חוק נפגעי רשלנות רפואית

  • מאת
    דיון
  • #44092 הגב
    באבי
    מנהל בפורום

    שלום למנהלי הפורום, בן משפחה שלי נפגע מסדרה ארוכה של טעויות במתן טיפול בבית החולים. אני רוצה לסייע לו בנושא מאחר והוא במצב קשה ומבקש ללמוד קצת יותר על הנושא. הייתי מעוניין לדעת האם יש חוק לנפגעי רשלנות רפואית ? מאיפה מומלץ לי להתחיל לקרוא על מנת לברר על הזכויות בתחום …. ?

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #44093 הגב
      עו"ד חיים שאמלי
      אורח

      באבי שלום,

      "רשלנות רפואית" אינה מוגדרת בחוק אחד כלשהו. שילובם של מספר דברי חקיקה, כמו פקודת הנזיקין, חוק זכויות החולה ועוד חוקים ותקנות אחרים הרלבנטיים לנזיקין ורפואה, בפרשנות של בתי המשפט, קבעו את ההגדרה של "רשלנות רפואית".
      לפי הגדרה זו, "רשלנות רפואית", היא ככל רשלנות אחרת, ולגבי תחום הרפואה השאלה הנשאלת היא האם המעשים או המחדלים שנעשו על ידי הרופא חורגים מגדר הסבירות, מסטנדרט רפואי מקובל; האם רופא סביר היה נוקט באותם מעשים שהרופא "הרשלן" נקט בהם.
      כמובן אפשר לנסות ללמוד את הנושא עצמאית. אבל יש לזכור כי תחום הרשלנות הרפואית הוא תחום סבוך וללא עזרת עורך דין הבקיא בתחום ומומחים רפואיים שיבחנו את נסיבות המקרה, לא ניתן להגיע למסקנות כלשהן.
      לפיכך, המלצתי היא לפנות לעורך דין המתמחה בתחום שיסייע לכם בטיפול בתיק. בדרך כלל פגישת ייעוץ ראשוני אינה כרוכה בתשלום. אתה יכול להיעזר ב"טופס יצירת קשר" שמצוי באתר על מנת ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתחום.

      בברכה,
      חיים שאמלי, עו"ד

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־חוק נפגעי רשלנות רפואית

ביטול