פגישה שלא בזדון בצינור מים מקומי בקיבוץ

  • מאת
    דיון
  • #60049 הגב
    דן
    אורח

    שלום
    ברצוני לבדוק מה הדין בנושא פגיעה בצינור מים עם הרכב בצינור מים מקומי/ציבורי (בין בתים, לא צינור מים ראשי בקיבוץ) בשטח קיבוץ בו הייתי אורח רגעי.
    השטח לא מגודר לא מסומן ולא משולט על איסור כניסה או איסור מעבר עם הרכב, הצינור יוצא בשטח מדשאה גדולה ללא גידור או הגנה, סתם צינור מים שיוצא מהאדמה. עוד רכבים וכלי רכב קלים היו במתחם (שטח מדשאה גדול ביןמבתי הקיבוץ).
    האם פגיעה כזו מחוייבת שאשלם עליה או שאפשר להפעיל את ביטוח הרכב לצד ג'? או שזו פגיעה שיכולה לקרות כמו כל פגיעה שלא בזדון למשל בצינור מים בישוב עירוני?
    אם הפגיעה היא כמובן טעות אנוש ולא בזדון האם יכולים לדרוש או לתבוע אותי על הנזק?
    האם הנזק שכבר תוקן יחוייב עליי? לא היה תהליך של הערכת שמאי לנזק, פשוט תיקנו וזהו. האם בדרישה אליי לתיקון הנזק לאחר שכבר תוקן עי צוות תשתיות המים בקיבוץ אני יכול לדרוש הערכת שמאי כדי לוודא שהתביעה לתשלום איננה מוגזמת בכוונה?
    איך עליי לפעול בנדון כאשר האחראי מטעם הקיבוץ דורש שאשלם את הנזק והתיקון? והאם ביטוח צד ג שיש לי על הרכב מכסה נזק כזה?
    תודה.

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #60058 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום

      דן שלום,

      על מנת לענות על שאלתך באופן מקצועי, יש לבחון לעומק את פרטי המקרה המלאים ולהחליט האם פגיעה בצינור המים באמצעות רכב הינה סבירה בנסיבות העניין, או שמא פגיעה שכזו יכולה להיגרם רק מרשלנות הנהג.
      בכל הנוגע לפוליסת הביטוח, עליך להוציא העתק מלא שלה ולבדוק באילו מצבים הפוליסה תכסה נזקים לצד ג'. ככלל, הפוליסה אמורה לכסות נזקים שנגרמים לכל סוג של רכוש כתוצאה מהשימוש ברכב.
      נזק שתוקן אינו מחייב אוטומטית, אלא מחייב בחינת אחריות וכן הערכת שיעור הנזק. ככל ותוקן הנזק לפני שאפשרו לך להעריכו, הרי שגרמו בכך לנזק ראייתי.
      מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.

      בברכה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־פגישה שלא בזדון בצינור מים מקומי בקיבוץ