עורך דין תאונות עבודה – המפתח למימוש זכויותיך

עורך דין לתאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה – מתי ולמי לפנות?

בכל מצב בו קיים חשד סביר לנזקים בריאותיים במהלך העבודה ובעקבותיה מומלץ לפנות אל עורך דין  העוסק בתחום זה, וזאת על מנת להשיג את מלוא הפיצויים המגיעים לכם כחוק. יש לקחת בחשבון כי המעסיקים מנסים במקרים רבים לפטור את התאונה כאירוע שגרתי או צפוי. גם חברות הביטוח מבחינתן אינן ששות לממש את זכויות מבוטחיהן, ואף במקרים המובהקים ביותר מנסות למזער את חומרת הנזק שנגרם, לא כל שכן שואפות להפריך את התביעה מיסודה.

לכן, על מנת לממש את זכויותיכם יש להשיג ייצוג משפטי הולם בשלב מוקדם ככל האפשר, ובמיוחד במקרים בהם המעסיק או חברת הביטוח דוחים את הטענות ומסרבים להכיר באירוע כתאונת עבודה.

מומלץ לפנות אל עורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בתביעות נזיקין בכלל ובפגיעות גוף בעבודה בפרט. תפקידו של עורך דין לתאונות עבודה הוא להוכיח כי המקרה המיוצג מהווה חריגה מסטנדרט הזהירות המצופה ממעסיק סביר  וכי מתקיים קשר סיבתי ברור בין הנזקים והתאונה.

בנוסף, עורך הדין מחויב מתוקף תפקידו להשיג ללקוחותיו את מירב הפיצויים האפשריים המגיעים להם במסגרת דיני הנזיקין.

לקבלת מענה מהיר של עורך דין – פורום תאונות עבודה

זכויות משפטיות וסוגי תביעות

לאחר התרחשותה של תאונה ישנם שלושה גופים עיקריים שאותם ניתן לתבוע, בגין נכות או אובדן ימי עבודה וכושר השתכרות:

  • המוסד לביטוח לאומי – זוהי התביעה הבסיסית ביותר אשר לה זכאי כל עובד במדינת ישראל. ניתן להגישה עד שנה מיום התאונה. תביעות אלו מזכות בדמי פגיעה של עד שלושה חודשים בגין אובדן ימי עבודה, ובהמשך ניתן להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות ותביעות נוספות.
  • תביעת המעסיק –  תביעה זו אפשרית במקרים של רשלנות מצד המעסיק אשר הובילה לתאונה.

פנייה רק לעורך דין המתמחה בתחום

בעת בחירת עורך דין תאונות עבודה, חשוב ראשית לוודא שאיש המקצוע אכן מתמחה בתחום זה. יש לציין כי עורכי דין רבים בארץ עוסקים במגוון תחומים במקביל, ועל אף טענתם שייצוג עובדים אשר ניזוקו במסגרתם עבודתם  הינו ענף התמחותם, הוא מהווה רק נדבך קטן בעבודתם. לכן, לפני בחירת משרד עורכי דין, חשוב לבדוק מראש באופן ישיר או בעקיפין מהם באמת תחומי ההתמחות העיקריים של אותו משרד. בנוסף, בררו האם משרד עורכי הדין מייצג רק נפגעים בתחום זה או גם חברות ביטוח, והימנעו ממשרדים אלו, מכיוון שעלול להיווצר מצב של אינטרסים מנוגדים בתיקכם מצד עורך הדין.

כמו כן, חשוב לבחור בעורך דין תאונות עבודה בעל ניסיון והצלחות רבות ומוכחות בתחום. בעת הפגישה הראשונה שאלו את עורך הדין  על ניסיונו האישי, והאם נתקל בנזקים הדומים למקרה שלכם. בקשו ממנו לפרט ולתת דוגמאות. במידה והתרשמתם כי עורך הדין מתמצא במונחים רפואיים ומשפטיים, בחוקים ותקנות, ונותן לכם תמונת מצב ריאלית שאינה ניחנת בהבטחות מוגזמות, סביר להניח שאתם בידיים טובות.

דוגמא לתביעה שטיפל בה עורך דין תאונות עבודה כנגד מעסיק בגין נפילה

תאונות עבודה רבות מתרחשות עקב נפילה מגובה רב כגון מסולם, פיגום, או מנוף. מקרים מצערים אלו עלולים לגרום אף למוות או לנכויות קשות. יש לציין כי על פי החוק, עבודה בגובה מוגדרת כזו המתבצעת בגובה של שני מטרים ומעלה. במרבית המקרים מקור התאונות הוא בחוסר היכרות או אי הקפדה על כללי העבודה הנדרשים בתקנות הבטיחות, כדוגמת אי לבישת בגדי מגן וקסדה, או שימוש במנגנוני אבטחה לקויים. במידה ותאונת הנפילה נגרמה עקב רשלנות המעסיק יכול הנפגע לתבעו. במקרים רבים תביעה מעין זו כרוכה באי נוחות עבור התובע, בנוסף על היותה סבוכה  ומורכבת, ולכן חשוב להיעזר בייעוץ והכוונה מטעם עורך דין תאונות עבודה.

לסיכום

אם סבלתם מפגיעה בריאותית חמורה הקשורה באופן ישיר או עקיף למקום העבודה, יש להשיג ייעוץ וייצוג משפטי בשלב מוקדם ככל האפשר. זאת על מנת להתמודד עם הגופים הנתבעים שעשויים להיות בעלי ידע ומשאבים. בעת בחירת עורך דין תאונות עבודה חשוב לבחור באיש מקצוע מומחה בתחום, בעל ותק והמלצות. המלצות אלו ניתן להשיג מחברים ומכרים, וגם דרך רשת האינטרנט בפורמים וברשתות חברתיות הדנות בנושאים הרלבנטיים. לעיתים מספיק רק להקליד בגוגל את שמו של עורך דין בעל מוניטין, על מנת לקבל רשימת המלצות אודותיו.

שאלות נפוצות

למה חשוב להיעזר בעורך דין תאונות עבודה ולא אחר?

היעזרות בעורך דין אשר לו התמחות ספציפית חיונית מכיוון שמדובר בתחום משפטי מורכב הדורש ידע מקצועי רחב. עורך דין בעל ידע וניסיון מוכח בתחום, אמור להכיר את הוראות החוק הרלבנטיות, ומלבד להבטחת הזכויות למול מוסדות המדינה (כגון ביטוח לאומי) ידע לנהל בהצלחה רבה הליכים משפטיים כנגד מעסיקים, תאגידי ביטוח וגורמים נוספים. רק כך, יכול איפוא נפגע להבטיח שההליכים למימוש זכויותיו מנוהלים באופן מיטבי. ייצוג משפטי באמצעות מי שאינו עוסק ומתמחה בתחום עלול להוביל לתוצאות לא מיטביות ולפגיעה בזכויות.

מהן ההשלכות של פניה לביטוח לאומי ללא עורך דין תאונות עבודה?

תחילה ייאמר כי בשונה מניהול תביעת נזיקין כנגד מעסיק או חברת הביטוח של המעסיק, אין כל חובה לפנות בתביעה לקבלת הזכויות המגיעות לנפגע בביטוח לאומי בעזרת ייצוג של עורך דין תאונות עבודה. יחד עם זאת, אין זהו סוד כי הצלחה במימוש הזכויות בבביטוח לאומי תלויה בפרטים הקטנים ובהיכרות טובה עם הבירוקרטיה הרבה. בהיעדר ידע, הבנה וניסיון בתחום, עשוי להיגרם לנפגע נזקים משמעותיים, אשר לעיתים אינם ברי תיקון. עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, יכול להגן על זכויות הנפגע, למקסם את הפיצויים, ולהאיץ את ההליך.

איזה מסמכים עורך דין תאונות עבודה צריך על מנת להגיש תביעה?

לצורך הבטחת הזכויות של הנפגע במוסדות המדינה ובתביעה נזיקית, נדרש עורך הדין למסמכים רבים ובין היתר מסמכים המבססים את אירוע התאונה, ראיות כגון דו"ח תאונה, צילומים, סרטונים ועדויות, רשומות רפואיות המאשרות את הפציעה והטיפול ונדרשות לצורך הערכת נכות, וכן מסמכים הנוגעים לשיעור הנזק כגון הוכחות לאיבוד שכר והפסדים כלכליים אחרים, וכל מסמך אחר הרלוונטי למקרה. מסמכים אלה יסייעו לעורך הדין להוכיח את הקשר בין התאונה לבין הפגיעה בנפגע, להבהיר את הנסיבות שהובילו לתאונה, ולחשב את הפיצוי המתאים.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום ביטוח לאומי

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך