הוצאת שם רע עקב תביעה

  • מאת
    דיון
  • #58722 הגב
    עודד
    אורח

    שלום לכם,
    אשתי במהלך תביעה נגד מעסיק שפיטר אותה לאחר לידה ורמס את כל זכויותיה, אבל לצערנו המעסיק בחר להכפיש דווקא את שמי בהשמצות הכי גרועות שיש שקשה אפילו להעלות על הכתב, הוא העליל עליי שאני כביכול מתעלל בילדיי מינית…, כאשר הוא מציין שזה נודע לו מ״מקורות מוסמכים״ כלשונו.
    המקרה הזה התרחש עקקי שהמעסיק סיפר למשפחה שמכירה גם אותנו וגם אותם, כאשר הוא סיפר את זה לאבי המשפחה שסיפר את זה לאשתו והיא זו שסיפרה את זה לאישתי , ואשתי הקליטה אותה שהיא מספרת את כל זה בשם בעלה.
    יש לציין שהחברה של אשתי היא בעלת כמה מעונות והיא מפוסמת מאד והילכך קיים פוטנציאל נזק גדול מכך.
    ושאלתי היא, האם אני יכול גם כן לתבוע את המעסיק על הוצאת דיבה עם ההקלטה הנ׳׳ל?
    אודה לכם על התייחסותכם.

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #58867 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      עודד שלום,

      באופן עקרוני, פרסום לשון הרע כולל גם פרסום שאינו "פרסום מסורתי", כלומר, כולל הכפשות שנעשו בקרב זולת הנפגע. כמו כן, בשל כך שההכפשות עלולות להוביל לנזק, נראה שבאפשרותך להגיש תביעת לשון הרע.
      יחד עם זאת, לא ברור משאלתך באיזה מסגרת נעשתה ההכפשה המתוארת, והאם לצורך העניין היא נעשתה במסגרת ההליך המשפטי ו/או הדיון בו. נא תשומת ליבך בהקשר זה להגנות הקבועות בחוק.
      מלבד זאת, שאלתך עוסקת בקבילות ראיות בביהמ"ש. מפני שהשיחה הוקלטה ע"י אשתך, היא איננה האזנת סתר, ולכן קבילה בביהמ"ש. אולם, ייתכן שייקבע כי המוקלטת מסרה עדות מפי שמועה, שכן, סיפרה לאשתך את אשר שמעה מפי בעלה.
      נראה שיש לבחון לעומק את המקרה בכדי להבין האם ההקלטה אכן תספק ראייה משמעותית.
      מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום.

      בברכה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־הוצאת שם רע עקב תביעה

ביטול