תאונת עבודה מעבר לשעות העבודה

על פניו נראה כי תאונת עבודה הינה כזו המתרחשת בזמן עבודה. אך מה קורה במקרים לא ברורים כגון חופשה בה מצויים כל העובדים ? האם תאונה בחופשה כזו יכולה להיחשב כתאונת עבודה ? ישנם כאמור מקרים גבוליים בהם יש לבחון האם מדובר בתאונת עבודה אם לאו. על כך ועוד בכתבה זו.

תאונת עבודה מחוץ לשעות העבודה

האם תאונה המתרחשת מעבר לשעות העבודה, למשל שנת שבתון, מכוסה על ידי המוסד לביטוח לאומי במסגרת ענף נפגעי עבודה ? באפשרותכם לבדוק כבר עתה את זכויותיכם בפורום ביטוח לאומי המנוהל על ידי עורך דין המתמחה בתחום.

קיימים מספר מצבים מוכרים בהם, במהלכם על אף שהעובד אינו עובד, המוסד לביטוח לאומי עשוי להכיר בפגיעה שנגרמה לעובד תאונת עבודה. לדוגמה:

v חופשה ללא תשלום.

v השתלמות – בתנאי שההשתלמות נלווית לעבודה.

v שבתון – פגיעה במהלך שבתון ייתכן ותוכר. בית הדין לעבודה קבע, כי אין לדחות על הסף, תביעות ביטוח לאומי במסגרת שנת שבתון, אך ורק משום שהעובד בחופשת שבתון ויש לבחון את הדברים לגופו של עניין. בית המשפט נימק זאת בכך שלהבדיל בחופשה ללא תשלום, יחסי עובד ? מעביד ממשיכים להתקיים ולכן ראוי כי המוסד לביטוח לאומי ייראה גם נפגע במהלך שנת שבתון כעובד מבוטח.

vפעילות חברתית כגון נופש – תאונה הנגרמת לעובד במהלך נסיעה לנופש מטעם המעביד, תוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי תאונת עבודה ככל ולמעביד יש אינטרס בקיום הנופש. למבחן האינטרסים קיימים מבחני עזר: מבחן המעורבות של המעסיק בייזום, ארגון וקביעת התכנים.

ככל ונפגעתם בתאונה ואינכם בטוחים אם היא מכוסה ביטוח לאומי, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם עורך דין תאונת עבודה, בהקדם ככל הניתן.

לקבלת ייעוץ משפטי והערכת סיכויי תביעות ביטוח לאומי על ידי עורך דין, באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות טופס "יצירת קשר" המופיע באתר.
          
נדגיש, כי פנייתכם חסויה ואינה כרוכה בהתחייבות.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום ביטוח לאומי

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך