פיטורין בזמן תאונת עבודה

  • מאת
    דיון
  • #40364 הגב
    יוסי בן מרגי
    מנהל בפורום

    בתאריך 12.5.12 נפגעתי בתאונת עבודה ביטוח לאומי הכיר בי שולמו לי 90 יום כחוק וכרגע אני ממתין לוועדה נתון חשוב בעוד כחודשיים אני אמור לעשות ניתוח מורכב בברך בתאריך 30.8.12 המעסיק שלח לי מכת פיטורין עם תאריך יום הפגיעה. שאלתי האם מותר לו רטראואקטבית? האם לא מגיע לי הודעה מוקדמת ? ומה עם פיצויים? האם הזמן שאני בתאונת עבודה לא מזכה אותי ? תודה רבה מראש

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #40365 הגב
      עו"ד שירי גליקמן
      אורח

      יוסי שלום.

      זוהי שאלה אותה עליך להפנות לעו"ד המתמחה בתחום דיני העבודה אך אציין כי עקרונית אין מניעה לפטר עובד לאחר תאונת עבודה אך יש להקפיד על קבלת מלוא הזכויות, שכן על פי חוק, תקופת ההיעדרות של עובד בשל תאונת עבודה תיחשב כרציפות בעבודה לצורך קבלת פיצויי פיטורין.
      בשל העובדה כי המעסיק שלח לך מכתב פיטורין "רטרואקטיבי" עם תאריך של יום התאונה, יש לבחון עם עו"ד לדיני עבודה האם בשל כך לא קיבלת את מלוא הפיצויים המגיעים לך, ואם לא לפעול לקבלת מלוא זכויותיך.

      באשר לנזקי הגוף שנגרמו לך, לפי מה שרשמת לא היה ברור האם הניתוח בברך הינו בשל הנזק שנגרם בתאונת העבודה או בלתי תלוי בו, אך בכל אופן יש לך האפשרות להגיש גם תביעה לאגף נכות כללית.
      כמו כן, באם אתה מבוטח בביטוח פרטי, ניתן לבחון את מידת הזכאות לקבלת תגמולים באמצעות ביטוח זה.
      באם תרצה לבחון את האפשרויות לקבלת פיצויים ותגמולים נוספים באמצעות ביטוח פרטי או המוסד לביטוח לאומי, תוכל לפנות אל משרדנו לקבלת ייעוץ ראשוני חינם, באמצעות דף יצירת הקשר שבאתר.

      שתהיה בריאות שלמה ומועדים לשמחה,

      שירי גליקמן, עו"ד
      אלמוג – שפירא, משרד עורכי דין

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־פיטורין בזמן תאונת עבודה