זכאות לשמירת הריון

  • מאת
    דיון
  • #40846 הגב
    אלמונית
    מנהל בפורום

    אני לאחר תאונת עבודה לפני כשנה וחצי.רופא תעסוקה קבע כי עליי לעבוד 3 שעות.ובט"ל קבע לי נכות בגין הפגיעה . במשך החודשים האחורנים איני מסוגלת להגיע כלל לעבודה ולכן אין לי משכורות. יש לי תלושי משכורת בהם אני משלמת בגין בט"ל ויש יחסי מעסיק ועובד. היום אני הרה . רציתי לשאול: 1. האם אני יכולה לתבוע את בט"ל / קרן הפנסיה בגין שמירת הריון. 2. באם אני יכולה ,לפי מה יחושבו לי דמי שמירת ההריון אם אין לי משכורות? 3. האם אהיה זכאית גם לדמי לידה בזמנו כל עוד לא התפטרתי?

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #40847 הגב
      עו"ד שירי גליקמן
      אורח

      שלום.

      לא ציינת בפנייתך האם החודשים האחרונים בהם אינך מקבלת משכורת הינם כתוצאה מהנכות שנקבעה לך או שמא בשל העובדה שאינך מסוגלת לעבוד ולא הגעת לעבודה על דעת עצמך ובשל כך אין לך משכורות.
      אציין כי דרישת המוסד לביטוח לאומי לתשלום דמי לידה מקסימליים הינה כי שולמו לך דמי ביטוח לאומי בתקופה של 10 חודשים מתוך 14, או 15 מתוך 22, כאשר לעניין זה, תיחשב התקופה בה שולמו לך דמי מחלה בגין תאונת העבודה כתקופה בה שולמו לך דמי הביטוח. לפיכך, אם לא עבדת כתוצאה מהנכות שנקבעה לך בגין מהתאונה תיחשב התקופה של ימי המחלה לצורך חישוב דמי הלידה, ואם לא עבדת תוך שיקולים פרטיים ועזבת את עבודתך לפני כניסתך להריון, אזי לא תיחשב תקופה זו כתקופה מזכה לדמי הלידה.
      באשר לשמירת הריון- הרי שתגמולים אלו משולמים רק למי שעזבה את עבודתה בעקבות סיכון רפואי מסוים לה או לעוברה, אשר נובע מההריון עצמו או מסוג העבודה.
      באם יהיו לך שאלות נוספות או תרצי הבהרה נוספת לעניין הנקודות שציינתי, אני כאן לרשותך הן בפורום והן באמצעות דף יצירת הקשר שבאתר.

      המשך יום טוב ובריאות שלמה,
      שירי גליקמן, עו"ד
      אלמוג – שפירא, משרד עורכי דין

      • #40848 הגב
        עו"ד שירי גליקמן
        אורח

        שלום.

        המוסד לביטוח לאומי נותן דמי לידה רק למי שהפסיקה את עבודתה בשל הלידה, ושולמו לה דמי ביטוח לאומי 10 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ליום הלידה או 15 מתוך 22 חודשים שקדמו ליום הלידה.
        לפי מה שהבנתי אין לך כל משכורת בחודשים האחרונים, למרות שאת עדיין לטענתך "רשומה כעובדת". לאור זאת, הייתי ממליצה לך לבדוק עם המעביד אם הוא עדיין משלם עלייך דמי ביטוח לאומי.
        כמו כן, חישוב דמי הלידה מבוצע משכר העבודה הרגיל של המבוטחת, כאשר החישוב מתבצע על פי שלושת החודשים שקדמו ללידה. לאור העובדה ששכרך כלל אינו "רגיל" ואת לא מקבלת משכורת בשל החלטתך לא לעבוד כפי שרופא התעסוקה המליץ לך, ברור שהדבר יפגע בדמי הלידה המגיעים לך, וייתכן כי יהיו נמוכים ביותר.
        כפי שאת רואה, חישוב דמי הלידה במקרה שלך הוא חריג ושונה מהחישוב ה"רגיל", ולכן הייתי מציעה לך לפנות לסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב לביתך על מנת לקבל את כל המידע על הזכויות המגיעות לך בנסיבות המיוחדות שלך.

        שיהיה בהצלחה וכמובן בברכת לידה קלה,
        ?שירי גליקמן, עו"ד
        אלמוג-שפירא, משרד עורכי דין

    • #40849 הגב
      אלמונית
      אורח

      הי שירי. תחילה תודה רבה על ההתייחסות והתשובה המהירה. יישר כח.
      לשאלתך: אני אישית קיבלתי החלטה שאני לא מסוגלת לעבוד אפילו אותם 3 שעות שאישר לי רופא התעסוקה. אני עדיין "רשומה" בעבודה אך איני מגיעה פיזית. בט"ל פסק לי לאחר ועדה נכות של 6.5% (אני ועו"ד מערערים על כך).על כן אין לי משכורת, יש תלושים בהם החברה משלמת עליי בט"ל וביטוח בריאות. כיום בהיריון אני ממש לא מסוגלת לעבוד (יש לי פגיעה בצוואר ופריצות דיסק), במידה ואני אקבל שמירת היריון האם אני זכאית לכך? בהתחשב שקיבלתי תשלום בגין ימי מחלה ותאונת עבודה רק בשנה שעברה. במידה וכן לפי מה זה יחושב (האם לפי שכר הבסיס שרשום לי בתלוש שכביכול לפי מופרש לי בט"ל / בריאות).לא הבנתי את הסעיף בו כתבת כי שולמו לי בט"ל בתקופה של 10/14 או 15 חודשים..חשוב לציין כי עדיין לא התפטרתי ממקום העבודה.

      • #40850 הגב
        אלמונית
        אורח

        במידה ובעבודה מאשרים לפטר אותי בהסכמתי כמובן. וקיבלתי מכתב פיטורין ואני חותמת בלשכה עד ללידה האם אז ישולמו לי דמי לידה? אם כן לפי איזה סכום? ובמידה ואני חותמת בלשכת העבודה לפי איזה חישוב אני אקבל דמי אבטלה אם אין לי שכר בתלוש? תודה

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־זכאות לשמירת הריון

ביטול