חוק לזכויות החולה

  • מאת
    דיון
  • #40123 הגב
    גוטי
    מנהל בפורום

    החוק לזכויות החולה מחייב כל קופה בגילוי נאות ובחובה לחשוף הסכמים וכל מידע שעל הקופה להביא לידיעת המטופל כמו בתי חולים , מכונים ועוד שבהסדר .
    כיבוד הפניות לביצוע בדיקות ועוד…
    מה קורה מקבל הפנייה לבדיקה כמו MRI לב ופונה לדעת איפה מבצעים את הבדיקה היינו איזה בית חולים, מכון וכו'.. ונתקל בסחבת הנמרחת על פני שבועות וחודשים בסופה הקופה במקום לחשוף בפניות את אותם גופים עונה לו שאין אישור לבצע את הקופה משום שבעבר כבר ביצע בדיקה כזו ובבירור הטענה מול קרדיולוג של הקופה התשובה שלו הייתה שה-MRI היה MRI חזה ולא לב ואם לסכם מה שקרה הוא שהקופה לא רק שסירבה לספק מידע ולחשוב הסכם שלה עם הגופים והמכונים שבהסדר לקביעת תור מולם לאותה בדיקה אלא שגם טענה שקרית כדי להצדיק את סירובה לאי מתן בדיקת MRI שהיא בדיקה יקרה .
    אוסיף שתלונות נגד קופה למשרד הבריאות לא עוזרות דבר ומשרד הבריאות מעדיף לטייח ולחפות על הקופות וגם טיפולו נמרח על פני חודשים.
    הפעם שוב קיבלתי הפניה לבדיקה יקרה ושוב אני לא יכולה לדעת מי הגוף שבהסדר לביצוע הבדיקה ושוב עברו כשבועיים מאז הפנייה מבלי שאני עדיין יודעת למי לפנות עם ההפניה לקביעת תור לבדיקה ונראה לי ששוב זה ייקח שבועות רבים אם לא חודשים רבים.
    לכן, אני רוצה שהפעם לפנות לבית משפט לתביעות קטנות ואף לדרוש פיצוי על בזבוז יום עבודה הטרדה הוצאות ועוד… ולו כדי שהקופה תדע אחת ולתמיד שיתור לא אמתין שבועות כדי לדעת באיזה בית חולים ציבורי או מכון הבדיקה מבוצעת
    מה דעתך? אודה על התייחסותך ותודה על זמנך.
    גוטי

מציג 3 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #40124 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      אורח

      גוטי, אכן הבירוקרטיה לעיתים נוראית, אך איני רואה בנסיבות המתוארות על ידך עילת תביעה, לא כל שכן לא כעת שעה שלא נגרם לך כל נזק. יתרה מכך, הדרישה שלך היא לשיפור השירות ומהירות הטיפול ולא חו"ח לנזק גוף שנגרם עקב העיכוב בטיפול (שזה נושא אחר).
      הדרך הנכונה להתמודד עם זה היא לפנות בתלונה למשרד הבריאות ובמידה ותשובתם אינה מספקת אותך, שמורה לך הזכות לערער על קביעתם לערכאות שיפוטיות.

      בברכה,

      עו"ד רפאל אלמוג

    • #40125 הגב
      גוטי
      אורח

      איך אפשר לדעת אם נגרם נזק מבלי לבצע בדיקה להשוואה בין מצב שהיה קיים לבין מצב חדש שאפשר לראות רק ע"פ ביצוע בדיקה עכב הדרדרות במצב הבריאות ?
      מה הם אותם ערכאות שיפוטיות?
      באיזה שם אציג תביעה מסוג זה?
      האם סוג זה של תביעה נגד גוף ציבורי מחייב ייצוג של עורך דין ותשלום אגרה ?
      בברכה גוטי

      • #40126 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        אורח

        לגבי הנזק – מדובר בשאלה שבמומחיות, אותה יש להעמיד לבדיקה על ידי רופא. שים לב, אתה בעצמך לא טוען לנזק, אלא מתלונן על רמת שירות. קיים שוני. לבדיקת נזק גוף (נפשי או גופני, המוערך באחוזי נכות) יש לפנות לרופא מומחה.
        לגבי ערכאות שיפוטיות – תלוי נגד מי מגישים. אם נגד המערכת הרפואית בתביעת רשלנות רפואית על נזק, הרי שמגישים לבית המשפט השלום / המחוזי. אם כנגד ההחלטה המנהלית של משרד הבריאות בשאלת תקינות עבודת המוסד הרפואי – בית המשפט לעניינים מנהליים.
        איני יכול במסגרת הנוכחית בפורום, מבלי לעיין בכל החומר, לקבל הערכה רפואית וכו', להנחות אותך כיצד לכתוב תביעה.
        עליך לפנות במידת הצורך לעו"ד בתחום, לקבלת ייצוג.

        בברכה,

        עו"ד רפאל אלמוג

    • #40127 הגב
      גוטי
      אורח

      מבירור אחר נאמר לי כי תלונות נגד גופים ציבוריים בגלל שירות לקוי או רופא בגוף ציבורי שסירב לתת טיפול יש לפנות לבית דין לעבודה ואתה טוען שנגד גופים ציבוריים בגין אי מתן טיפול/שירות יש לפנות לבית דין מינהלי האם זה הינוח או שיש הבדל ?

      שנית האם תביעה כזו כרוכה בתשלום אגרה ואם מדובר בהוצאה יקרה איך אפשר שאזרח יקבל את המגיע לו אם אין ביכולתו לשלם את האגרה?

      מבקשת סליחה ומודה שוב על זמנך.

      • #40128 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        אורח

        לא יודע לגבי מה ביררת. יש לא מעט אפשרויות. צריך לעשות הבחנה בין טענה נגד המערכת הרפואית בתלונה שירותית לבין תביעת רשלנות רפואית. שימי לב למה כתבתי.

    • #40129 הגב
      גוטי
      אורח

      מכאן שהכוונה לא הייתה לרשלנות רפואית אלא לרשלנות מקצועית ולאי מתן שירות או טיפול ע"י עובד ציבור ולכן, שאלתי מה ההבדל בין בית דין לעבודה לבין בית דין מנהלי .
      האם רופא שסירב לתת טיפול מתוקף תפקידו כעובד ציבור ללא כל מניע חוקי התביעה נגדו צריך להגיש לבית דין לעבודה או לבית דין לעניינים מינהליים? על פניו נראה לי לבית דין לעבודה כאשר עניינים כמו אי מענה לפנייה בכתב או התעלמות ממנה יש להפנות לבית דין מינהלי ותקן אותי אם אני טועה.

      בברכה גוטי

      • #40130 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        אורח

        איני מכיר הליכים מנהלתיים מהסוג המצוין על ידך. אנו עוסקים בתביעות אזרחיות נגד צוות רפואי ו/או מוסד רפואי ו/או רופא פרטי, וכן יכולים לסייע בקובלנות למשרד הבריאות. נושאים מנהלתיים וציבוריים אינם מתחום התמחותנו ובכל מקרה נראה לטעמי שאין אפשרות לפעול כפי הנטען בשאלתך אך לשם כך את רשאית לבחון את הנושא עם עו"ד העוסק במשפט ציבורי.

        בברכה,
        עו"ד רפאל אלמוג

מציג 3 תגובות משורשרות
מענה ל־חוק לזכויות החולה

ביטול