מספר שאלות. אשמח לכל מידע.

  • מאת
    דיון
  • #59540 הגב
    שושי
    אורח

    שלום רב,
    בת 30. שנה ושבעה חודשים שאיני עובדת, מתוכם שנה ורבע שאני בחל"ת- עקב מצב בריאותי. אני רואת חשבון במשרד גדול והעבודה שלי דורשת ישיבה במשך שעות ארוכות ועקב בעיה רפואית אסור לי לשבת. בנוסף, מקום העבודה שלי במרחק שעה נסיעה לכל כיוון (לא כולל פקקים). שוקלת להתפטר עקב מצב בריאותי ואחרי שאבריא לחפש מקום עבודה יותר קרוב, פחות שעות. יש לי המון מסמכים רפואיים מהשנתיים האחרונות והזמנתי תור נוסף לרופא תעסוקתי.
    מספר שאלות:
    1) האם המעסיק יכול להציע שאעבוד מהבית בשכיבה על הבטן וכך בעצם לעקוף את האיסור הרפואי לשבת? כדי לא לשלם פיצויים..
    2) אם אני מתפטרת והמעביד לא מקבל את זה שזה בגלל עניין בריאותי ואני נחשבת מפוטרת "רגילה". האם אמשיך לקבל אבטלה? או שאצטרך להמתין שלושה חודשים לחידוש האבטלה, אם בכלל אוכל לחדש אותה? כרגע מקבלת אבטלה עקב החל"ת שהמעסיק הוציא אותי.
    3) אני מקבלת נכות מביטוח לאומי ומהפנסיה בגלל הבעיה הבריאותית. האם אמשיך לקבל אם אתפטר?
    4) איך אני נותנת חודש הודעה מוקדמת במצבי הבריאותי?
    עובדת שם 7 שנים ברוטו (5.5 נטו). האם המעסיק יכול לדרוש ממני פיצוי? יש לי אישורי מחלה מרופאים לכל התקופה אבל אין לי צבירת ימי מחלה בעבודה.. אני מאופסת.
    5) ועדה בביטוח לאומי אישרה אכ"ע 100% עד 6/2021 ובנוסף יש לי עשרות מסמכים רפואיים ממומחים ומרופא תעסוקתי (הביא מכתב ב 12.2019 שאין צפי לחזרה לעבודה בטווח זמן הנראה לעין (הבנתי שזו הדרגה הכי גבוהה ומכתב הבא זה רק אם יהיה שינוי)) שעליי להמנע מישיבה. בכל מקרה קבעתי לרופא תעסוקתי תור נוסף. במסמכים הרפואיים לא כתוב במפורש על הפיטורין, מהסיבה שלא שיתפתי אף רופא בזה עדיין. השאלה האם באמת יש צורך לגשת שוב לרופא תעסוקתי? או שמספיק שאשלח את שאר הניירת שהיא כללית על מצבי?
    6) שאלה אחרונה- הבעיה די אינטימית ולהביא את המסמכים למעסיק מאוד מביך אותי. הוא עדיין לא יודע במפורש מה הבעיה בדיוק… מה אפשר לעשות כדי להקל עליי בקטע הזה? האם לא תהיה לי ברירה אלא לחשוף את הבעיה?
    אשמח לכל מידע.
    תודה רבה

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #59560 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      שלום שושי,
      אענה לשאלותייך לפי סדר הצגתן, כדלקמן:
      1. למעסיק יש את הזכות להקל על תנאי העובד נוכח מצבו הרפואי כדי למנוע את פיטוריו.
      2. שאלה זו בענייני דיני עבודה ומומלץ להפנותה לעורך הדין הבקיא בתחום. בכל אופן, כמדומני כי הממשלה אישרה תקופת חל"ת אוטומטית עד לחודש יוני 2021.
      3. הדבר תלוי באיזה ענף בביטוח לאומי הינך מקבלת את הקצבה. בכל אופן, אין זה רלבנטי לפיטורין מעבודה.
      4. ככל ומצבך הרפואי לא מאפשר לך לעבוד כלל, וכן הליקויים הרפואיים מבוססים בתיעוד הרפואי, עלייך להפסיק את העבודה במידי, למרות שלא הגשת הודעה מוקדמת.
      5. מומלץ שמלוא המידע אודות מצבך הרפואי והתפקודי יהיו במסמכים הרפואיים, לרבות פיטורייך.
      6. אין מנוס אלא להעביר את המסמכים למעסיק, וזאת לשם שיבין כי מצבך הרפואי אינו מאפשר לך לעבוד עוד.

      בברכה,
      רפאל אלמוג, עו"ד
      אלמוג – שפירא, משרד עורכי דין

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־מספר שאלות. אשמח לכל מידע.

ביטול