התפתחות מואצת של ילדה

  • מאת
    דיון
  • #44307 הגב
    לירון
    מנהל בפורום

    שלום,
    בתי בת 9 ו-10 חודשים. אנו מבוטחים בקופ"ח מכבי.
    לפני כשנתיים היינו אצל רופאת עור בגלל פצעים במצח הבת (היתה אז בת 8). היא רשמה משחה נגד פצעי אקנה שלא עזרה, וכעבור כשנה וחצי (בביקור השלישי), היא שוב רשמה משחה ושאלה למה לא לקחתי לרופא ילדים, כי אחרת הילדה לא תגבה. נדהמתי כי בביקורים הקודמים היא כלל לא אמרה לי ללכת לרופא ילדים ואני לא הבנתי שהאקנה רומז על תחילת ההתפתחות המינית. רופאת הילדים טענה שאני מגזימה והכל נורמלי ותקין לגיל הילדה (כבר היתה בת 9.5), אחרי ביקור חוזר נאותה לתת הפנייה לאנדוקרינולוג ילדים. הוא בדק ואמר שלא יודע אם זו אכן התפתחות מוקדמת ושלח אותנו הביתה עם הוראה לנסות לרדת מעט במשקל וכן הפניה לצילום כף יד. בביקור חוזר לפני מספר שבועות, הרופא נתן טיפול בזריקות לעיכוב התפתחות מינית, כי צילום העצמות הראה גיל 11.
    לאחר מספר בדיקות ושאלות בפורומי
    אנדוקרינולוגיה ילדים התברר לי שהטיםול שהוא נתן לא יעזור בכלל לילדה להגיע לגובה הגנטי שלה. בשלב כה מאוחר הזריקות כבר לא עוזרות.
    מעבר לזה, האבחון המאוחר של ההתפתחות שלה גרם לכך שמן הסתם היא כלל לא תצליח להגיע לגובה הגנטי שלה וספק אם היא בכלל תגיע לגובה 150 (הורים: 152, 182).
    שאלתי היא האם ניתן לתבוע את מכבי על רשלנות רפואית של רופאת העור, ש"שכחה" להפנות אותנו לרופא ילדים לבחינת התפתחות מינית מוקדמת וכן על הטיפול השגוי לש אנדוקרינולוג שנתן זריקות שכבר לא יעילות במצב ההתפתחות הנוכחי?
    (סליחה על האורך…)
    תודה, לירון.

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #44308 הגב
      עו"ד רן שפירא
      אורח

      שלום לירון,
      השאלה הינה האם במידה והייתה הילדה מופנית לרופא ילדים במועד מוקדם יותר, היה הטיפול אחר במידה כזו שהיה משנה את התוצאה הסופית או במובן המשפטי את "סיכויי ההחלמה". על מנת להגיע למסקנה בנדון יש צורך לראות את כל הרשומה הרפואית ולבחון אותה מבחינה רפואית ובהתאם גם משפטית.

      לרשותך בכל עת,

      רן שפירא, עו"ד
      אלמוג – שפירא, משרד עורכי דין

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־התפתחות מואצת של ילדה