סובלים מבעיה רפואית? כל המידע על תביעות נזקי גוף

תביעות בשל נזק גוף, כוללים בתוכם מספר רב של הליכים לפיצוי בערכאות השיפוטיות, ואשר לכל אחת מהן תנאים ודרישות שונים. הגשה לא נכונה של תביעה עשויה לפגוע בהצלחתה או אף להביא לדחייתה, ולכן אנו ממליצים לכם לעיין בכתבה המלאה.

נזק גוף

בחינת נסיבות האירוע

בהתרחשות נזקי גוף, קיימות לנפגע אפשרויות שונות למימוש זכויותיו. הבחינה הראשונית לבחינת זכויות הנפגע היא נסיבות האירוע שגרם לנזקי הגוף.

חשוב להבין כי אירוע מסוים עשוי להקים עילה משפטית אחת או יותר, כאשר מימוש הזכויות מכוח כל עילה, עשוי להשתנות ולהעמיד תנאים שונים, אשר להם השפעה על הצלחת התביעה.

תביעות נזקי גוף הן תביעות שונות הקשורות בראש ובראשונה כאמור בנסיבות התאונה. כך לדוגמא תביעות נזקי גוף שעניינן תאונות דרכים, הן תביעות המוגשות לבית המשפט כאשר על הנפגע אין חובה להגיש עם כתב התביעה חוות דעת רפואית של מומחה המעריך את נזקיו.

לעומת זאת, בהגשת תביעות נזקי גוף שמקורן בתאונה שנגרמה עקב רשלנותו של מזיק מסוים, על נפגע להגיש עם כתב התביעה חוות דעת רפואית שנערכה על ידי מומחה רפואי בתחום בו טוען הנפגע לנזק. נפגע אשר בוחר להגיש תביעה ללא חוות דעת כאמור, מלבד למחיקת התביעה על הסף, מסתכן בדחייתה, באשר בית המשפט יכול לקבוע כי לא הוכיח את עילת תביעתו. בשונה כאמור מנזקים הנגרמים בתאונות דרכים, בהן על בית המשפט להורות על מינוי מומחה כאשר ישנה תשתית מוצדקת ומונחת לפניו בקשה מתאימה.

יצוין, כי בהגשת תביעות נזקי גוף בטענה לרשלנות רפואית, על חוות הדעת הרפואית לפרט לא רק את נזקי הנפגע אלא גם לתמוך בטענות לעצם קרות הרשלנות. מדובר בבחינה מורכבת וקשה, אשר עשויה להימשך חודשים רבים ואשר לה השפעה רבה ביחס להצלחת ההליך.

כפי שניתן לראות, תביעות נזקי גוף הן שם כולל לתביעות שונות, שלכל אחת מהן דרישות שונות המוטלות על הנפגע המבקש להגיש תביעה למיצוי זכויותיו.

ייעוץ משפטי מקדים

הגשת תביעות נזקי גוף באופן לא נכון, יכולות לפגוע בסיכוי התביעה של הנפגע, ואף לעיתים יכולות להביא לדחיית תביעתו.

מכאן עולה החשיבות הרבה בפניה לעורך דין הבקיא בתחום תביעות נזקי גוף. חשוב להבין כי התחום של תביעות נזקי גוף הינו רחב ודורש מקצועיות והתמחות ספציפית. רק בפניה לעורך דין העוסק והבקיא בתחום תביעות נזקי גוף יכול נפגע לדעת כי תיבחנה מלוא אפשרויותיו לקבלת פיצויים, תגמולי ביטוח וכיו"ב.

לצורך העניין, אשר נפגע בתאונת דרכים, בדרכו לעבודה, עשוי לעמוד בפני מספר הליכים משפטיים, כאשר כל אחד מחייב ניהול אסטרטגיה וטקטיקה משפטית שונה. כך, עשוי אותו אדם בדוג' לזכות בפיצוי למול מבטח החובה, ביטוח לאומי (בענפים שונים), מבטחים פרטיים, ועוד.

לסיכום

משכך, אם אתם או מי מיקיריכם נפגע וסובל מנזקי גוף, אנו ממליצים על פניה לעורך דין העוסק בתחום תביעות נזקי גוף במועד המוקדם ביותר הניתן.

לקבלת ייעוץ משפטי על ידי עורך דין נזקי גוף, באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות טופס "יצירת הקשר" המופיע באתר. ייעוץ וליווי משפטי מוקדם עשוי לשפר את מצבכם המשפטי.

נדגיש כי פנייתכם חסויה ואינה מחייבת.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום דיני נזיקין

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

3 תגובות

  • 12 באוקטובר 2018 בשעה 11:47

    אורטודנטיה

  • 4 בספטמבר 2018 בשעה 14:56

    שלום רב ,
    אשמח לקבל ייעוץ בגין הגשת תביעה נגד קאנטרי קלאב ב"ש שבו בני נפצע ברגליו.

    • 4 בספטמבר 2018 בשעה 15:53

      בשמחה. הרגישי בנוח לשלוח לנו מידע מלא ומפורט אודות המקרה וננסה לסייע.

התגובה שלך