אחריות סוכן ביטוח

  • מאת
    דיון
  • #43061 הגב
    גיל
    מנהל בפורום

    שלום,

    לפני 5 שנים הייתי מעורב בתאונת דרכים בה הורד הרכב שלי מהכביש ובנוסף נפגעו עוד שני רכבים. באותה תקופה הייתי מבוטח בחברת ביטוח שפעלה בחו"ל ולא היתה מוכרת כחברת ביטוח חוקית בארץ ולכשקרה לי מקרה הביטוח החברה טענה שאין ברשותה כספים. אך חשוב לציין שאיני הייתי מודע לעובדות על אופן פעולתה של החברה ושפוליסת הביטוח בחברה זו נמכרה לי על ידי סוכן ביטוח מורשה, בעל סוכנות לביטוח אשר חתום על הפוליסה.

    מקרה זה רודף אותי כ-5 שנים, כאשר עדיין לא קיבלתי את הכסף על הרכב שהורד מהכביש ובנוסף לכך מתנהלות נגדי תביעות בגין הנזיקין שנגרמו לרכבים האחרים(כי אני לכאורה יצאתי האשם בתאונה). אני אומנם מנהל את התביעות באמצעות עורך דין אך הייתי רוצה לשמוע מנקודת מבט אחרת פחות אינטרסנטית מה הזכויות ומה הסיכויים שלי בתביעה אל מול אותו סוכן הביטוח, כיוון שבחברת הביטוח עצמה אין את מי לתבוע.

    כמו כן הייתי לדעת רוצה מה הסעיפים שבגינם זכותי לתבוע את אותו סוכן הביטוח ומה הדרישות שעלי להתעקש עליהן?
    חשוב לציין שהמקרה מאוד מעיק עלי וגורם לי עוגמת נפש מאחר ומדובר בסכומים לא קטנים שאולי אצטרך לשלם על פי החלטת בית המשפט בחודשים הקרובים, וכמובן בנוסף לכך האובדן של הכסף על הרכב שהורד מהכביש.

    תודה מראש על התשובות.

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #43062 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      אורח

      גיל שלום רב,
      סוכן ביטוח מקצועי סביר ומהימן חייב לעדכן אותך באם הוא רוכש כיסוי ביטוחי שלא באמצעות חברת ביטוח הכשירה לפעול בארץ. שכן, למעשה אין המדובר בעסקת ביטוח. הדעת אומרת שעליו לדעת מי הן חברות הביטוח המורשות. אין ספק שיש בדבר משום סיכון ואחריות של הסוכן ומאחר והינך מיוצג על ידי עו"ד אני מציע לך לבחון את זכויותיך מולו.
      יחד עם זאת, נשאלת השאלה מדוע לא ביקשת לעיין בפוליסה? האם לא ראית שמדובר בחברת ביטוח שאינה מורשית לשווק ביטוחים בארץ?
      לגבי אילו סעיפים בגינם יש להגיש תביעה – ברי כי אין זהו המקום לדון בנושאים אלה. על מנת לבחון את הנושא בצורה מקצועית, יש לעיין בכל התיק, לרבות בפרטי ההתכתבות מול הסוכן, המסמכים שהועברו לידיך, העתקי ה"פוליסות" וכו'. מדובר בייעוץ פרטני שיש לבצע. הבסיס המשפטי הינו עוולת הרשלנות, אך עם זאת, יש לא מעט הוראות בחוק הפיקוח על עסקי הביטוח, והנחיות של המפקח.

      בריאות והצלחה!

      עו"ד רפאל אלמוג
      אלמוג-שפירא, משרד עורכי דין

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־אחריות סוכן ביטוח