ככה בוחרים משרד עורכי דין שבאמת מתאים לכם

רוצים לדעת כיצד לבחור את עורך הדין המתאים ביותר לטיפול בבעייתכם המשפטית ? עיינו בכתבה המלאה ובנקודות המפורטות בה.

כך בוחרים עורך דין

כיצד נבחר משרד עורכי דין ?

במדינת ישראל קיימים עורכי דין רבים, המתמחים בנושאים שונים. קיימים משרדים גדולים יותר וגדולים פחות. קיימים כאלה העוסקים בכל התחומים ומצד שני, קיימים המתמקצעים בנושא אחד (למשל בתחומים: תאונות דרכים, רשלנות רפואית, ביטוח ועוד). לפיכך, איך אתם יכולים לדעת איזה עורך דין מתאים וטוב ביותר לטיפול בבעייתכם המשפטית ? שאלה זו הינה שאלה שכיחה בקרב אנשים הזקוקים לעזרה משפטית. בכתבה זו, ננסה לעמוד בקצרה על הנקודות החשובות שיש לשים לב אליהן בבחירת עורך דין המתאים לניהול בעייתכם המשפטית.

מקצועיות בתחום הנדרש

אנו ממליצים לפנות אל משרד עורכי דין אשר תחום ההתמחות העיקרי הנו התחום בו אתם נזקקים לשירותיו המקצועיים. כך למשל, במידה ובעייתכם המשפטית עוסקת בתאונות דרכים / רשלנות רפואית / תביעות ביטוח אנו ממליצים לכם לפנות בהתאמה אל עו"ד תאונות דרכים / רשלנות רפואית / ביטוח.

לרוב (וזאת מבלי להכליל), עורך דין העוסק בנישה משפטית ספציפית הינו בעל ניסיון רב יותר באותה נישה ויוכל על פי רוב להעניק לכם את העצות הטובות ביותר, דבר שיוכל להוביל לפתרון טוב יותר של בעייתכם המשפטית ומימוש מקסימאלי של זכויותיכם. מאידך, משרד עורכי דין שאינו עוסק בדרך קבע בתחום בו אתם נדרשים לשירותיו, יכול להביא לתוצאות טובות פחות, ולעיתים אף לגרום לכם לנזק. זאת, בין היתר היות ואותו עו"ד אינו בקיא ולא מתעדכן בדין, בפסיקה ובמאמרים המפורסמים בתחום זה. משכך, אנו סבורים, כי נכון יהיה להתאים את התחום בו הנכם זקוקים לשירות, לאותו עורך דין אשר רואה בתחום זה את עיסוקו והתמחותו העיקריים.

שכר טרחה

נושא שכר הטרחה הנו נושא מהותי בבחירת משרד עו"ד הרצוי לטיפול תביעתכם.

שכר הטרחה הנגבה על ידי עורכי דין שונה אינו זהה בכל התחומים והשיעורים הנגבים שונים מתחום לתחום. לדוגמא, שכר עבור עסקת מקרקעין – עריכת חוזה מכר נגבה לרוב לפי אחוזים משווי הנכס, או על פי שעות עבודה. לעומת זאת, שכר הטרחה הנגבה על ידי עורכי דין העוסקים בתחום הביטוח והנזיקין הינו לרוב על בסיס הצלחה והוא נגבה באחוזים מתוך הפיצוי המושג בפועל ללקוח – ראו כתבה אודות שכרו של עו"ד רשלנות רפואית. באשר לשכר הטרחה הנגבה בהליכי תאונות דרכים ואשר קבוע בחוק ראה/י כתבה שפורסמה באתר – "שכרו של עורך דין תאונות דרכים".

יש לציין, כי במצב בו תביעתכם מתקבלת, נוהג בית המשפט לפסוק את שכר הטרחה ואת הוצאות המשפט על הצד שכנגד, באופן בו אתם כתובעים לא נפגעים. לכל היותר, תיאלצו לשאת בהפרש בין אחוז שכר הטרחה שפסק בית המשפט לבין אחוז שכר הטרחה שסוכם עם עורך דין המטפל בעניינכם. אולם ראוי לציין, כי קיים סיכוי נמוך שסיטואציה זו תתרחש, שעה שקיימת הנחייה של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק, לפיה, על בית המשפט להתחשב בהסכמי שכר הטרחה הנחתמים בין משרד עורכי דין ללקוחותיו במסגרת פסיקת הוצאות המשפט. לאור האמור, אנו סבורים, כי ככלל, ובייחוד בתיקי נזיקין וביטוח, לא נכון יהיה לבחור עורך דין שיטפל בתביעתכם על פי שכר הטרחה אותו הוא מבקש (כמובן ככל שזה יהיה בגדר הסביר).

איך להגיע לעורך הדין הנכון ?

כיום, קל מתמיד לנסות ולהגיע לעורך דין הנכון לכם ביותר. מעבר לאפשרויות הרגילות שהיו ויהיו קיימות תמיד (כגון שיטת "פה לאוזן" ושיטת "אני הולך רק אל עו"הד של אבא שלי"), בעולמנו היום ניתן בנקל למצוא משרדים אשר עונים לדרישות התיק שלכם. באמצעות ספרי מידע רבים (כגון ספרי עורכי דין ודפי זהב) ובעיקר בזכות עולם האינטרנט, ניתן היום למצוא עורכי דין המתאימים ביותר לניהול תביעתכם.

טעות נפוצה של רבים, היא לבחור את "המשרד הגדול ביותר" ולחשוב שבו יינתן השירות הטוב ביותר לתיק הספציפי לו הנכם זקוקים לטיפול וסיוע משפטי. מחשבה זו ייאמר אינה נכונה ממספר טעמים. לרוב, במשרדי עורכי דין גדולים, אליהם פונים לקוחות כביכול בשל המוניטין של אותו עורך דין העומד בראשם, עורך הדין המנהל בפועל את התביעה, אינו דווקא עורך הדין שבשלו פניתם למשרד. לעיתים ינהלו את תיקיכם עורכי דין צעירים ומתמחים אשר כלל לא הכרתם. אין האמור בה חלילה לפסול או להעדיף משרד זה או אחר על משנהו, אך דעו ? ישנה חשיבות מהותית מאין כמוה בבחירת עו"ד המטפל בתביעתכם. עורך הדין המטפל בתיק אינו פקיד וכל מהלך ומהלך שיבוצע על ידו יביא להשלכות (לעיתים קריטיות) לגבי חייכם ועתידכם. לפיכך, חשוב לוודא מי מטפל בפועל בתיק ולוודא, כי הוא זה שמנהל את תביעתכם.

והכי חשוב ? אינטואיציה, יחסי אנוש ושירות

עורך דין המטפל בבעייתכם הנו איש אמונכם, הוא זה אשר יעלה את טענותיכם בפני בית המשפט ויבקש למצות את זכויותיכם באופן המיטבי שניתן. יחד עם זאת, בסופו של יום, תפקיד עורך הדין להעניק לכם שירות מקצועי. כאשר יש לכם שאלה, על משרד עורכי הדין המטפל בתביעתכם לתת את התשובה הנדרשת, בסבלנות ובמקצועיות רבה, מתוך נקודת מוצא שאינכם בקיאים בנושא. כאשר אתם מעוניינים לדעת אודות מהלכים בתיק, על עורך הדין להסביר לכם בשפה ברורה מה לדבריו הדרך הנכונה. שיתוף לקוח בתיק ובמהלכים בו, הוא חשוב מאוד להצלחת תביעתכם. אנו סבורים, כי קשר טוב, מקצועי מחד ואנושי מאידך, הוא הבסיס להצלחה אמיתית!

משכך, חשוב מאוד שתרגישו, כי משרד עורכי דין המטפל בתביעתכם מייצג את מה שאתם הייתם רוצים לייצג אל מול בית המשפט. חשוב שתרגישו, כי עורך הדין שלכם זמין עבורכם, ותיקכם אינו עול עבורו ואינו "עוד עבודה".

ולבסוף, האמינו לאינטואיציה שלכם. לרוב, תוכלו בקלות לדעת כמה עורך דין מסוים באמת מעוניין לעזור ולהעניק לכם את השירות לו אתם זקוקים.

טיפים בבחירת עו"ד אינפוגרפיקה

לקבלת ייעוץ משפטי על ידי עורך דין העוסק בתחום דיני הביטוח והנזיקין (כגון: עו"ד תביעות נזיקין, תאונות דרכים, רשלנות רפואית, או ביטוח) באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות טופס "יצירת קשר" המופיע באתר.

נדגיש, כי פנייתכם חסויה והינה ללא התחייבות.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

4 תגובות

  • 15 באוגוסט 2019 בשעה 1:20

    מעונינת ביעוץ לגבי רשלנות רפואית

    • 15 באוגוסט 2019 בשעה 9:32

      נשמח לנסות לסייע ולעזור.
      לצורך כך, אנא השאירי פרטים מדויקים אודות עניינך וכן פרטים ליצירת קשר באמצעות הטופס המופיע באתר.
      בריאות שלמה!

  • 3 במאי 2019 בשעה 23:44

    1-האם יש קשר סיבתי בין שוואנומה בעמוד שדרה לבין תאונת דרכים שעברתי לפני שנה ?
    2- האם כריתת שוואנומה בעמוד שדרה נחשבת לנכות זמנית ?

    • 6 במאי 2019 בשעה 1:30

      שלום ג'נט,
      שאלותיך הינן שאלות שברפואה שרק רופא מוסמך יכול לענות עליהן.
      מומלץ לגשת לאורתופד בעל מומחיות לעמוד שדרה לשם בדיקת השאלות שנשאלו ועריכת תעודה רפואית בהתאם.
      בריאות והצלחה.

התגובה שלך