בדיקה של רופא מהביטוח

  • מאת
    דיון
  • #51337 הגב
    עירית
    אורח

    רציתי לשאול לגבי ביטוח סיעודי וביטוח לאומי.
    אבא שלי חולה באלצהיימר עם אסטמה בן 73. יש לנו אבחון מרופא גריאטרי וגם מרופא המשפחה. זה עדיין לא מאוד מתקדם, אבל כל הזמן שוכח דברים, שמות ולפעמים צלול. פתאום הוא יכול לשכוח איך מגיעים הביתה או להגיד דברים לא קשורים ואנחנו לא נותנים לו לצאת לבד. גם קשה לו מאוד לעלות במדרגות, בגלל הנשימה, ואין מעלית אצלו בבניין, והולך מאוד לאט וגם מתלבש לאט מאוד. אימא שלי עוזרת לו אבל קשה לה.
    יש לו ביטוח סיעודי דרך קופת חולים כללית ואמרו לנו שבשביל לממש את הביטוח צריך לבוא רופא מהביטוח לבדוק אותו. בגלל מקרים ששמעתי, אני פוחדת מהבדיקה, ולא יודעת אם יעבור אותה. מה עדיף: שיעשו לו את הבדיקה או לפנות לביטוח לאומי? האם בביטוח הלאומי עושים את אותה בדיקה?
    עירית

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #51339 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      הי עירית,
      קודם כל, אין ממה לחשוש. יש ללכת עם האמת העובדתית.
      אינני רואה גם סתירה בין שני ההליכים. יש לפנות לבירור ומימוש הזכויות הן מול ביטוח לאומי והן למול חברת הביטוח המבטחת במסגרת ביטוח סיעודי. הקריטריונים אמנם שונים, אך במהות הדברים מאוד קשורים ואף עשויים להשפיע האחד על השני.
      מומלץ כמובן להיערך מראש עם כל האישורים המתאימים, תיעוד אודות האבחנות, תיעוד אודות המצב הקוגניטיבי, כושר השיפוט, חוסר היכולת להתמצא בזמן ובמקום וצורך בהשגחה במרבית שעות היממה.
      חשוב מאוד שיהיה בבדיקה בן משפחה אשר בקיא בנסיבות ויפקח על מהלך תקין של הבדיקה.
      אני כאן לשאלות נוספות.

      בברכה,

      עו"ד רפאל אלמוג

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־בדיקה של רופא מהביטוח

ביטול