שאלה בנושא שכר טירחת עורך דין.

  • מאת
    דיון
  • #53790 הגב
    שי
    אורח

    שלום.
    נפגעתי בתאונת עבודה תאונת דרכים וחתמתי על שכר טירחה בשיעור 13 אחוז עם העורך דין שלי.
    שאלתי אם תגמולי הביטוח לאומי עולים על סכום הפיצוי שאני אמור לקבל מחברת הביטוח אצטרך לשלם מכיסי הפרטי לעורך דין את שכר הטירחה?
    בנוסף מדובר בהליך משפטי האם בפסק דין השופט יכול להטיל את כל הוצאות המשפט על חברת הביטוח ואז אני יהיה פטור מתשלום שכר טירחה גם אם התביעה נבלאה? אשמח לתשובה מאוד חשוב לי לדעת באופן כללי מהם כללי התשלום לעורך דין במצב שכזה . תודה מראש.

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #53797 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      שלום שי,
      שכר טרחת עורך הדין בתאונות דרכים קבוע בחוק ולא ניתן לסטות ממנו.
      עורך הדין זכאי לשכ"ט רק מהתשלום המושג על ידו, וככל ואינו מייצג אותך בביטוח הלאומי, הרי שהוא זכאי לתגמול בגין ההפרש. ככל והתביעה נבלעה, אכן סיכוי גבוה כי לא יהיה זכאי לשכר כלשהו ואינך נדרש להוציא סכומים אלו מכיסך.
      אגב, גם חברת הביטוח לא מחויבת בתשלום שכר טרחה, שכן במקרה של בליעה חברת הביטוח אינה מחויבת בתשלום כלשהו.
      בריאות והצלחה.

      בברכה,

    • #53804 הגב
      שי
      אורח

      היי רפאל תודה על התשובה המהירה אבל נראה לי שניסחתי את השאלה שלי בצורה לא ברורה לכן ברשותך אשאל את השאלה שוב ולהלן שאלתי… בתאריך 22.5.15 חתמתי על הסכם שכר טרחת עורך דין בטיפול תיק תאונת דרכים בעבודה. העורך דין הנ"ל מטפל לי בשני ההליכיים כאשר חתמתי איתו על הסכם שכר טרחה אחד כולל על שני ההליכים של 13 אחוז עמלה ..האם במקרה שאקבל קצבה קבועה מהביטוח לאומי(בימים אלה אני ממתין לועדת החמרת מצב ואמור לעבור מי מענק חד פעמי שקיבלתי כבר לקצבה קבועה) אני מוגן בחוק של עד 60 חודשי תשלום מקצבה החודשית עמלה לעורך דין? (אם אני לא טועה החוק נכנס רק בדצמבר 15) אני לא זוכר מה חתמתי בהסכם מעבר לזה שאני צריך לשלם לו 13 אחוז עמלה מהתיק הנ"ל שעדיין מתנהל גם נגד חברת הביטוח בבית משפט ושאלתי הנוספת האם בפסק דין שיפסק השופט יטיל את כל שכר הטרחה על חברת הביטוח כולל התשלומים של הביטוח לאומי(ממה שאני מבין אין כפל תשלומים והצפי הוא שהסכום שאקבל מהביטוח לאומי יבלע מהפיצוי שאני צריך לקבל מחברת הביטוח) . אשמח לתשובתך בעניין תודה מראש איש יקר.

      • #53817 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        מנהל בפורום

        צריך לעשות הפרדה בין הייצוג בתיק תאונת הדרכים ובין הייצוג בביטוח הלאומי.
        שכר הטרחה בתיק תאונת הדרכים מוגבל בחוק (8% לפני תביעה משפטית, 11% אחרי הגשת תביעה משפטית בפשרה לפני פסק דין ו 13 % בפסק דין).
        שכר הטרחה בביטוח הלאומי הוגבל רק בסוף שנת 2015. כך שאם ההסכם נחתם לפני כן, הוא לא חל.
        ככל ועדיין הנושא לא ברור, הרגש בנוח לשוחח עימי.

        בברכה,

        רפאל אלמוג, עו"ד

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־שאלה בנושא שכר טירחת עורך דין.

ביטול