עורך דין תביעות סיעוד: כך תממשו את הזכויות שלכם בעזרת עורך דין

עו"ד לתביעות סיעוד

הגשת תביעה בעזרת עורך דין תביעות סיעוד

כולנו (כמעט) משלמים דמי ביטוח לאומי במשך שנים רבות ומצפים, בבוא העת או במידת הצורך, לקבל את הזכויות המגיעות לנו ממוסד זה. במצב סיעודי נדרש החולה לקבל עזרה רפואית וסיעודית על מנת לנהל את חייו בנוחות רבה ולהמשיך לתפקד במהלך היום ככל שאפשר ובהתאם למצבו. חולה סיעודי יכול להיות מוגבל באופן מלא או באופן חלקי, הוא יכול לבצע פעולות שונות, או, להיות תלוי בעזרה כשמעוניין לבצע פעולות פשוטות ביותר.

בזכות הביטוח הסיעודי ניתן לקבל את העזרה הנדרשת, לאחר הגשת תביעה בעזרתו של עו"ד הבקי בתחום ביטוחי הסיעוד.

קבלת ייעוץ של עו"ד – פורום תביעות סיעוד

הגשת תביעת לביטוח לאומי או לחברת הביטוח – כיצד לעשות את זה נכון?

את התביעה למוסד לביטוח לאומי או לחברת הביטוח ניתן להגיש בעזרתו של עו"ד לביטוח סיעודי, ובכל זאת רבים בוחרים להגישה באופן עצמאי.

עם קבלת התביעה על ידי המוסד הרלוונטי, נבדקת הפנייה וכן נבחן מצבו של הפונה. על מנת שיקבל את הקבצה הסיעודית המגיעה לו לצד העזרה הנדרשת לו, עליו להוכיח כי הוא אכן חולה סיעודי הנזקק לכך וכי הוא עומד בכל הקריטריונים המגדירים אותו ככזה. פעמים רבות נדחות הפניות, ומסיבות שונות, המאלצות את הפונים לנקוט בהליכים אחרים כדי להבטיח את קבלת העזרה הנדרשת להם ואת הקיצבה הסיעודית המגיעה להם.

ברגע זה מומלץ לפנות אל עו"ד על מנת להתמודד אל מול כל הגורמים הרלוונטיים, ובעיקר, כדי לעשות זאת באופן הנכון ביותר ולהגדיל את הסיכוי בקבלת הקיצבה והעזרה הנדרשת.

במסגרת הגשת תביעת הביטוח אל חברת הביטוח או אל המוסד לביטוח לאומי, פונה עורך הדין מטעמו של התובע אל כל המוסדות והגורמים השונים כדי להתחיל בהליך זה. חברת הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, לאחר שקיבלו את הפנייה, מתחילים בחקירה מעמיקה על מנת לנסות ולדחות את תביעתו של הפונה על הסף או למצוא בה פגמים. בין אם באמצעות עורכי דין, חוקרי ביטוח או אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום הסיעוד, מתוחקר התובע, אולם כשיכול לעשות זאת לצד עו"ד ביטוח סיעודי, התנהלותו אל מול גורמים אלה קלה יותר וגם נכונה יותר.

הסיבות העיקריות בגינן יש לפנות אל עו"ד, המתמחה בתביעות ביטוח סיעודי, יכולות להיות רבות מאד, אולם המרכזיות הן במקרים בהם טוענת חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי שהתובע איננו עונה לכל ההגדרות השונות המכניסות תחת קטגוריית "חולה סיעודי". בנוסף, ישנם מקרים בהם טוענת חברת הביטוח כי פרמיית הביטוח לא שולמה ולכן התובע איננו זכאי לקבל את הפיצוי או הסיוע המגיע לו. גם במקרים בהם טוענת חברת הביטוח שלא נמסר לה המידע הרפואי המלא לגבי התובע, או שנמסר לה מידע מוטעה ועל כן הוא איננו זכאי לקבל את הסיוע, מומלץ לפנות אל עו"ד ביטוח סיעודי.

חשיבות הפנייה באופן מיידי לקבלת סיוע משפטי

חשוב לזכור – על פי החוק, מרגע בו הפך התובע לחולה סיעודי או לכזה המוגדר כזכאי לתגמול, עליו לממש את זכויותיו בתוך 12 חודשים מהפיכתו לסיעודי בביטוח הלאומי ובתוך שלוש שנים על מנת לממש את זכויותיו למול חברת הביטוח. ההתיישנות לא נעצרת בפנייה אל חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי אלא בהגשת תביעה.

לכן, חשוב לפנות בהקדם אל עו"ד המתמחה בכך ובמיוחד לאור העובדה שמדובר בהתנהלות שעשויה להימשך זמן רב.

יש לוודא שמדובר בעורך דין, המתמחה בתחום ובעל ניסיון בהגשת תביעות סיעוד הן לביטוח הלאומי והן לחברות הביטוח כדי להגדיל את סיכויי הצלחתה של התביעה ולעשות זאת כמה שיותר מהר, ולא פחות מכך, גם באופן המקצועי ביותר.

טיפים לבחירת עורך דין תביעות סיעוד שישיג לכם פיצויים

במידה וחלילה אתם נדרשים לפנות אל הביטוח הלאומי או אל חברת הביטוח על מנת לממש את זכויותיכם כחולים סיעודיים, או שמה פניתם אל הביטוח הלאומי ואל חברת הביטוח ותביעתכם נדחתה, מומלץ לכם לפנות אל עורך דין תביעות סיעוד שיסייע לכם לעשות זאת באופן הנכון ולהגדיל את סיכוייכם לקבל את המגיע לכם. ישנם לא מעט עורכי דין, המתמחים בכך ומציעים את שירותיהם לקהל הרחב. כיצד בוחרים עו"ד ביטוח סיעודי ולמה חשוב לשים לב? הנה, התשובה.

הקריטריונים לבחירת עורך דין העוסק בתחום הסיעוד:

  • התמחות מתאימה – כדי שתגדילו את סיכוייכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם ואת כל זכויות יקירכם כחולים סיעודיים, בין אם מהביטוח הלאומי ובין אם מחברת הביטוח (או, אולי, משניהם), מומלץ לכם לפנות אל עו"ד, המתמחה בתביעות סיעוד. ישנם עורכי דין רבים כיום, המציעים את שירותיהם בתחום, אולם לא כל אחד מהם אכן מתמחה בכך. על מנת לקבל את הייצוג המתאים, ובעיקר את הייצוג המקצועי ביותר, ודאו מראש מהי התמחותו של עורך הדין שבו אתם מעוניינים להיעזר והקפידו שאכן מתמחה בתחום.
  • היכרות עם תחום הסיעוד ועולם הרפואה – תביעות בתחום הסיעוד דורשות את עזרתו של עו"ד, הבקיא בתחום לרבות בעניינים רפואיים נלווים. עו"ד ביטוח סיעודי יוכל להעניק לכם את הייצוג המשפטי הטוב ביותר רק בתנאי שמכיר את הבעיות שמהן אתם סובלים, את הסיבות שלשמן אתם פונים למימוש זכויותיכם וכמובן גם את כל הנהלים של חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי הקשורים לתחום הסיעוד. מומלץ שעורך הדין יכיר גם את הבדיקות השונות המתבצעות במסגרת בחינת התביעה ואת כל ההגדרות הרלוונטיות לתחום.
  • קבלת המלצות מלקוחות קודמים – בדומה לכל בחירת עו"ד, גם בעת בחירתו של עורך דין תביעת סיעוד, מומלץ לקבל המלצות מלקוחות קודמים וחשוב לשאול מראש לגבי מידת שביעות רצונם מהטיפול שניתן להם, מהשירות החל משלב הפנייה הראשוני ועד הגשת התביעה עצמה וכל התנהלותו של עורך הדין. חשוב שתהיינה אלו המלצות מלקוחות שנעזרו בו גם הם בהגשת תביעת סיעוד ולא בתחום אחר, שאיננו רלוונטי לכם.
  • ניסיון בהגשת תביעות סיעוד קודמות – מומלץ לפנות אל עורך דין בעל ניסיון רב בהגשת תביעות למבטחי סיעוד, ובעיקר בשל מורכבותן של תביעות אלו. מדובר בתחום לא פשוט הדורש היכרות ויכולת מקצועית גבוהה במיוחד. עורך דין תביעות סיעוד בעל ניסיון יוכל להתמודד גם עם מקרים מורכבים מאד ויידע כיצד להתנהל נכון בהתאם למקרה שבגינו פונים אליו.
  • לבדוק את מידת הכימיה שנוצרת בעת המפגש איתו – לאינטואיציה שלכם מרכיב חשוב מאד בקבלת ההחלטות. אותו הדבר נכון גם למידת הכימיה הנוצרת ביניכם לבין עורך הדין כבר בשלב ההתייעצות הראשונית. מכיוון שצפויה לכם דרך ארוכה יחד, התייחסו גם לפרמטרים אלה והקפידו לבחור בעו"ד שקל לכם לשוחח איתו ושנעים לכם מולו.

כלים בבחירת עו"ד סיעוד

אם אתם זקוקים לעזרתו של עו"ד ביטוח סיעודי, אל תהססו, ופנו אל עו"ד הבקיא בתחום בהקדם. רק כך תוכלו להתנהל נכון וחכם יותר אל מול כל הגורמים השונים ולזרז את התהליכים כדי לממש את כל הזכויות המגיעות לכם. הקפידו להתייחס אל כל הפרמטרים השונים בעת בחירת עורך הדין, ובמידת הצורך, השוו בין כמה עורכי דין שונים אם אתם מתלבטים באיזה מהם לבחור. הגשת תביעת סיעוד איננה פשוטה ולא מומלץ לעשות אותה באופן עצמאי. חשוב להיעזר בעורך דין תביעות סיעוד בכך ולבצע זאת באופן הנכון ביותר.

שאלות נפוצות

מהו ביטוח סיעודי, וכיצד הוא יכול לעזור לי במקרה של מצב סיעודי?

כלי יעיל לפיזור סיכונים, המסייע בכיסוי עלוית טיפול סיעודי. במקרה ויתממש מקרה הביטוח (המצב הסיעודי כמוגדר בפוליסה), יהיה זכאי המבוטח לתשלום פיצוי או שיפוי (השתתפות בהוצאות טיפול).

מהן הסיבות העיקריות לכך שאנשים בוחרים לשכור עורך דין תביעות סיעוד להגשת התביעה נגד חברת הביטוח? 

מבוטחים רבים בוחרים בייצוג של דין תביעות סיעוד מכיוון שהתהליך מורכב ודורש הבנה משפטית ורפואית כאחד. עו"ד מקצועי ומנוסה יכול להבטיח שהמבוטח מקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו בפוליסה, תוך ניהול תהליך התביעה בצורה מקצועית ויעילה.

מהם הקריטריונים שכדאי לקחת בחשבון בבחירת עורך דין?

ישנם שיקולים רבים, אך בעיקר חשוב לשקול את הניסיון וההצלחות בתחום הרלוונטי, ביקורות והמלצות של לקוחות קודמים, והיכולת להתחייב לקיום תקשורת פתוחה ותדירה. חשוב גם לבדוק את האמינות והמוסר המקצועי של המשרד, תנאי התשלום והעלויות הצפויות. בחירה מושכלת תבטיח שהנציגות המשפטית שלך תהיה בידיים מיומנות ומנוסות.

האם אפשר להגיש תביעה בעצמי ללא עזרת עורך דין המתמחה בתחום?

כן, הפניה הראשונה אל חברת הביטוח יכולה להיעשות עצמאית ע"י המבוטח או מי מטעמו, אך מומלץ תחילה להכיר היטב את תנאי הכיסוי הביטוחי והסיכונים הרלוונטיים. הגשת תביעה דורשת הכנת מסמכים רפואיים, הכרת תנאי הכיסוי, ניהול תהליכים, ויכולת להתמודד עם טיעונים משפטיים מול חברת הביטוח. למרות שזה יכול לחסוך בעלויות, הסיכויים להצלחה עשויים להיות גבוהים יותר עם עו"ד מנוסה שיכול לנהל את התהליך בצורה מקצועית ויעילה יותר.

כמה זמן בד"כ לוקח להגיש תביעה ולקבל את קצבת הסיעוד מהביטוח, ואיזה גורמים יכולים להשפיע על משך התהליך?

זמן התהליך לקבלת קצבת הסיעוד אינו מוגדר וקבוע ובד"כ נע בין 3-6 חודשים, תלוי במקרה. גורמים שונים יכולים להשפיע על משך התהליך, כולל מורכבות המקרה, זמינות המידע הרפואי, צורך בבדיקה רפואית ותגובת חברת הביטוח. ייצוג של עורך דין מנוסה יכול לסייע בתחימת המועדים להוראות החוק וחוזרי הפיקוח על הביטוח ובתוצאות חיוביות.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום תביעות סיעוד

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

2 תגובות

  • 2 בספטמבר 2021 בשעה 9:31

    שאלה- אם ביטוח לאומי קבע דרגה 2 בסיעוד לצמיתות. האם זה מחייב את חברות הביטוח הקבצתי של קופות חולים חהכיר בזה או יכולות לא לאשר תביעה גם שביטוח לאומי הכיר במצב סיעודי תודה מראש אברהם עמוס

    • 3 בספטמבר 2021 בשעה 12:10

      לרוב, דרגה 2 אינה מלמדת על מצב מתקדם. בכל אופן, חשוב להבין כי מסקנות הביטוח הלאומי אינן מחייבות את חברות הביטוח, או המבוטח. ממצאים אלו כמובן יכולים לסייע כמו כל ממצא רפואי אחר. יחד עם זאת, בהתאם לחוזרי הפיקוח על הביטוח, כאשר ישנה הכרה מצד הביטוח הלאומי בענף סיעוד, נדרשת חברת הביטוח לנמק מדוע נדרשת בדיקה. בהצלחה.

התגובה שלך