רופא תעסוקתי

  • This topic has תגובה 1, 2 משתתפים, and was last updated לפני 8 שנים by עו"ד רפאל אלמוג.
  • מאת
    דיון
  • #42768 הגב
    אפרת
    מנהל בפורום

    שלום. סליחה על האורך. אני אובדת עצות והסיפור קצת מסובך לפני 8 חודשים בעת נסיעת עבודה, האוטובוס בלם בפתאומיות ואדם גדול וכבד עף עלי בעוצמה רבה. חטפתי מכה חזקה בגב. למרות ההלם והכאב המשכתי בעבודתי כרגיל. עם הזמן התחילו כאבי גב וחזה, אך לקח לי זמן רב לקשר בין המכה ובין התפתחות הכאבים. המשכתי לסחוב במשך חודשיים כאשר הכאבים התגברו עד שהגעתי למצב של אפיסת כוחות. רק לאחר חודשיים פניתי לראשונה לרופא ומשם ועד עכשיו נשלחתי ממומחה למומחה. ביצעתי בדיקות רבות והכל יצא ללא ממצא פתולוגי רפואי. לפני שבוע קיבלתי מראומטולוג אבחנה של פיברומיאלגיה. רופא המשפחה מבקש לשלוח אותי לרופא תעסוקתי. האם לדעתך זה הצעד שעלי לעשות? איך זה יכול לעזור לי? לאחר שמיצית את כל ימי החופש שלי בעבודה אני בחופשה ללא תשלום מחודש דצבמר. אני לא מבינה בכל הזכויות ולפני 3 חודשים התחלתי לחתום בלשכת התעסוקה על מנת לקבל דמי אבטלה אך לביטוח לאומי עוד לא הגשתי את התביעה. מה לדעתך האפשרויות שלי ומה הכי כדאי לעשות?

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #42769 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      אורח

      אפרת,
      ההפניה לרופא התעסוקתי, הינה בהיבט הרפואי.
      רופא יכול לתת חופשות מחלה עד 3 חודשים. לאחר מכן, על מנת לקבל אישור מחלה, יש לפנות לרופא תעסוקתי.
      מבחינת מימוש הזכויות, עליך כמובן לפעול ללא דיחוי. סביר כי מבטח השימוש ברכב (ביטוח החובה) יטענו להיעדר קשר בין תאונת הדרכים שעברת לאבחון הפיברומיאלגיה.

      עליך להראות רצף טיפולים וכמובן תלונות חוזרות ונשנות קודם לאבחון. לנוכח מורכבות הנושא, והתנגדויות העולות בעניין זה השכם לבקרים, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי אצל עו"ד העוסק בתחום.

      האם פנית לביטוח לאומי?
      האם התאונה הוכרה כפגיעה בעבודה? אם כן – בגין אילו פגימות?
      האם קיבלת תשלומים כלשהם בגין אובדן ימי העבודה?
      האם הגשת תביעה לקצבת נכות?

      יש לבדוק את זכויותיו גם למול הביטוח הלאומי. חשוב לדעת – כי קביעת הביטוח הלאומי משפיעה על זכויותיך למול מבטח החובה ולכן חשוב לקבל ייעוץ מוקדם.

      בריאות והצלחה!

      בברכה,

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־רופא תעסוקתי

ביטול