כתב תביעה רשלנות רפואית

כיצד ומה על מטופל אשר נגרם לו נזק עקב טיפול רפואי רשלני במחלה לעבור בכדי לקבל את הפיצוי המגיע לו ? מה יש לעשות בכדי להתחיל בהליכים משפטיים, ועוד בכתבה.

מחלת הסרטן, בכלל ומחלת סרטן הדם, בפרט (או הלוקמיה בשמה הלועזי) הפכו בשנים האחרונות לשכיחות יותר ויותר בקרב האוכלוסיה. באופן טבעי, בשל שכיחותה של המחלה, עולה גם מספר תביעות רשלנות רפואית המוגשות עקב אבחון לקוי של המחלה ו/או טיפול רשלני במטופל החולה בה.
על מנת להבין את הרקע להגשת אותן תביעות יש להבהיר כי הלוקמיה הינה מחלה קשה, אשר גורמת להימצאות מוגברת של תאי דם "זרים" במח העצם, הדוחקים את תאי הדם האחרים המצויים בגוף האדם. ישנם שני סוגים של לוקומיה: הראשונה היא הלוקמיה הכרונית, המאופיינת בכך שהופעת התסמינים בחולה בה הינה איטית יותר והשנייה היא הלוקמיה האקוטית, במסגרתה מתרבים התאים הזרים בקצב מהיר מאד, עובדה הגורמת להופעת תסמיני המחלה באופן מיידי.
כאשר עסקינן בתביעת רשלנות רפואית המוגשת בשל איחור באבחון מחלת הלוקמיה, אשר גרם להחמרת מצבו של החולה ולנזקיו הנטענים, ברי שככל ומדובר בלוקמיה כרונית, יהא קשה יותר להוכיח כי הצוות הרפואי המטפל הפר את חובת הזהירות כלפי החולה, שכן בשלבים הראשונים של מחלה דנן, לרוב לא ניתן לאבחן כל תסמינים המופיעים בחולה בה, זאת להבדיל ממחלת הלוקמיה האקוטית. התסמינים השכיחים של מחלת הלוקמיה הם עייפות ותשישות, דימום מאסיבי מפגיעות קלות, כאבי מפרקים, איבוד משקל ועוד.
ככל שהחולה הבהיר לצוות הרפואי את תחושותיו, המלמדות על הופעת יותר ויותר תסמינים של המחלה, אך חרף עובדה זו לא ערך לו הצוות הרפואי בדיקות לאיבחון מחלת הלוקמיה, כך ייטה בית המשפט להכיר בטיפול רפואי זה כסוטה מסטנדרט הטיפול המקובל.
כאשר מדובר בתביעת רשלנות רפואית הנוגעת לטיפול הרפואי שבוצע בחולה הלוקמיה, עיקר טענת התובע במסגת התביעה תהא כי הצוות הרפואי שטיפל בו העניק לו טיפול שגוי, מקום שהפרקטיקה הרפואית חייבה אותו לנקוט בסוג אחר של טיפול או, לחילופין, כי אמנם מדובר בסוג הטיפול ההולם את מצבו הרפואי, אך הוא נעשה באופן רשלני שגרם לתובע לנזקים. הטיפולים השכיחים הניתנים לחולי הלוקמיה הם טיפולי הרדיותרפיה (טיפול באמצעות קרינה), כימותרפיה (שימוש בחומר כימי בגוף החולה), ניתוחי השתלות מח עצם וטיפולים ביולוגיים נוספים. בכל אחד מן הטיפולים הללו עלול הצוות הרפואי להתרשל ולהקים לניזוק עילת תביעה רשלנות רפואית.
בקליפת האגוז יצויין כי חולה הסבור כי חווה על בשרו רשלנות רפואית, צריך בראש ובראשונה לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות מסוג דא, על מנת שייעץ לו כיצד לנהוג בכדי להגיש את תביעתו.
במידה ועורך הדין יבחין כי נסיבות המקרה מקימות לחולה עילת תביעה, הוא יבקש מהמוסד הרפואי הרשלן להעביר לו את המסמכים הרפואים המתעדים את הטיפול שנערך במרשו ולאחר מכן הוא יעבירם לרופא המתמחה בתחום, על מנת שיערוך חוות דעת שתוגש לבית המשפט בצוותא עם כתב התביעה.
חשוב להבהיר כי הסמכות העניינית, לפיה יוחלט לאיזה בית המשפט יש להגיש את התביעה, נקבעת על פי סכום הפיצוי הנתבע, אותו יעריך עורך הדין (כאשר מדובר בסכום פיצוי העולה על שניים וחצי מיליון שקלים הרי שבית המשפט המחוזי יהא בעל הסמכות לדון בתביעה).

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום רשלנות רפואית

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך