שני מקרים לחוות דעתכם

  • מאת
    דיון
  • #52711 הגב
    שני ניסים
    אורח

    שלום רב,
    2 המקרים קרו לבעלי
    מקרה 1 -לפני כ- 6 שנים סבל מחום גבוהה מאוד במשך ימים, פריחה בעור, גזים איומים וכאבי בטן. הופנה לחדר מיון . שוחרר אחרי כמה שעות אחרי שעבר בדיקות כלליות בלבד, לא צילום, לא אולטרא סאונד או CT. כעבור 3 ימים מצאנו עצמינו בחדר מיון של בית חולים אחר והוא קיבל טיפול דחוף באמצע הלילה של ניקוז אבצס בקוטר 7 ס"מ מהכבד. הובהר לנו שהיה בסכנת חיים מיידית. אושפז במשך 14 יום במחלקה כירורגית עם נקז, טיפול אנטיביוטי. עבר קולונוסקופיה שבו מצאו 2 ממצאים קטנים אך איבדו אותם בתוך המעי ולכן אין ביופסיה שלהם. האם יש עילה לתבוע את חדר המיון/ בית החולים הראשון ? אגב, פניתי בכתב לכל משרד וגורם אפשרי (משרד הבריאות, קופת חולים, בית החולים), שלחתי כ 20 מכתבי תלונה אך לא קבלתי תגובה.
    מקרה 2 – לפני כחודש שוב הופנה לחדר מיון עקב כאבי בטן בצד שמאל. בחדר מיון בצעו בדיקות כלליות בלבד ולאחר כ 3 שעות שוחרר הביתה עם המלצה לביצוע קולונוסקופיה דרך קופת חולים. אכן נקבע תור לגסטרולוג אבל לפני שהגיע מועד התור שנקבע לתחילת חודש אוקטובר… כעבור 3 שבועות בעלי הגיע לחדר מיון אחר עם כאבי בטן חזקים מאוד ולאחר צילום ו CT הועבר לניתוח חירום, שוב באמצע הלילה, עקב חסימת מעיים קשה על ידי גידול בקוטר של 8 ס"מ. ככל הנראה ממאיר, טרם התקבלו תוצאות הביופסיה. אחרי ניתוח החירום אושפז ל 7 ימים, יצא הביתה עם תפר באורך של כ 30 ס"מ וסטומה של המעי הגס שלא ברור מתי ,אם בכלל ,יוכלו לנתח שוב ולחבר את קצוות המעי. האם יתכן שהממצאים מהקולונוסקופיה לפני 6 שנים שאבדו בתוך המעי הם הגורם? האם יש עילה לתבוע את חדר המיון/בית החולים הראשון ששחרר ללא בדיקה מעמיקה? האם יש עילה לתבוע את בית החולים השני במקרה הראשון עקב קולונוסקופיה רשלנית?
    אשמח לתגובתכם

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #52721 הגב
      מערכת האתר
      חבר

      שני בוקר טוב,

      אנסה לענות לך על קצה המזלג וזאת משום שלא ראיתי את החומר הרפואי ולא העברתי אותו לעיון של מומחה בתחום.

      בעיקרון הסיפור הראשון נראה על פניו כרשלנות רפואית אך לא בטוח שניתן להתקדם לפיו לתביעה משפטית שכן לא ברור לי עם איזה נזק נותר בעלך לאחר הרשלנות שקרתה לכאורה בחדר המיון.
      אם לא נותר נזק כלשהו אז גם אם הייתה רשלנות לא בטוח ששווה כלכלית להתקדם לתביעה משפטית.

      לגבי המקרה השני, בהחלט קיימת אפשרות שכדאי לך להתקדם לתביעה משפטית.
      אני ממליץ לך לפנות לעורך דין שעוסק בתחום על מנת שזה יאסוף את החומר הרפואי ויתייעץ עם מומחה בתחום האם במקרה זה מתקיימת רשלנות רפואית.

      לא בטוח שיש קשר למה שקרה לבעלך לפני 6 שנים וגם במידה ויש קשר יכול להיות שצריך להוסיף לתביעה עתידית ככל שתהיה גם את קופת החולים, שכן על קופת החולים לבצע בדיקות דם סמוי בצואה אחת לשנה ולשלוח את בעלך לבדיקת קולונוסקופיה כל מספר שנים.

      אלו הם פני הדברים,

      מאחל לכם בריאות שלמה, שנה טובה וגמר חתימה טובה.

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־שני מקרים לחוות דעתכם

ביטול