העסקת עובדים זרים עבור חולי סיעוד

העסקת עובד זר לחולה סיעודי

העסקת עובד זר, תהליך העסקה וזכאות

העלייה בתוחלת החיים יצרה מצב בו אנו נדרשים לטפל ביקרינו עד הגיעם לגיל זיקנה וכאשר הם מגיעים למצב סיעודי ואינם יכולים לתפקד באופן עצמאי, אנו נדרשים להעסיק עובדים זרים, שיסעדו אותם במשך 24 שעות ביממה וידאגו לכל צרכיהם. העסקת עובדים זרים מתרחשת גם במקרים אחרים, כאשר האדם עבר תאונה קשה, מחלה או ניתוח ואינו מסוגל לתפקד עוד באופן עצמאי. האדם הסיעודי או בני משפחתו נדרשים אם כן במצבים אלה להגיש תביעת סיעוד שעניינה בהעסקת עובדים זרים לצרכי טיפול סיעודי. אלא שהבאת עובדים זרים לצורכי טיפול סיעודי הוא תהליך מורכב הכרוך בהוצאות רבות.

צריכים עזרה בתהליך? פורום תביעות סיעוד

העסקת עובדים זרים – מה צריך לדעת?

בשלב הראשון, יש לקבל היתר להעסקת עובדים זרים בהתאם לתנאי הזכאות ומבחן התלות שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי או על ידי לשכת הסמך של משרד התמ"ת. יש להזמין נציג מטעם הביטוח הלאומי שיקבע האם מבקש הסיוע זכאי להשתתפות של המוסד לביטוח לאומי במימון השכר של העובד הזר, בהתאם לחוק גמלת סיעוד. התנאי הבסיסי לקבלת היתר ההעסקה לעובדים זרים לצרכי טיפול הוא שהנזקק הגיע לגיל פרישה 62 לנשים ו-67 לגברים. בנוסף לזאת, המבקש נדרש לעבור את מבחן התלות שמבוצע במסגרת התביעה לקבלת גמלת סיעוד מטעם המוסד לביטוח לאומי.

לאחר מכן, מגישי הבקשה נדרשים ליצור קשר עם חברת כח אדם העוסקת ביבוא, בטיפול ובהקצאה של עובדים זרים ולסכם עימם את זהות העובדים הזרים ואת תנאי ההעסקה ותנאי התשלום. ולבסוף, כאשר זהות העובד כבר ידועה, יש לחתום על הסכם התקשרויות מול חברת כח האדם ומול החברה לביטוח רפואי כמו גם על חוזה התקשרות עם העובד הזר. בתהליך הוצאת הרישיון והבאת העובד הזר מחוץ לארץ, מלבד תשלום שכרו של העובד, יש לשלם תשלומי אגרה למוסדות ממשלתיים, עמלות לחברות כוח אדם ותשלומים עבור ביטוחים ותנאים סוציאליים.

העסקת עובדים זרים – לא סיפור זול …

להלן פירוט ההוצאות הכרוכות בתהליך הוצאת הרישיון להעסקת עובד זר ובזמן העסקת העובד:

  • אגרה למשרד התמ"ת.
  • אגרה למשרד הפנים עם כניסת העובד לארץ.
  • עמלה לחברת כוח האדם על התיווך והבאת העובד הזר. חשוב לדעת כי החוק מגביל את גובה העמלה שהחברה הפרטית  רשאית לגבות. רוב חברות כוח האדם כוללות בתשלום אחריות לשנה, שבמידה והעובד עזב במהלך השנה הראשונה החברה אחראית להביא עובד זר אחר.
  • ביטוח רפואי- באחריות המעסיקים לרכוש עבור העובדים הזרים ביטוח רפואי.
  • ביטוח לאומי- באחריות המעסיקים לשלם ביטוח לאומי עבור העובדים הזרים בגובה של 2% משכרם.
  • דמי התקשרות- חברות כוח האדם גובות מהמעסיקים דמי התקשרות חודשיים עבור שירותי הליווי, המעקב והסיוע בפתרון בעיות עם העובדים הזרים.
  • שכרם של העובדים הזרים צמוד לגובה שכר המינימום הקבוע במשק. משכר זה מנכים את השתתפות העובדים בהוצאות עבור מגורים, חשמל, מים וביטוח רפואי.

ייעוץ אישי וחסוי של עו"ד – צרו קשר

לאור המורכבות בתהליך זה ולאור העובדה שהעסקת עובדים זרים כרוכה בהוצאות גבוהות, מומלץ להגיש תביעת סיעוד לביטוח לאומי לקבלת גמלת סיעוד. באם אתם נדרשים להגיש תביעת סיעוד לצורך קבלת גמלה להעסקת עובד זר, מומלץ לפנות לעורך דין בעל התמחות בתחום הביטוח הסיעוד שיוכל להגן על זכויותיכם ולהשיג בעבורכם את הסיוע ההולם ביותר שיסייע לכם במימון ההוצאות השונות.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום תביעות סיעוד

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

3 תגובות

  • 13 באוקטובר 2021 בשעה 7:08

    בוקר טוב
    ההורים שלי 92+81 .
    אבא שלי בעל דרגת סיעוד 6 וזכאי למטפל סעודי צמוד אך אינו מסכים להכניס אדם זר לבית וכתוצאה מכך אח שלי לקח חופשה ללא תשלום (כבר כחודש) כדי לטפל בו.
    ביטוח לאומי מבקש אסמכתא מפסיכוגראטרי כדי לאשר את העסקת אחי כמטפל ישראלי , האם באפשרותכם לעזור ? כמה זה עולה? (חיים מביטוח לאומי בלבד) והאם יש באפשרותכם לעזור (כספית) מעבר לזכויות הרגילות שביטוח לאומי מקנה?
    בכבוד רב
    בכר חיים

    • 26 באוקטובר 2021 בשעה 15:56

      חיים שלום,
      נשמח לסייע בבחינת הזכויות המתוארות.
      על מנת לקבל ייעוץ, אנא השאר את פרטיך בתחתית העמוד, ועו"ד העוסק בתחום יחזור אליך בהקדם.

      בברכה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

  • 7 ביוני 2018 בשעה 15:40

    אשמח לדעת מה גובה הפיצויים אותם יש לשלם לעובד זר שסיים את עבודתו עם הקשיש

התגובה שלך