דחיית חב' ביטוח לגניבת רכב בהיעדר מיגון מערכת איתור

  • מאת
    דיון
  • #42859 הגב
    מלי
    מנהל בפורום

    האם חב' ביטוח יכולה לדחות תביעה לגניבת רכב בשל העדר היתחברות למערכת האיתור היות ולא ידענו ולא היתבקשנו ע"י הסוכן לבצע חיבור, היום היסתבר לנו בדיעבד כי בפוליסה אכן יש דרישה שכזו, חב' הביטוח עד היום המשיכה לגבות את הביטוח ולא נידרשנו להביא אישור כלשהוא, היתכן שכיוון ולא היתחברנו למערכת איתור ידחו תביעתנו מדובר ברכב חדש בשווי כ=100,000 ש"ח האם יש תקנות המחייבות בהתקנת מערכת זו ביחס למחיר הרכב וכו'.
    לתשובתכם הדחופה אודה.

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #42860 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      אורח

      מלי שלום,
      חברת הביטוח אינה יכולה להתנער מחבותה במקרה זה, וזאת בין היתר על בסיס מס' נימוקים:
      א. פוליסת הביטוח יצאה בסטייה מהעקרונות שסוכמו. אם נאמר דבר אחד בעת כריתת החוזה ובפועל הפוליסה שונה, הפסיקה קובעת כי הדברים שסוכמו בעת עריכת החוזה גוברים.
      ב. עקרן היידוע והווידוא – לפיו כאשר חברת הביטוח מבקשת מהמבוטח להתקין אמצעי מיגון, עליה ליידע אותו על כך, ולוודא כי הוא מבין את המשמעות ומתקין בפועל. חברת ביטוח שלא מוודא כי אמצעי המיגון הותקנו בפועל אינה יכולה להתנער מחבות.
      ג. על פי סעיפים 21 ו – 18 לחוק חוזה הביטוח – אין תנאים מוקדמים בביטוח. חברת הביטוח לא יכולה להתנער אוטומטית מתשלום תגמולי הביטוח בגלל שלא הותקנו אמצעי מיגון. היא יכולה להתנער כליל רק אם תצליח כי המבוטח פעל במרמה או אף מבטח סביר לא היה מוכן לבטח את המבוטח ללא תנאי המיגון הנדרשים, אף לא בתוספת פרמיה. בכל מקרה אחר, עליה לשלם את תגמולי הביטוח המלאים, או היחסיים כשיעור דמי הביטוח שהיתה גובה אילו היתה יודעת שאין ברכב אמצעי מיגון ביחס לאלה שנגבו בפועל.

      לאור האמור, הרי שאני סבור שעל חברת הביטוח לשלם לכם את תגמולי הביטוח.

      אני לרשותך לשאלות נוספות.

      בברכה,

      עו"ד רפאל אלמוג
      אלמוג-שפירא, משרד עו"ד

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־דחיית חב' ביטוח לגניבת רכב בהיעדר מיגון מערכת איתור