נזק מים-הטלת אשמות בין חברות הביטוח

  • מאת
    דיון
  • #42915 הגב
    אפי
    מנהל בפורום

    שלום לך,
    בתאריך 31/8/12 הסתיימ ביטוח של הדירה שלי בחברת ביטוח אחת ובתאריך 1/9/12 עברתי לחברת ביטוח אחרת. בתאריך 5/9/12 התלונן שכני על כתם אצלו בתקרה. הזמנתי מחברת הביטוח החדשה אינסטלטור שהגיע אלי למחרת היום. אינסטלטור קבע כי נזילה הנה מאיטום המרפסת ולא מצנרת מים. אטמתי לאחר יומיים את המרפסת. בתאריך 16/9/12 נמצאה ברצפת המקלחת בחדר השינה שלנו שלולית מים.הזמנתי אינסטלטור מטעם חברת הביטוח שמצא כי הנזילה הנה בצינור המים מחמים הוא תיקן בו ביום את הנזילה (היה ערב ר' השנה) לאחר 3 ימים מתיקון הנזילה נאלצתי להזמין שוב את האינסלטור כיוון שהתיקון היה לקוי ועקב כך הוא החליף עוד קטע צינור.
    בתאריך 20/11/12 נמצאה נזילה אצלי שכני שוב מתוך שקע מים והוא נאלץ להזמין חשמלאי שינטרל את השקע.
    פניתי שוב לחברת הביטוח ששלחה לי שוב את אותו האינסטלטור שטען כי אינו רואה דבר וידווח לחברת הביטוח לשלוח לי מאתר. בתאריך 5/12/12 הגיע המאתר יחד עם האינסטלטור וגילו באמצעות מיכשור נזילה נזילה מצינור המים החמים בחדר השינה. בתאריך 10/12/12 הגיע האינסטלטור שתיקן את הנזילה אמר לי להמתין כשבועיים כדי המקום יתייבש. כן הוסיף כי יתכן שבתקופה הקצרה יהיו עוד קריאות מכיוון שהצינור רקוב והציע להחליף את הצינור באופן פרטי. הסכמתי להצעתו ודיווחתי על כך לחברת הביטוח (כיוון שיה צורך בהרמת פרקט) חברת הביטוח הסכימה להצעתי.
    במקביל ראיתי כי המקום אינו מתייבש והחול ספוג מאד במים ולכן פניתי לחברת הביטוח על מנת שיבדקו אם ניתן לשלוח מייבשים לזרז את הייבוש. חברת הביטוח שלחה מפקח מטעם שבא, ראה וצילם ובאותו הערב שלח בודק לחות. בודק הלחות לקח דגימות מכל פינות הדירה. כעבור יומיים התקבלו תוצאות הדגימות שהראו כי הלחות בחול גבוהה מידי. לאחר שפניתי לחברת הביטוח לשאול מה קורה נאמר לי כי המקרה הועבר לשמאי. כעבור מספר ימים נשלח אלי שמאי שבא בדק צילם החתים אותנו על טופסי השמאות, ביקר אצל השכן כדי לעמוד על הנזק שלו וטען כי המקרה שלנו נופל בין שני חברות הביטוח (למרות שאמרתי לו שהוא יכול לבדוק כי אינסטלטור מטעם חברת הביטוח שלו שהגיע בתאריך 6/9/12 דיווח לחברת הביטוח כי הבעייה אצל השכן היא מאטימות המרפסת ולא מצנרת מים) ואמר כי ישלח לנו את דוח השמאות תוך יומיים. כמובן ששום דוח לא הגיע ופנייתינו אליו לא נענו כלל. כעבור שבועיים נשלח אלינו חוקר מחברת הביטוח שתיחקר אותנו במשך כשעה.
    כיום לאחר כחודש וחצי אנחנו חסרי אונים על ריצוף מורם בבית אין שום התיחסות מטעם חברת הביטוח החדשה הקומה בדירה אינה ראויה למגורים. מה עלי לעשות? כיצד אני יכול לזרז את הטיפול? למי אני יכול לפנות בעניין? מכיוון שאנחנו חסרי אונים ומרגישים נופלים בין הכסאות.
    בתודה מראש על תשובתכם.

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #42916 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      אורח

      את הסחבת של חברת הביטוח בנסיבות המתוארות היא הגשת תביעה לבית המשפט, במסגרת לחייב את חברת הביטוח לשאת בתגמולי הביטוח בגין הנזק שנגרם, במועדים שקבועים בחוק (30 ימים ממועד קבלת מלוא המסמכים הדרושים לבירור החבות).
      הצעתי, פנה אל שמאי מקצועי להערכת הנזק ומקורו, הגש את הערכתו לחברת הביטוח ודרוש את תשלום תגמולי הביטוח באופן מיידי.
      שלח עם העתק למפקח על הביטוח.
      באם לא יוסדר התשלום בתוך 30 ימים, יש להגיש תביעה.

      אני לרשותך בכל עת.

      בברכה,

      עו"ד רפאל אלמוג

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־נזק מים-הטלת אשמות בין חברות הביטוח