ליקויי בניה – תביעת קבלן

זמן קצר לאחר שרכשתם דירה מקבלן גיליתם כי בדירה ליקויי בניה רבים ? אינכם יודעים מה לעשות אך אתם מעוניינים להגיש תביעת ליקויי בניה כנגד הקבלן ? בכתבה זו תוכלו למצוא מידע רב אודות טענות שנוטים קבלנים להעלות בהליכים המשפטיים, כיצד ניתן להתמודד עימם ועוד.

אין דבר יותר מעצבן ומכעיס מאשר להיכנס לדירה החדשה, בה השקעת את מיטב כספכם ואחרי שבוע לגלות שיש בעיות עם הצנרת, הצבע מתקלף ויש סדקים ברצפה. אצל רבים מאיתנו מדובר בדירה ראשונה, הננו חסרי ניסיון ואיננו יודעים מה לבדוק ועל מה להתעקש עם הקבלן שהינו בעל ניסיון ועשוי לנצל זאת לרעתנו. למרבה הצער, לעיתים קרובות מגיעות מחלוקות בין קבלנים ורוכשי דירות לערכאות השיפוטיות, בשל ליקויי בניה .
אחת הטענות השכיחות של קבלנים בהליכים משפטיים של תביעות ליקויי בניה, היא שלא ניתנה להם שהות סבירה לביצוע תיקון הנזקים שהתגלו. הקבלן מגבה את הבקשה הזו בסעיף 4 ב' לחוק המכר לפיו על הקונה לתת לקבלן "זמן סביר" על מנת שיוכל לתקן את הליקויים שהתגלו. כמובן, כי המונח "זמן סביר" הוא ערטילאי ולא ברור, ועל בית המשפט יהיה ליצוק אליו תוכן בהתאם לנסיבות המקרה. המלצתנו אליכם, הקדימו תרופה למכה ואל תשאירו אפשרות לקבלן להעלות טענה זו. עם קבלת הדירה, ביצוע פרוטוקול מסירה (בדק בית) ואיתור ליקויי בניה, החתימו את נציג הקבלן על מועדים מדויקים לתיקון התקלות, או לחילופין שלחו מכתב מסודר לקבלן ובו מפורטים הליקויים שנמצאו. מאחר ובמשפט עסקינן אי אפשר להבטיח ניצחון, אלא רק באמצעים ראייתיים שיעזרו בהוכחת טענתכם כי הטענה חסרת אחיזה במציאות. לפיכך, המלצה שלנו, השקיעו מספר שקלים בודדים ושלחו את המכתב בדואר רשום עם אישור מסירה.
התנהלות זו עשויה לשפר את מצבכם ככל ותיגרר המחלוקת להליכים משפטיים.
ביצוע הפעולות הנ"ל, ימנע למעשה מהקבלן כל אפשרות לבסס בערכאות השיפוטיות טענה מסוג של אי מתן זמן סביר להתארגנות ותיקון הליקויים.
תביעת קבלן ליקויי בניה אינה דבר פשוט ונעים. כאשר אתם נכנסים לדירתכם החדשה חשוב מאוד לא להיות שאננים, ורצוי להביא עימכם איש מקצוע (רצוי מהנדס) על מנת שיוכל לבדוק  את הדירה ולהעריך האם יש בה ליקויי בניה (על חשיבות ביצוע פרוטוקול מסירה ? קראו הכתבה "ליקויי בנייה ? פרוטוקול מסירה" המופיעה באתר). נחזור ונאמר, כי על הבדיקה להיות מתועדת כדבעי על מנת שבמידת הצורך תוגש כראיה לבית המשפט. השתדלו לבחור מומחה מקצועי מיומן ומנוסה, שכן הדבר עשוי להקל עליכם בניהול ההליכים ובהצלחתכם בתביעה משפטית, ככל ותוגש.
אחרי ככלות הכל, אם אתם כבר מגיעים למצב בו הקבלן מסרב לבקשתכם לתקן ליקויי בניה שהתגלו, פנו לקבלת ייעוץ משפטי בהקדם ככל הניתן אצל עורך דין הבקיא בתחום. ככל שתיטיבו להקדים תרופה למכה כך מצבכם יהיה טוב יותר.
לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין הבקיא בתחום ליקויי בניה, באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות טופס יצירת הקשר המופיע באתר.
נדגיש, כי פנייתכם חסויה ואינה כרוכה בתשלום.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום דיני נזיקין

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

1 תגובות

  • 19 בינואר 2012 בשעה 11:39

    שכ"ט עו"ד

    שלום ! מדוע מחייב הקבלן את הקונה/הרוכש דירה חדשה לשלם שכ"ט עו"ד שלו (הקבלן) ???
    לדעתי זו גזלה ומרמה , הרי בתביעות על ליקויים העו"ד מייצג רק את הקבלן ,

התגובה שלך