מרשם לא נכון, ללא פיקוח רפואי מתאים

  • This topic has 3 תגובות, משתתף 1, and was last updated לפני שנה 1 by עו"ד רפאל אלמוג.
  • מאת
    דיון
  • #58892 הגב
    אן מענית
    אורח

    לפני מספר שנים עברתי התקף חרדה והלכתי למיון פסיכאטרי בעפולה, הרופא הפסכיאטר המליץ על כדורי ssri ונתן לי חבילת של קלונקס להרגעה מידית. אמא שלי הראתה למרפאה בקיבוצי את המכתב ואת ההפניה והם רשמו לי את הקלונקס כתרופה קבועה במינונים גבוהים,. התמכרתי לתרופה והגעתי למינונים גבוהים מאוד מבלי להיות מודעת לנזקים ולהתמכרות. לקחתי אותה מספר שנים וכל פעם העלו לי אוטמטית את המינון על ידי אחויות המרפאה וללא פיקוח רופא המשפחה . נאצלתי לעבור חצי שני של אי תפקוד על מנת להצליח להגמל מהכדורים מכיוון שתופעות הגמילה היו נוראיות . האם מגיע לי פיצוי כספי? מה ניתן לעשות ?

מציג 2 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #58922 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      אן שלום,
      כחלק מדוקטרינת האוטונומיה בפסיקה הישראלית, על הרופא לוודא שהמטופל מבין את המשמעות של הטיפול הניתן לו. בכל הנוגע לשימוש בתרופה ממכרת, יש חשיבות להסבר שנותן הרופא להשפעות שעלולות להיגרר מהשימוש בתרופה זו. ככל ולא ניתן הסבר לסכנות הטמונות בשימוש בתרופה, וככל והרוקחים לא מילאו אחר הוראות הרופא בצורה מפורשת, ייתכן וישנה עילת תביעה.
      בכל הנוגע לטענות בדבר רשלנות, הרי שנדרשת בחינה של הנושא בעזרת רופאים מומחים. יש לבחון האם ההמלצה ליתן לך את הטיפול הרפואי, באופן שבו ניתן, היתה סבירה או שמא חרגה מגדר הסביר והסבה לך נזק. על פניו, לגישתך, נראה שלא נותר נזק, למעט תקופת הגמילה. בהיעדר נזק, אין עילת תביעה. בכל אופן, יש לבחון את הנושא בעזרת רופאים מומחים.
      וכמובן, מומלץ להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום.

      בברכה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

    • #62441 הגב
      מוחמד חוגיראת
      אורח

      קבלתי כדורי קלונקס באבחון שלו נכון זה מ6 שנים התמקרתי על הכדורים .הטפול בקדורים זה רק לשפוע .לא יותר .הרופאים אמרו שהטפול בכדורי קלונקס זה ל כל החיים .נגרמלי נגק חמור ביותר .לא יושן ..פחד .לא מדבר טוב .שקחתי את את כל מה שיש בזכרון שלי אבדתי את משפחתי גם אבדתי את העבודה שלי במשרד חינוך .הגעתי למצב גרוע מאות .הכדורים כרגע לא עוזרים .זה משקרה בגוף שלי

      • #62446 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        מנהל בפורום

        מצער לשמוע. בריאות שלמה.
        מה שאלתך?

    • #63031 הגב
      Nata
      אורח

      קיבלתי הרבה משככי כאבים אופיום מדבקות פנטה מהרופאת משפחה שלא בסמכותה לאשר זאת עברתי תאונות שריפות בתי חולים אשפוזים עם הנשמה ופלא גדול כל הצער והייסורים של התופעות לואי ושכמעט מתתי את הרופאת משפחה פטרו מהקופת חולים כי היא חשבה שהיא פרופסורית ורשמה תרופות ומינונים כאילו אני פיל

      • #63049 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        מנהל בפורום

        שלום רב,

        ככל והינך סבור שנגרם לך נזק כתוצאה מהטיפול הרפואי שקיבלת, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום אשר יבצע בדיקה מעמיקה באשר לסיכויי התביעה.

מציג 2 תגובות משורשרות
מענה ל־מרשם לא נכון, ללא פיקוח רפואי מתאים

ביטול