עוד שאלה המטרידה אותי בנושא אכ"ע וביטוח לאומי

  • מאת
    דיון
  • #56424 הגב
    סבתא בתיה
    אורח

    שלום,
    מזה כ 15 שנה מקבלת אכ"ע מחברת ביטוח ומביטוח לאומי 65% נכות כ 1900 ,,₪ לחודש. פעם בשנה נדרשת מחברת הביטוח למלא טופס מה מצבי וכן לצרף מסמכים רפואיים. הבעיה המטרידה שכבלה אותי היא שאלתם האם הגשתי תביעה לביטוח לאומי/או האם פניתי אליהם, אני כמובן מציינת שלא.

    לא ברור לי מדוע השאלה הזו מגיעה כל שנה ובשל כך מזה כ15 שנה לא הגשתי בכלל לביטוח לאומי החמרת מצב למרות שהמצב הוחמר מאד עם השנים, נוספו מחלות קשות ובכלל, הפחד רב השנים שלי שאם אפנה לביטוח לאומי להגיש החמרת מצב בהנחה שאקבל יותר מ 65,% נכות עלול לפגוע בסכום קבלת אכ'ע.
    מה עושים? 15 שנים?? תודה רבה מראש

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #56442 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      בתיה שלום,
      חברת ביטוח המשלמת תמלוגים חודשיים בגין אובדן כושר עבודה נוהגת להעריך את מצבו של המבוטח אחת לשנה (ולעיתים אף תקופות קצרות יותר), וזאת על מנת להחליט האם הוא נמצא במצב של אי כושר.
      אחד הנדבכים של ההערכה הזו הוא העניין של הביטוח הלאומי כפי שציינת. זהו רק עוד מדד רפואי שמסייע לנציגי חברת הביטוח לקבל החלטה, וכמובן שממצאים אלו אינם מחייבים מי מהצדדים, אשר מחויבים לתנאי הפוליסה.
      לכן, יש לבחון את תנאי הפוליסה הנוגעים לקבלת קצבת נכות ותמלוגי ביטוח גם יחד ולראות באילו מצבים סכום תמלוגי הביטוח יכול להיפגע. מכאן, הרי שההחלטה האם להגיש תביעה לענף נכות כללית/עבודה (בהתאם לנסיבות) במוסד לביטוח הלאומי תלויה אך ורק בך.
      מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.

      בריאות והצלחה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־עוד שאלה המטרידה אותי בנושא אכ"ע וביטוח לאומי