אי איבחון מום מולד המשך

  • מאת
    דיון
  • #44255 הגב
    רותם
    מנהל בפורום

    בהמשך לפנייתי,המום הוא מום אורולוגי שנקרא אפיספדיאס.וכן היה ניתן לחזותו בשלב מוקדם ביותר של ההריון,אני עומדת בקשר עם אם לילד בעל מום כזה,כאשר היא יודעת עעליו משבוע 12.בפרט שכעובר הוא היה קטן לגילו ועל סמך כתבות רפואיות שקראתי,פרט זה היה צריך להדליק אור אדום ולחפש בדייקנות נאותה מומים.לגבי המסמכים שחתמתי עלייהם הם אותם מסמכים פורמליים,שנשים חותמות עלייהם כרוטינה לפי כל אולטרסאונט או בדיקת מעקב שיגרתית.אודה מראש

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #44256 הגב
      עו"ד שירלי מיור
      אורח

      רותם שלום,
      חשוב להבין, כי תביעת רשלנות על יסוד הולדה בעוולה אינה תביעת רשלנות על גרימת המום בתינוק, אלא לעצם הלידה עם המום. במצב דברים שכזה, השאלה המרכזית שבית המשפט יבחן במידה ותוגש התביעה הינה כיצד המצב היה משתנה לו היית מגלה את המום במהלך ההיריון? האם מדובר במום המצדיק הפלת העובר? האם היה עדיף לו לא היה נולד? או שמא מדובר במום קל יחסית או לחילופין מום הניתן לתיקון באמצעות ניתוח. במידה והאפשרות היא האחרונה, מומלץ לחשוב פעמיים על הגשת תביעה במקרה זה שכן הסיכוי לקבלת הפיצוי משמעותי אינו גבוה.
      באשר למסמכים שחתמת עליהם, נאמר בזהירות מבלי שקראתי אותם, כי חתימתך על מסמכים אלו עדיין אינה מבטלת את אחריותו של המוסד הרפואי מלנהוג באחריות ובמידת זהירות גבוהה כלפי מטופליה. בית המשפט בוודאי לא יקבל טענה המבטלת כל אחריות על סמך מסמך שכזה. במידה ונגרם לך נזק כתוצאה מפעולה/מחדל של אותו מוסד שהתברר לבסוף כרשלנות רפואית, המוסד ייאלץ לשאת באחריות המלאה לכך.

      בברכה ושוב הצלחה,
      שירלי מיור, עו"ד.

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־אי איבחון מום מולד המשך

ביטול