רשלנות רפואית

  • מאת
    דיון
  • #46485 הגב
    עומר
    מנהל בפורום

    שלום לך

    אני רוצה לשאול שאלה בנוגע למקרה שקרה לי.
    אני סובל מסכיזופרניה מאז שחזרתי מהודו לפני 10 שנים.
    למרות הסכיזופרניה למדתי לתואר ראשון ומצאתי עבודה בתחום בהועבדתי.

    לפני שנה וחצי עברתי ניתוח פשוט באשך שהסתבך בעקבות רשלנות של בית החולים. כתוצאה מהסיבוך והבלאגן הרפואי שעברתי עם הכאב והסבל – מחלת הסכיזופרניה ממנה אני סובל התפרצה אצלי והפסקתי לעבוד.

    ביקשתי מסמך רפואי מהפסיכיאטר שלי שיקשר בין הניתוח למחלת הסכיזופרניה כי אני רוצה לתבוע אותם (יש לי הקלטה של הרופא שהמנתח הוא מודה במפורש שהוא טעה) אבל הפסיכיאטר אמר לי שלא מגיע לי אחוזים נפשיים על התפרצות הסכיזופרניה כי זו מחלה שאני סובל ממנה שנים ולכן אם יכירו ברשלנות הרפואית שנעשתה לי אז אקבל אחוזים רק על הנזק האורולוגי כתוצאה מהניתוח באשך. לדבריו זה נקרא גולגלת דקה ואמר שאלך להתייעץ עם עו"ד.

    השאלה שלי היא כזאת:
    אני הפסקתי לעבוד בגלל התפרצות הסכיזופרניה ולא כתוצאה מהנזק באשך. הנזק לא ממש מפריע לי לעבוד. הסכיזופרניה כן. אומנם נכון כי יש לי מחלה והיא בלי קשר לרשלנות אבל האם הפסיכיאטר צודק בכך שאין צורך בקביעת אחוזים פסיכיאטריים ושגם העו"ד אותו אקח לא יבקש ממני להמציא לו חוות דעת פסיכיאטרית ושעו"ד צריך לתבוע על פי גולגולת דקה?

    יש דבר כזה שתובעים על פי גולגולת דקה אפילו שהנזק לא קשור לתביעה ואין חוות דעת של אחוזים פסיכיאטרים בגינו?

    תודה

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #46486 הגב
      עו"ד רן שפירא
      אורח

      שלום עומר,
      גולגולת דקה הוא ביטוי משפטי ולא ברור לי כיצד נמסר לך מרופא מומחה. על פניו מדובר בעיקרון לפיו מקבלים את הניזוק במצבו הוא. לא בטוח שזה קשור במקרה שלך אלא אם כאמור תוכיח קשר בין הרשלנות (ככל וקיימת – שכן טעות אינה תמיד רשלנות) לבין התפרצות מחודשת של המחלה. כמובן שמדובר בשאלה רפואית בעיקרה שרק מומחה רפואי יוכל ליתן עליה מענה כמו גם על שאלת הרשלנות.

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־רשלנות רפואית