודשים ששהיתי במחלה בגלל מחלת מקצוע, תסמונת התעלה הקרפאלית. המל"ל דחה התביעה והגשתי ערעור שהתקבל והוכרתי כנפגעת עבודה אך "ללא תשלום". נאמר לי שעליי לפנות בתביעה לנכות.
      האם אני לא זכאית לאותם 3.5 חודשים שהייתי בביתם ויש לי תעודות רפואיות על פגיעה בעבודה והמלצה של רופא תעסוקתי? מה עלי לעשות כדי לקבל את אותם 3.5 חודשים, מלבד הגשת התביעה לנכות מעבודה?
      תודה
      נופר

      • #58949 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        מנהל בפורום

        נופר שלום,
        ככל והוכרת כנפגעת עבודה ע"י הביטוח הלאומי, הינך זכאית לכלל הזכויות המשתמעות מכך, בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, וזאת כוללות גם דמי פגיעה. אמליץ לך לפנות במכתב מסודר לביטוח הלאומי, בצירוף כלל המסמכים הרלוונטיים לביסוס עמדתך, על מנת לעמוד על זכויותייך. לא ברור מפנייתך מדוע נדחתה בקשתך לדמי פגיעה.
        במידה והביטוח הלאומי לא נעתר לבקשתך, ניתן לפנות לערכאות שיפוטיות, ולשם כך רצוי להיוועץ בעו"ד המתמחה בתחום.

        בברכה,
        רפאל אלמוג, עו"ד

    • #59264 הגב
      נופר
      אורח

      שלום רב,
      הנני זכאית לדמי פגיעה לאחר שהגשתי בעצמי תביעה לדמי פגיעה וערעור באמצעות עו"ד לאחר שנדחתה תביעתי לדמי פגיעה והיום כזכאית לדמי פגיעה קיבלתי הודעה מהמל"ל שדמי הפגיעה יועסקו למעסיקי עפ"י תקנה 22. האם זה תקין? אני עובדת מדינה ומעסיקי לא מתנהל עפ"י תקנה 22, מעסיקי לא הגיש עבורי את התביעה ולא שילם לי דמי פגיעה מראש, כל ניסיון שלי לבקש שהכסף יועבר ישירות לחשבוני נענה בשלילה משום "שכך החליט הסניף" ואין עם מי לדבר שם. האם זה תקין? אני יודעת מעובדים בארגון שמי שחלה קיבל ישירות לחשבונו ומהאמרכלות נודע לי שהיא לא יודעת מה זה תקנה 22 ומעולם לא קיבל המעביד דמי פגיעה של עובד ולא תבע במקומו או שילם דמי פגיעה מראש. כל התקופה שנעדרתי בשל הפגיעה בעבודה השתמשתי בכל ימי החופשה והמחלה שלי ובמחצית מהתקופה הוגדרתי בחל"ת כי נגמרו לי ימי המחלה והחופשה. מה עליי לעשות? זה אבסורד שמי שלא צד לתביעה ומי שבעצם גרם לי את הפגיעה בעבודה המעביד יקבל את הכספים ואתנהל מולו וככל הנראה יכניס למשכורת וינוכו לי 50% כי אני רווקה ו"אכלתי" אותה. מה עליי לעשות? תודה. נופר.

      • #59290 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        מנהל בפורום

        שלום נופר,

        כל עוד למעסיק יש הסדר עם המוסד לביטוח לאומי שהתשלום יבוצע דרכו, ההליך תקין. לשאלתך, לא ניתן לבקש שהתשלום יבוצע דרך הביטוח הלאומי, שישנו הסדר כאמור.
        שימי לב, בהתאם לתקנה 22 לתקנות הביטוח הלאומי, דמי הפגיעה ישולמו על ידי המעסיק במועדים בהם הוא נוהג לשלם שכר לעובדיו.

        בברכה,
        רפאל אלמוג, עו"ד

מציג 2 תגובות משורשרות
מענה ל־איחור בתשלום דמי פגיעה – המשך

ביטול