מחדלים וטעויות במרפאות הצבאיות

טיפול רפואי בצבא

אנו שולחים את בני ה- 18 שלנו לצבא בידיעה שהם נמצאים בידיים טובות ובטוחות. אולם, לצערנו, אנו גם שומעים בכל שנה על לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בצבא, שגרמה לנזקים קשים ואף הובילה גם, במקרים קיצוניים, למותו של החייל. מקרים אלה אינם שכיחים אמנם, אולם כמו מקרים אחרים, גם אותם היה ניתן למנוע ובמידה והמטפל או המסגרת הרפואית היו מציעים מענה נכון ומקצועי יותר.

מהם המקרים של רשלנות רפואית צבאית?

מקרים אלה, בדומה למקרים במסגרת הרפואה האזרחית, כוללים הליך רפואי שגוי או מענה שאיננו הולם, שבעקבותיו נגרם נזק לחייל או לחיילת המטופלים. בהגיעם אל הצבא, נמצאים החיילים תחת מסגרת צבאית מלאה וזכאים, במידת הצורך, לקבל טיפול רפואי שניתן על ידי רופאים צבאיים או, במקרים אחרים, גם על ידי המסגרת הטיפולים האזרחית. ישנם מצבים בהם בוצע אבחון רפואי שגוי, לא ניתן טיפול רפואי מתאים או לא הוגש כלל מענה רפואי, אף על פי שהיה בו צורך. בעקבות כך נגרם נזק בריאותי לחייל או לחיילת, נזק שיכול היה גם להסתיים במוות (ולעיתים גם, זה אכן קורה). במקרים אלה מדובר ברשלנות רפואית, שכן אלה הם מקרים בהם הטיפול שהוצע/לא הוצע איננו הליך רפואי הולם.

תביעות הרשלנות הרפואית, שמוגשות לקצין התגמולים או לבית משפט אזרחי, יכולות להיות מסוגים שונים. ישנם מקרי רשלנות רפואית צבאית בהם פנה החייל אל המסגרת הטיפולית לקבל מענה רפואי, אך לא קיבל באופן מיידי טיפול, כפי שהיה צריך לקבל ולכן נגרם לו נזק בריאותי חמור. ישנם גם מקרים בהם פנה חייל לקבלת טיפול ובוצע מולו אבחון לקוי, שהוביל למענה רפואי שאיננו מתאים. ישנם, לצערנו, גם לא מעט מקרים בהם המערכת הצבאית התעלמה מתסמיניו השונים של החייל, שהעידו על מצב בריאותי לקוי, מצב שהוביל למוות, בסופו של דבר.

מה ניתן לעשות במקרים מסוג זה?

במקרים של רשלנות רפואית צבאית חשוב לזכור, שגם אם מדובר במערכת צבאית, יש למי לפנות ויש גם מה לעשות. ישנם עורכי דין, המתמחים בתחום ויכולים להיות הכתובת הטובה ביותר, שאליה ניתן לפנות כדי להגיש תביעה לבית המשפט. הפגיעה הרפואית יכולה להיות במסגרת שירות צבאי סדיר, בקבע או אפילו במסגרת המילואים. לא משנה באיזו מסגרת צבאית זו, כל עוד שהיא בוצעה במסגרת טיפול רפואי שניתן בה, הרי שזו רשלנות רפואית צבאית. הגשת התביעה בגין הרשלנות הרפואית בצבא תתבצע לקצין התגמולים, במידה ומדובר בחיילי סדיר או מילואים. במידה ומדובר בחיילי קבע ואירוע הרשלנות בצבא התרחש לאחר 4/2017 תוגש התביעה אל בית משפט אזרחי על פי רוב.

עורך דין, המתמחה במקרים אלה ובעל ניסיון בהגשת תביעות אל מול המערכת הצבאית, יוכל להציע את הייצוג המשפטי הטוב ביותר ולעזור לזכות בתביעה ולקבל את הפיצוי המגיע בגין הנזק שנגרם.

עורכי הדין שלנו זמינים
עבורכם וישמחו לעזור!

ליעוץ אישי וחסוי >

הייעוץ ניתן ללא התחייבות

icon

עורכי הדין שלנו זמינים
עבורכם וישמחו לעזור!

ליעוץ אישי וחסוי >

הייעוץ ניתן ללא התחייבות

לסיכום

אם נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי כתוצאה מהליך רפואי לא תקין, אתם מוזמנים לפנות אל עורך דין, המתמחה בתחום כדי להגיש תביעה לקצין התגמולים או לבית המשפט. חשוב שתעשו זאת בהקדם כדי שתוכלו לקבל את כל המגיע לכם ובעיקר כדי שתוכלו להתמודד עם הפגיעה באופן הטוב ביותר. מדובר אמנם בהתנהלות מול מסגרת גדולה מאד ומורכבת במיוחד, אך בעזרתו של עורך הדין, שייצג אתכם, תוכלו לעשות זאת באופן הנכון והמוצלח ביותר.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום רשלנות רפואית

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

2 תגובות

  • 20 באפריל 2022 בשעה 0:28

    יש לנו בעיה ואין לי למי לפנות אחרי מסע של פניות לפרח לפניות הציבור בצהל

    • 26 באפריל 2022 בשעה 14:57

      נרקיס שלום, ככל והינך מעוניין בייעוץ משפטי, אנא השאר את פרטיך בתחתית העמוד ועו"ד העוסק בתחום יחזור אליך בהקדם. בריאות והצלחה.

התגובה שלך