חוק ביטוח סיעוד ותביעה

  • מאת
    דיון
  • #57070 הגב
    ענבל שפירא
    אורח

    שלום! ברצוני לשתף ולשאול אודות אמא שלי שעברה ניתוח לפיום קנה וכרגע נמצאת בגולדן קר בית חולים סיעודי מורכב. האם אנו יכולים לתבוע את סיעוד של קופת חולים כללית? או שמא צריכים לתבוע את ביטוח לאומי? ואיך עושים זאת האם צריך לקחת עורך דין בשביל זה? תודה

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #57092 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      ענבל שלום,
      בכל הנוגע לביטוח הסיעודי של קופת החולים, ככל וברשות אימך כיסוי ביטוחי סיעודי רלוונטי, וככל והיא עונה להגדרת "מקרה הביטוח" כאמור בפוליסה, בהחלט ניתן להגיש תביעה בדרישה לקבלת פיצוי חודשי.
      שאלתך בנושא קבלת ייצוג חשובה ביותר, והיא זוכה להתייחסות במדריך הזכויות שערכתי.
      באופן עקרוני אין שום מניעה לפנות לבד לתאגיד הביטוח ולקבל את הכספים המגיעים לנו. זו גם הצפייה הבסיסית של המבוטח. בפועל, הפערים בין הצדדים, הכלכליים והמקצועיים, מחייבים למצער בחינת הנושא למול עו"ד טרם הגשת התביעה.
      בעוד שהמבוטח (או בן משפחתו) לרוב אינו מקבל את הפוליסה, ואם מקבל אינו מבין מהם התנאים המזכים, הרי שלרשות חברת הביטוח יועצים, מומחים, חוקרים, עורכי דין ועוד. הפערים כה עמוקים, עד כדי כך שמדובר במערכת יחסים בלתי שוויונית, ולכן מומלץ להיוועץ בעו"ד. ביחס לכך, נא תשומת ליבך לשיעור הדחיות כמפורסם על ידי המפקח על הביטוח במדד שירות החברות.
      בכל הנוגע לענף סיעוד במוסד לביטוח הלאומי, אחד מתנאי הסף לזכאות לגמלה הוא הימצאותו של בביתו או בדיור מוגן, ככל ואימך אינה נמצאת באחד המקומות הללו, לא תהיה זכאית לגמלת סיעוד כאמור. אני מניח שהמוסד שבו היא נמצאת הינו מוסד סיעודי, ולכן סביר שביטוח לאומי יסרב להכיר.
      אני זמין לכל שאלה בנושא. בריאות שלמה.

      בברכה,

      רפאל אלמוג, עו"ד

      • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 4 שנים, 2 חודשים ע"י עו"ד רפאל אלמוג.
    • #57905 הגב
      דפנה
      אורח

      בתאריך 01.06.2015 עברתי אירוע מוחי קשה. עד שחזרתי לעצמי; עברו כחודשיים. פניתי לפניקס ארגון המורים; והודעתי על האירוע. שלחתי מסמכים רפואיים בהם מופיע בבירור תאריך האירוע.
      חזרו אלי רק לאחר תקופה ארוכה; התחלתי לקבל תגמול; שבו מופיע תאריך שגוי בשנה שלמה!
      כלומר; לא שילמו לי מתאריך האירוע שהוא 1.6.2015 אלא משנת 2016.
      לא! זו לא טעות! זה בכוונה!
      לאחר תקופה ארוכה; נאמר לי שהיה מישהו שבא לבדוק את מצבי הרפואי. אני לא זוכרת את אותו אדם. אני זוכרת שבא מישהו לבדוק את המקלחת החדשה עם המושב מאבן שבעלי בנה עבורי;
      וכן את השירותים שבהם הותקן ברז חדש בגובה ישיבה; עבורי. זהו. לא יותר. אותו אחד שביקר פה; טוען שאני ~בריאה~ואני אינני זוכרת אותו. ולכן; לאחר שנים של תשלומים גבוהים מאוד לפניקס דרך ארגון המורים; ומעט מאוד תביעות; הפסיקו את חברותי ! אני מייעצת עכשיו לכול חברותי המורות; לעבור לביטוח אמין וישר; שאינו מרמה את לקוחותיו.

      • #57930 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        מנהל בפורום

        דפנה שלום,

        מפנייתך לא ברור מדוע הופסק הכיסוי הביטוחי.
        מכל מקום, על מנת לקבל מענה מקצועי ורלוונטי לעניינך, מומלץ לפנות לעו"ד הבקיא בתחום.

        בריאות והצלחה,
        רפאל אלמוג, עו"ד

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־חוק ביטוח סיעוד ותביעה

ביטול