דוח שמאי מופרז ותביעה בבית המשפט

  • מאת
    דיון
  • #42076 הגב
    בר
    מנהל בפורום

    שלום לכולם ברצוני להתייעץ איתכם ככה לפני כשנתיים קרתה תאונה ביני לבין אוטו אחר שני הרכבים ישנים שניהם שנת 2001 שלי פיגו של התובע סוזוקי
    תיאור:

    אני נכנסתי לחנייה וזיהיתי חנייה מקדימה לאחר מכן זיהיתי חניה מאחורה אז הסתכלתי במראות ולא היה אף אחד התחלתי בנסיעה ברוורס ופתאום הגיח רכב מציד ימין שלי וקרתה התאונה לרכב שלי פיגו לא קרה כלום לרכב של התובע קרה נזק מינימלי לאחר מכן הוא יצא בעצבנות ועניתי לו שאני אשלם על התיקון על מנת באמת לצאת בן אדם טוב שהתיקון מינימלי ולא עולחה על 500 שקל 700 גג לאחר מכן הוא אמר שאינו מוכן ואף הצעתי לו לבוא לבדיקה במוסך שלי ללא התחייבות ללא כלום ולתיקון שהוא לא מתחייב על שום דבר אני מתחייב הוא אינו הסכים ואז כמה ימים אחר כך הוא בא עם הערכת שמאי שלפי דעתי מגוכחת ומנופחת במחיר של 7500 והוא דרש שאני אשלם את זה לא רציתי המחיר הזה מופרז אז הוא שלח את האוטו לפירוק בטענה שהנזק שביצעתי הוא מעל ל 50% שויוו של הרכב ואני יכול להבטיח לכם שזה לא נכון ואז הוא תבע אותי ומבקש שאני אשלם לו 11.500 אלף שקל על כל האוטו עכשיו גם שהתאונה קרתה הוא יצא ואמר שרק לפני כמה חודשים הוא עשה תאונה וכמעט השבית את האוטו אז למה אני צריך לשלם לו את כל הסכום הזה?? השמאי שלי שלא בדק את הרכב לא הייתה לי אפשרות אלה על סמך מראה קבע שהמחיר לא יותר מ3000 שח ושהדוח שמאי של השמאי השני מופרז ביותר ו"מנופח" וכלל חלקים מקורים וחדשיםן מה שלא אמור להיות שוב הרכבים האלה ישניים שנת 2001 עכשיו הבנתי שיש דבר כזה רשלנות תורמת זה שנסעתי ברוורס לא אומר שאני אשם 100 אחוז לא הייתה לי אפשרות לראות אותו הוא בא מצד ימין ונכנס בי ! ועכשיו הוא רוצה את כל המחיר של האוטו מה אפשר לעשות ואיזה טענות אפשר להעלות בתמונות רואים שזה נזק מגוחך ולאחר מכן הוא נסע עם האוטו הביתה ברור שיש פה ניסיון עקיצה מה אפשר לעשות תודה לעוזרים?

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #42077 הגב
      עו"ד רועי לייכטמן
      אורח

      בר שלום רב
      צריך לחלק את השאלות לכמה חלקים –
      לעניין אחריות:
      לעניות דעתי יהיה לך קשה לשכנע את בית המשפט שיש מקום לחלוקת האחריות בינך לבין התובע כאשר את נסעת אחורה (רוורס).
      אולם תוכלי לטעון שהכביש זה מקום דינמי ומסוכן. כאשר עסקינן באזור חניה דרוש מכל הנהגים זהירות מוגברת וציפייה לכך שאנשים ינסו להיכנס ולצאת מאזורי חניה. לכן על הנהגים להיות ערניים ולנסוע בזהירות באזור שכאלה. היה על התובע לשים לב לרכבך ולאפשר לך להשלים את החניה ללא הפרעה.
      לעניין הנזק:
      לא ברור לי כיצד קבעת שמדובר בנזק של 500 ¤ – 700 ¤ בלבד כאשר השמאי מטעמך קבע שמדובר בנזק של 3,000 ¤.
      הייתי מציע לך להגיש חוות דעת של שמאי מומחה בתחום שיתייחס לגובה הנזק לאחר שהוא יבדוק את הרכב לרבות את התמונות הצבעוניות מיום האירוע. יש לבקש מהשמאי להתייחס לפער בחוות הדעת של התובע לנזק האמתי. חשוב לידע את השמאי ולבקש את התייחסותו לכך שהרכב עבר תאונה נוספת שככל הנראה לא תוקנה.
      יש לשים לב שאם התובע לא יאפשר לך להגיש חוות דעת ו/או לבדוק את הרכב ו/או לקבל את התמונות הצבעוניות מיום האירוע, תוכלי לטעון לנזק ראיתי.
      כמו כן, ראוי לציין בפני בית המשפט שכבר ביום האירוע, בקשת לבדוק את הרכב במוסך מטעמך אולם התובע סירב.
      בנוסף הייתי מבקש מהתובע להציג קבלות אודות התיקון של התאונה הנוספת ובכך לדרוש למעשה הוכחה שלא מדובר באותם נזקים שאינם קשורים לתאונה שלך.
      מקווה שהצלחתי לעזור שיהיה חג שמח.
      בכבוד רב,
      רועי לייכטמן, עו"ד
      אלמוג – שפירא, משרד עורכי דין

      • #42078 הגב
        בר
        אורח

        אוקיי הבנתי דבר ראשון תודה רבה דבר שני האם זה שאני עשיתי רוורס והוא בא מצד ימין ואז קרתה התאונה זה לא אשמתי אומנם עשיתי רוורס אבל הוא בא מצד ימין כבר ואז קרתה התאונה וגם בדוח השמאי שלו היו חלקים שמחירם פי 5 מהמחיר האמיתי ובנוסף לכך הדוח שמאי נכתב רק לאחר 5 ימים מאין לי לדעת שהוא לא עשה עוד תאונות נוספות ב5 ימים האלה והביא לי דוח שמאי של 7500 אלף ש"ח האם אני יכול לטעון לזה שאולי אני מדגיש מכיוון שנסעתי ברוורס יש לי אשמה מינימלית הוא כבר ראה אותי נוסע לאחור ואז בום אני לא הייתי יכול לראות אותו בשום זווית!
        רואים בתמונות שהנזק הוא לא 7500 ושהדוח שמאי מנופח השאלה מה בית המשפט יגיד והאם הוא רואה שנעשה אפילו לי עוול .
        אוטו
        !
        ! אוטו~~~~~

        לצורך המחשה אני עשיתי עם האוטו ~ רוורס והוא ! בא משם לא הייתי יכול לראות אותו אני בכלל לא אשם בזה

        תודה דין

      • #42079 הגב
        עו"ד רועי לייכטמן
        אורח

        דין שלום רב
        כפי שאמרתי בתשובתי הקודמת, יהיה לך קשה לשכנע את בית המשפט שיש מקום לחלוקת האחריות בינך לבין התובע כאשר אתה נסעת אחורה (רוורס).
        לעניות דעתי, הטענה כי "לא יכולתי לראות אותו" לא חזקה מספיק וככל הנראה לא תתקבל בבית המשפט.
        לעניין הנזק, כפי שהמלצתי בתשובתי הקודמת, יש לפנות לשמאי מומחה בתחום שיתייחס לכל טענתך בחוות דעת אותה תגיש לבית המשפט.

        בהצלחה.

        בכבוד רב,
        רועי לייכטמן, עו"ד
        אלמוג – שפירא, משרד עורכי דין

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־דוח שמאי מופרז ותביעה בבית המשפט

ביטול