נוסעת קשישה שנפגעה בקו דן

  • מאת
    דיון
  • #55766 הגב
    מנו
    אורח

    אימי, בת 90 נכנסה לאוטובוס מספר 89 של דן, כשעלית הנהג הבחין בה מנסה לעלות ונתן גז, היא הושלכה לרצפת
    האוטובוס ונחבלתי בראשה, נזל דם, הנהג לא התנצל, נותר במקומו והנוסעים
    שהיו בקו הזעיקו מיד אמבלונס שהגיעי למיון כירורגי באיכילוב.

    הגיע בוחן תנועה בשם טלאור מאוזכייב ומילא דו״ח, בינתיים אני מכין טופס תביעה לחברת הביטוח של האוטובוס ושם אני נדרש לציין סכום תביעה. אנו תובעים פיצוי על הנזק הגופני ועוגמת הנפש השאלה כמה ניתן לדרוש!!??

    תודה רבה

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #55799 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      מנו שלום,
      לפי הנסיבות המתוארות בפנייתך, נראה שהתאונה נבעה משימוש ברכב מנועי ולכן יש להגיש את התביעה לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
      לשאלתך, בתביעות נזיקין יש לחלק את הנזקים לשני חלקים: הראשון, נזקים מיוחדים שהינם נזקים ממוניים מוכחים לעבר (לדוגמא: הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה, עזרת צד ג' וכד'). השני, נזקים כלליים שכוללים בתוכם נזקים ממוניים עתידי (לדוגמא: הוצאות רפואיות לעתיד, הוצאות נסיעה לעתיד, הוצאות עזרת צד ג' בעתיד וכד') וכן נזק בלתי ממוני (לדוגמא: כאב וסבל – הכולל בתוכו עוגמת נפש, קיצור תוחלת חיים ואובדן הנאות החיים). בחלק זה לא נהוג לנקוב בסכום. לפיכך, נוכח החלוקה הנ"ל, לא מקובל לנקוב בסכום בעת הגשת התביעה, הן בשל העובדה שלא ננקב סכום במסגרת פירוט הנזקים הכלליים, והן בשל העובדה כי הפיצוי בתאונות דרכים נקבע, בין היתר, בהתאם לאחוזי הנכות שהמומחה מטעם בית המשפט קובע, ככל שהוא ממונה.
      משכך, נהוג לציין כי סכום התביעה הינו עד לגבול סמכותו של בית המשפט, בהתאם לערכאה שהתביעה מוגשת בה (בבית משפט השלום – תביעות עד 2,500,000 ₪ ובבית המשפט המחוזי – תביעות מעל 2,500,000 ₪).
      בטרם הגשת התביעה, מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין, ומכל מקום בתביעות מסוג זה כדאי להיות מיוצג ע"י עורך דין.

      נשמח לעמוד לרשותך לכל שאלה,

      בברכה,

      רפאל אלמוג, עו"ד
      אלמוג-שפירא, משרד עורכי דין

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־נוסעת קשישה שנפגעה בקו דן