דמי אבטלה ונכות מעבודה/כללית

  • מאת
    דיון
  • #56480 הגב
    א
    אורח

    שלום רב,
    לפני מספר חודשים פוטרתי מעבודתי, וכיום אני מובטלת, ומצבי המורכב בהיותי מצד אחד מחוסרת עבודה ומצד שני חולה, הופך מסובך גם בב"ל. בעוד שחשבתי שאני זכאית לדמי אבטלה, כשנרשמתי בלשכת התעסוקה ציינתי בפני הפקיד שאני מאוד חולה כדי לבדוק מה אני עושה במצב בו לא יכולה להגיע להחתמה. לבקשתו מסרתי לו אישורים רפואיים ביניהם אישור שמציין שאיני יכולה לעבוד חתום על ידי הרופא שלי. מסתבר שנתתי גול עצמי כי התנאי לקבלת דמי אבטלה הוא היותך כשיר לעבודה. כעת אזומן לועדה רפואית בלשכת התעסוקה וזו מן הסתם תקבע שאיני כשירה לעבודה וכך לא אהיה זכאית לדמי אבטלה.
    אלא מה, שגם לדמי פגיעה אני מבינה שאיני זכאית שהרי להבנתי דמי פגיעה משולמים לעובד.
    אני תוהה איזו תביעה עלי לתבוע: נכות כללית או נכות עבודה? שהרי נכות מעבודה זו מחלת מקצוע או מחלה שקרתה בעקבות העבודה. כאמור, בעקבות היחס אלי בעבודה פרצה המחלה, אך מאחר ומדובר במחלה שלראשונה פרצה לפני 20 שנה, אני מניחה שיטענו שאינה נגרמה מהעבודה.
    אני מתכוונת גם להגיש תביעה לאבדן כושר עבודה אלא שאני יודעת שקרנות הפנסיה מקשות מאוד וחרדה להשאר קרחת מכל הכיוונים.
    אודה להכוונתכם

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #56523 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      שלום רב,
      באשר לסוג התביעה שיש להגיש למוסד לביטוח הלאומי, הרי שיש לבחון זאת בהתאם לנסיבות המקרה הספציפי, לרבות המחלה שהינך סובלת ממנה, הקשר בינה לבין תנאי העבודה, מועד ההתפרצות ועוד. אציין כי ככל ומדובר במצב רפואי קודם, הקושי להוכיח כי מדובר בפגיעה בעבודה – גדל משמעותית. ובמקרה כזה, ייתכן ועדיף להגיש תביעה לקצבת נכות כללית.
      באשר לקרן הפנסיה, באפשרותך להגיש תביעה לקבלת פנסיית נכות, ובלבד שהינך נמצאת במצב של אובדן כושר עבודה כמוגדר בתקנון הקרן ("נכות", "פנסיית נכות"). שימי לב, כי ישנן קרנות פנסיה אשר קובעות בתקנונן כי ככל והמבוטח מקבל קצבת נכות מעבודה, אזי הסכום יקוזז מתגמולי אובדן כושר העבודה.
      מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.

      בריאות והצלחה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־דמי אבטלה ונכות מעבודה/כללית

ביטול