יחס מזלזל מצד רופא ובדיקה לא מקצועית

  • מאת
    דיון
  • #45733 הגב
    אני
    מנהל בפורום

    לעו"ד המשיב/ה,
    שלום!

    אשמח לקבל חוות דעת ראשונית בעניין הבא.

    בבדיקה גופנית שנערכה לי ע"י פיזיותרפיסט התגלתה בעיית אי-יציבות של הברך. חשד זה אומת והתחזק בבדיקת תנועה ממוחשבת שביצעתי. הפיזיותרפיסט הופתע לגלות שמעולם לא נחבלתי בברך זו (שכן הממצא אופייני לרוב למי שהיה מעורב בתאונה, נפילה וכו'), ולכן יש לתמוה מהו הגורם לאי-היציבות. לפיכך, פניתי לאורתופד ברך בקופ"ח כדי לבדוק את מקור הבעיה. הסברתי לו בבירור כי אני פונה בשל ממצא חריג שכבר אובחן (!) ע"י פיזיותרפיסט ואומת בבדיקה ממוחשבת מתקדמת, וכן ציינתי כי אני חש כאבים בברך זו. אספר בקצרה כי היחס הכללי של האורתופד היה ירוד. הוא קטע את דבריי שוב ושוב, שוחח בטלפון וזילזל בתלונותיי. בהמשך ביצע בדיקה גופנית חפוזה במיוחד ובלתי מקצועית (אני עוסק בתחום) שבסופה קבע: "אין בעיית אי-יציבות בברך". הבעתי את תמיהתי על קביעה זו, שכן הממצא הוגדר ע"י פיזיותרפיסט מומחה ברך כמשמעותי (להבדיל מ'גבולי' או 'קל') ואף אומת בבדיקה ממוחשבת. בתגובה, האורתופד השמיע הערה שחצנית ומזלזל בנוגע לפיזיותרפיסטים.
    כששאלתי מס' פעמים: "האם לא כדאי לבצע צילום מסוג כלשהו כדי לשלול בעיה?", הרופא השיב בביטול או בהתעלמות. לאחר המפגש שלחתי מכתב תלונה להנהלת הקופ"ח. כל דרישותיי במכתב (קבלת החזר כספי, תיאום תור לרופא חלופי ונקיטת צעדים כנגד הרופא) נענו בשלילה. החלטתי לפנות לרופא עצמאי של קופ"ח וזה הפנה אותי לבדיקת MRI (יש לציין שהבדיקה אושרה ע"י קופ"ח). כעת קיבלתי את תוצאות הבדיקה: קיים נזק חלקי בסחוס הברך (מניסקוס) ובאחת הרצועות. ממצא זה יחייב אותי לבצע טיפול 'שמרני' בשלב הראשון, אך בהחלט ייתכן שהדבר יצריך ניתוח בהמשך. אני מאד כעוס ומתוסכל מהיחס המביש של אותו רופא, שאלמלא התעקשתי לפנות לרופא אחר ולבצע MRI – היה גורם לכך שלא אגלה את הבעיה בברך ואסתכן בנזק בלתי הפיך (!). אשמח מאד לקבל את חוות דעתך הראשונית בעניין הגשת תביעה, שכן היה ברצוני להגיש תביעה כנגד הרופא עוד לפני תוצאות ה-MRI ולו בשל התנהלותו הירודה בעת פגישתנו.

    תודה רבה על עזרתך!

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #45734 הגב
      עו"ד רן שפירא
      אורח

      השאלה הינה מהו הקשר הסיבתי בין אותו יחס מביש ואי שליחה לבדיקה לבין הנזק שאובחן בפועל. האם לו היתה מבוצעת בדיקה קודם לכן התוצאה הרפואית כיום הייתה שונה ? אם התשובה היא לא אז ייתכן שמדובר בפן שירותי לא ראוי או אף בטיפול לא ראוי אך כזה שלמזלך לא הותיר נזק בגינו שכן לבסוף בוצעה בדיקת אמ אר איי והנזק אובחן.

    • #56418 הגב
      יעל
      אורח

      שלום לעו"ד המשיב!!
      אשמח לקבל תשובה בקשר לבעייתי! אני ננשכתי על ידי כלב לפני כמה שבועות, ביד באצבע, כשפניתי לקופ"ח היחס היה מזלזל
      זה התחיל בכך שפניתי לאורטופד והוא בכלל בהתחלה כמעט לא האמין שננשכתי!!!! ואמר לי זה יכול להיות מאלף ואחד סיבות……
      ורק אחרי וויכוחים הוא נתן לי לעשות צילום, לאחר הצילום פניתי למחלקת תאונות וגם שם הרופא הסתכל על הצילום ואמר לי "אין לך שבר"!!
      ובזה פתר את עצמו…והאצבע שלי מאוד כואבת ואפילו נפוחה!!בימים האחרונים. ביקשתי משהו לכאבים או אנטיביוטיקה לא נתנו לי כלום,
      בקיצור כרגע ישנה אפילו החמרה באצבע ישנה נפיחות,וכתוצאה מאי מתן טיפול מתאים בזמן זה החמיר לי, היות והם כתבו שיש לי
      ארטריטיס.. שזה כלל לא קשור לנשיכת הכלב!!! בקיצור התעלמו לגמרי מהבעיה שבגללה באתי וכתוצאה מהאבחון הלא נכון שלהם
      אני עדיין לא קיבלתי טיפול לאצבע . והמצב אצלי מחמיר באצבע.
      האם ישנה עילה לתביעה נגד קופ"ח ,???

      • #56447 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        מנהל בפורום

        יעל שלום,
        על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית, במקרה העולה מפנייתך – נגד קופת החולים, יש להראות שאי הטיפול/הטיפול הלוקה באצבע הפגועה גרם לנזק לצמיתות. כיוון שמצבך יחסית "טרי" אזי לא ניתן להעריך את הנזק בשלב זה. בתביעות מסוג זה, מקובל להמתין לפחות חצי שנה על מנת לאפשר לנזק להתגבש. הערכת הנזק מתבצעת ע"י מומחה רפואי בתחום הרפואי הספציפי של הרשkנות הנטענת, אשר קובע האם הטיפול בך היה רשלני ומהי נכותך לצמיתות כתוצאה ממנו, ככל וישנה.
        מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.

        בריאות והצלחה,
        רפאל אלמוג, עו"ד

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־יחס מזלזל מצד רופא ובדיקה לא מקצועית

ביטול