שלייה שלא הוצאה בשלמותה

  • מאת
    דיון
  • #44063 הגב
    עירית
    מנהל בפורום

    במשך מספר ימים לאחר לידה סבלתי מדימומים קשים וכאבים עזים בבטן התחתונה. בביקור אצל רופא הנשים נאמר לי שמדובר בכאבים טבעיים שמקורם בהתכווצות חזרה של הרחם. בשלב מסוים הדימום הלך וגבר ואף יצאו גושים. פניתי לחדר מיון שאני סובלת מכאבים עזים וחום. בבדיקת אולטרא סאונד נמצא שהשלייה לא יצאה בשלמותה וניתן לי טיפול תרופתי על מנת להוציא את החלקים שנותרו. עברו כבר 4 שנים מאז הלידה ואני לא מצליחה להיכנס להריון. לא קיבלתי תשובה ישירה האם יש קשר בין הנושאים אך אחד הרופאים שטיפל בי אמר שבהחלט זה יכול להיות. עוד הבנתי שהיה על בית החולים לוודא במהלך הלידה שהשלייה יצאה בשלמות וכי היה מוטל גם על הרופא נשים שטיפל בי להפנותי לאולטראסאונד מידית ולא להמתין עד שאתאשפז. מה אתם חושבים, יש לך עילת תביעה?

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #44064 הגב
      עו"ד חיים שאמלי
      אורח

      עירית שלום,
      על פניו, לפי המידע שסיפקת בשאלתך יש לך עילת תביעה נגד בית החולים בו ילדת ונגד הרופא המטפל שלא שלח אותך לאולטרסאונד באופן מיידי. עם זאת, את צריכה לפנות למומחה רפואי בתחום הגינקולוגיה ולבקש חוות דעת רפואית על סמך המסמכים הרפואיים האם היה מקום לרשלנות בנסיבות עניינך.
      הצעדים בהם יש לנקוט: 1) לאסוף את כל המסמכים הרפואיים מאז הלידה (כולל דו"ח מהלך הלידה) ועד היום; 2) לפנות לרופא מומחה (גינקולוג) שיתן לך חוות דעת בשאלת הרשלנות בנסיבות של המקרה שלך; או 3) לפנות לעורך הדין הבקיא בתחום הרשלנות הרפואית שיפנה אותך למומחה הרלבנטי וידריך אותך לגבי המשך הצעדים.

      בברכה,
      חיים שאמלי, עו"ד

      • #44065 הגב
        עירית
        אורח

        חיים תודה. קראתי עוד קצת באינטרנט וראיתי שיש אפשרות להגיש גם תלונה למשרד הבריאות ושלעיתים הם פותחים בחקירה. האם זה יכול לעזור לי בניהול התביעה ? תודה

      • #44066 הגב
        עו"ד חיים שאמלי
        אורח

        התשובה העקרונית לשאלתך היא כן. עם זאת, איני יודע מה הנהלים והקריטריונים לפתיחת חקירה במשרד הבריאות. בכל מקרה אני לא חושב שיש צורך מבחינת ניהול התביעה להמתין לממצאי משרד הבריאות – לא ברור מתי הם יהיו, ואם יהיו, האם יהיו לטובתך, כלומר האם יגיעו למסקנה שאכן הייתה רשלנות.
        במקרה שלך חוות דעת רופא מומחה בהחלט מספיקה. במקביל ניתן לפנות למשרד הבריאות ואם הממצאים יתגלו במהלך ניהול התביעה, אזי ניתן יהיה לצרף אותם לתיק (אם יהיו לטובתך). תקחי בחשבון שאם משרד הבריאות מגיע למסקנה שלא הייתה רשלנות, הצד השני "ירכב" על הממצאים האלה.

        בברכה,
        חיים שאמלי, עו"ד

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־שלייה שלא הוצאה בשלמותה

ביטול