האם ביטוח מבנה ותכולה מכסה דליפת גז בצנרת גז המוליכה את הגז מהשעון לדירה האם ביט

  • מאת
    דיון
  • #55295 הגב
    ערן כרמון
    אורח

    שלום,

    הנני מבוטח בחברת כלל בביטוח מבנה ותכולה. הגשתי תביעה בגין דליפה מצנרת גז ראשית המוליכה את הגז מהשעון הדירתי לדירה ותביעתי נדחתה על ידי חברת הביטוח.

    הדליפה התגלתה במהלך בדיקה תקופתית של חברת הגז, נותקתי מהגז בעקבות הדליפה. לצורך תיקון התקלה הורם ריצוף והונחה צנרת חדשה באורך של כ-16 מטר. דיווחתי לסוכנת הביטוח וכבר אז נטען שהפוליסה אינה מכסה דליפת גז

    למרות שבפרק הגדרות בפוליסה מוגדרת צנרת גז כחלק מדירה, באם הבנתי נכון אז התביעה נדחתה שכן אין פירוט בנושא בפוליסה כמו שיש לגבי צנרת מים.

    עלות התיקון כ-6000 ש״ח ואני מתלבט באם לפנות לבימ״ש תביעות קטנות בנושא לצורך פרשנות של פוליסת הביטוח ואולי קבלת החזר האם אזכה בתביעה

    תודה

    ערן כרמון

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #55300 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      שלום ערן,

      לשם בדיקת הכיסוי, תחילה, יש לבקש מהמבטחת את תיק הביטוח לרבות מלוא נספחיו, ובין היתר, הצעת הביטוח, רשימת הביטוח והתנאים הכללים.

      לאחר קבלת הפוליסה יש לבדוק בקפידה האם ישנו סעיף המחריג את דליפת הגז לביטוח הדירה ותכולתה והאם הינו מכוסה בפוליסה. באפשרותך להעביר לידנו במייל העתק מתיק הביטוח ונשמח לבחון את הנושא עבורך.

      נא תשומת ליבך כי על פי הפוליסה התקנית צנרת הגז הינה חלק מ"הדירה".

      כך או אחרת, מומלץ להיוועץ בעורך דין העוסק בדיני ביטוח לבדיקת הכדאיות להתחלת הליכים מול חברת הביטוח. אך, חשוב להבין כי עורכי דין אינם יכולים לייצגך בבית משפט לתביעות קטנות.

      בהצלחה!

      רפאל אלמוג, עו"ד
      אלמוג-שפירא, משרד עורכי דין

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־האם ביטוח מבנה ותכולה מכסה דליפת גז בצנרת גז המוליכה את הגז מהשעון לדירה האם ביט

ביטול