נפילה במדרכה שבורה

  • מאת
    דיון
  • #57723 הגב
    נטלי
    אורח

    היי, בתי בת ה 13 נתקלה אתמול במדרכה שבורה ונפלה ברחבת השכונה. היא נפלה על הפנים ונפגעה בפה ושברה את השן הקדמית. השן הצמודה לה התעקמה ושפתיה נחתכו כתוצאה משבירת השן. כשרצתה לקום הרגישה סחרחורת בגלל החבטה בפנים. לבסוף הגיעה הביתה. כשראיתי אותה במצב הזה לקחתי אותה מיד לרופאה. שם הילדה הסבירה לרופאה מה קרה תוך לחץ, כאבים ובלבול. כשהגענו הביץתה קראתי את סיכום הרופאה וגיליתי שהרופאה סיכמה את האירוע בסדר הלא נכון. היא רשמה שהילדה קיבלה סחרחורת ונפלה. היא אפילו לא ציינה שהנפילה היתה ברחוב.

    השאלות שלי הן:
    1. האם אוכל לגשת לרופאה ולבקש לשנות את שכתבה בסדר הנכון ?
    2. האם אוכל לתבוע את העירייה למרות הכתוב ?
    3. האם אוכל לתבוע ביטוח ילדים שיש דרך הרשות ?
    4. האם תביעה זו מקנה פיצוי או תיקון השן ?
    5. האם ניתן לתבוע כאן נזק לצמיתות מאחר ומדובר בשבירה של חצי מהשן הקדמית והשלמת השן בחומר חלופי לעולם לא יהיה כשן טבעית

    תודה על הייעוץ

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #57733 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      נטלי שלום,

      אענה על שאלותיך לפי הסדר:

      1. אין מניעה לגשת לרופאה על מנת שתערוך סיכום ביקור חדש, תוך הסבר אודות המצב בו הייתנה נתונה ביתך בעת הביקור הראשון, אך עניין פירוט נסיבות התאונה הוא לשיקול דעתה. ככל ואין מחלוקת כי מדובר בטעות מצידה, אפשר לבקש (ואפילו עדיף) לתקן את הרשומה הרפואית באופן שלא יסב נזק בעתיד.
      2. אמנם סיכום הביקור לא פועל לטובתך, ואולם בהחלט לא מדובר בסוף פסוק. ניתן להגיש תביעת נזיקין נגד בעל השטח בו נפלה ביתך (ככל הנראה העיריה), ובלבד התאונה אירעה כתוצאה ממפגע וכן כי נגרם נזק לצמיתות כתוצאה מכך. ככל ויש בידך עדויות וראיות נוספות, ברי כי תוכח הטעות והדבר לא יפגע באפשרות לממש את הזכויות.
      3. על פניו, אין שום מניעה, היות והפוליסה מעניקה כיסוי גם במקרה של נזק הנגרם שלא במסגרת שעות הלימודים. כמובן, בטרם הגשת תביעה לביטוח תאונות אישיות לתלמידים, יש לעיין בתנאי הפוליסה ולבחון האם הנזקים שנגרמו לביתך אינם מוחרגים במסגרתה. ככל ולא – ניתן להגיש את התביעה בגין נכויות זמנית ו/או קבועות (בהתאם לכיסוי הביטוחי), וזאת ללא כל צורך בהוכחת רשלנות של הגורם לנזקיה של ביתך.
      4. הפיצוי בתביעת הנזקין (ככל ותוכח רשלנות), כולל את סך הנזקים, ונלקחות בחשבון כל עלויות העבר והעתיד אשר נגרמו כתוצאה מהנזק, לרבות עלות תיקון השן. במסגרת תביעת הביטוח מדובר בפיצוי חד פעמי הנקבע בהתאם לנכות.
      5. הקביעה האם נזקיה של ביתך עולים לכדי נכות צמיתה, הינה קביעה רפואית שרק מומחה רפואי יכול לקבוע, ולכן מומלץ להיוועץ ברופא מומחה מתאים.

      מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.

      בריאות והצלחה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

    • #58221 הגב
      אשר
      אורח

      שאלה עובד נפל בעבודה ממדרגות מגובה עקב שבירת מדרגה ישנה וסדוקה ונפגע 90%נכות אורטופדית היות וביטוח לאומי וביטוח חוות מעבידים מתקזז בניהם השאלה האים התביעה לפיצויי בנכות מעבודה נערכת עד גיל 80 שנה כמו ביטוח לאומי או רק עד הפנסיה של אותו עובד

      • #58229 הגב
        עו"ד רפאל אלמוג
        מנהל בפורום

        אשר שלום,

        ככלל, בעת עריכת תחשיב נזק, או אף בפסק דין, הפסדי השכר, לרבות זכויות פנסיוניות, מחושבים עד לגיל הפרישה, אך כל מקרה לגופו.
        כמו כן, ישנם ראשי נזק נוספים הנלקחים בחשבון בחישוב הפיצוי לפני ואחרי גיל הפרישה.
        מסכום הפיצוי הכולל יקוזזו כל התשלומים המגיעים לנפגע מהמוסד לביטוח לאומי, ולעיתים גם מגורמים נוספים, כתוצאה מהתאונה ובהתאם לזכאות. חישוב זה נעשה באמצעות חוות דעת אקטוארית.
        ביחס לכך, צריך להביא בחשבון כי הקיזוז תלוי גם בשיעור הקצבה. אבהיר.
        אם הקצבה (נפגעי עבודה) גבוהה מקצבת הזקנה (שמשולמת מגיל פרישה), הרי שעד גיל פרישה משולמת קצבת נכות מעבודה, ומגיל פרישה המבוטח יוכל להמשיך לקבלה אך זו תחולק לשניים (קצבת זקנה + תוספת גמלת נכה שיחד מביאים לשיעור הקצבה ערב הפרישה). ברור, כי אין לקזז סכומים שממילא היה נפגע מקבל ללא התאונה. לכן, אם שיעור הקצבה נמוך משיעור קצבת הזקנה, ממילא אין לבצע חישוב אקטוארי עד תוחלת חייו של נפגע, אלא עד לגיל הפרישה. בכל מקרה אחר, עד גיל פרישה, יש קיזוז מלא של הקצבה, והחל מגיל הפרישה, קיזוז על פי חישוב אקטוארי רק על ההפרש, וזאת עד תוחלת החיים המוערכת.
        מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.

        בברכה,
        רפאל אלמוג, עו"ד

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־נפילה במדרכה שבורה