המעסיק התרשל? בחנו זכויותיכם לפיצוי

לעיתים תאונה בעבודה מקנה לנפגע, מעבר לזכאות במוסד לביטוח לאומי, גם עילת תביעה בנזיקין נגד המעביד. תביעת הנזיקין יכולה להקנות לנפגע פיצוי משמעותי מעבר לאותם התגמולים להם הוא זכאי במסגרת המוסד לביטוח לאומי. על כך ועוד במסגרת כתבה זו.

תביעה כנגד מעסיק רשלן

במסגרת כתבות שונות באתרנו, פרטנו אודות זכויות נפגעי תאונות עבודה. כך לדוגמא בכתבתנו אודות הזכויות בביטוח הלאומי וכך גם בכתבתנו בנוגע לקשר בין היותה של תאונת דרכים אף פגיעה בעבודה וכיצד "קשר" זה בא לידי ביטוי בכל הנוגע לזכויות נפגע.

זכויות עובד בתביעת נזיקין כנגד המעסיק

בנוסף לאמור לעיל, לנפגע תאונת עבודה יכולה לקום עילת תביעה נוספת ? היא תביעה כנגד מעבידו (ולעיתים אף תביעות נזיקין אחרות מול גורמים שונים העשויים לחוב באחריות על פי דין). ובמה דברים אמורים ?

על פניו, ניתן לומר, כי העובד יכול למצות זכויותיו בביטוח הלאומי.

אולם, נשאלת השאלה מה הדין כאשר הפגיעה בעבודה מקורה באחריות או אשם מצד המעביד כגון ברשלנות? במקרה כזה זכאים נפגעי תאונות עבודה לפנות לבית המשפט בהליך של תביעת נזיקין נגד המעביד.

הגשתה של תביעת נזיקין כזו אינה מאיינת את זכויותיהם של נפגעי תאונות עבודה אל מול ביטוח לאומי. בהקשר זה, על מנת למנוע טעויות, חשוב להדגיש נקודה אחת חשובה. נפגע תאונת עבודה שהינה גם פגיעה שמקורה ברשלנות מטעם המעביד, לא יזכה בכל מקרה לכפל פיצוי.

דוגמה לתביעה

לצורך הדוגמא טול את שלמה אשר עקב רשלנות המעביד באי מתן ציוד הגנה ראוי, נפגע באופן קשה עקב תאונת עבודה. שלמה פונה אל הביטוח הלאומי, אשר מכיר בהיות התאונה תאונת עבודה ובהמשך מעניק לשלמה (בהתאם לגובה נכותו) מענק חד פעמי של 45,000 ?. במקביל, פנה שלמה לבית המשפט בהליך של תביעת נזיקין נגד מעבידו בטענה לרשלנות מצידו. במקרה זה, השופט אשר יפסוק את הפיצוי לו זכאי שלמה יפחית ממנו את המענק שקיבל שלמה מהמוסד לביטוח לאומי, כך שלא יווצר מצב של כפל פיצוי.

יש לשים לב, כי קיימת חשיבות רבה במימוש הזכויות המקביל כמתואר לעיל ואנו ממליצים לפנות לעורך דין לפני שמתחילים במימוש הזכויות כאמור.

האם סכומים המתקבלים מביטוח פרטי יקוזזו?

שאלה אחרת היא האם תגמולי ביטוח המתקבלים מפוליסות ביטוח פרטיות שרכשנו כגון תגמולי אובדן כושר עבודה מקוזזים מהפיצוי המתקבל מתוך תביעות נזיקין כאלה ? על תביעות נזיקין המוגשות אל בתי המשפט בשל רשלנות מעביד, לא חל קיזוז של תגמולים המתקבלים מחברת ביטוח מכוח פוליסת ביטוח פרטית שרכשתם. יחד עם זאת, ייתכן שבכיוון ההפוך (ביטוח לאומי ולא תביעות נזיקין) כן ייעשה קיזוז. ויובהר. ישנן פוליסות ביטוח אובדן כושר אשר בעת תשלום תגמולי הביטוח נעשה קיזוז של התגמולים המשולמים על ידי ביטוח לאומי בשל אובדן הכושר.

לקבלת ייעוץ משפטי והערכת הסיכויים של תביעות נזיקין ו/או תביעתכם ע"י עו"ד באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות טופס "יצירת קשר" המופיע באתר.

ייעוץ וליווי מוקדם, עשוי לשפר את מצבכם המשפטי ושיעור הפיצוי לו אתם זכאים. 

נדגיש, כי פנייתכם חסויה ואינה כרוכה בהתחייבות.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום ביטוח לאומי

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך