רשלנות של בית החולים

  • מאת
    דיון
  • #44215 הגב
    דביר
    מנהל בפורום

    בערב שישי לפני כחודש התפניתי עם בעלי לבית החולים בשל כאבים חזקים בחזה. לאחר המתנה ארוכה של סבל וכאב אדיר, נערכו מספר בדיקות שטחיות וביקשו לשחרר אותנו הביתה בטענה שאין דבר ושנחזור במקרה של החמרה, או שנפנה במידת הצורך לקופת החולים ביום ראשון. אנו כמובן שמענו להוראות הצוות הרפואי ושבנו הביתה. בשעות הבוקר בעלי חש כאבים עזים מאוד בחזה והתקשה לנשום. הזמנו באופן מיידי אמבולנס ונאמר לנו שהוא עבר התקף לב ומאז הוא מאושפז ונמצא בשיקום. השאלה היא האם לא היו צריכים לבצע לו כבר בערב שישי צנטור דחוף ? שמעתי שייתכן ושוחררנו בגלל שלא עושים צנטורים בשישי בערב. האם זה נכון ? במידה וזה נכון, האם לא מדובר במקרה של רשלנות רפואית ? אם כן – מה עלינו לעשות ?

מציג 0 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #44216 הגב
      עו"ד שירלי מיור
      אורח

      דביר שלום,
      לאור המקרה שאת מתארת, השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם ניתן היה למנוע את התקף הלב שחווה בעלך באבחון בזמן והאם היו צריכים לאבחן את הסכנה הזו להתרחשות התקף הלב כבר באותו ערב שישי שהגעתם למיון. על פניו, כאבים חזקים בחזה וקשיים בנשימה בהחלט היו צריכים להדליק נורה אדומה אצל הצוות הרפואי וסביר יהיה להניח שהיה דרוש לבצע בדיקות רפואיות נוספות בשל חשד להתקף לב, מעבר לבסיסיות והשטחיות, בטרם שוחרר בעלך לביתו.
      בשלב זה, מאחר ומדובר באירוע שהתרחש לא מזמן יחסית, אמליץ לך לאסוף את המסמכים הרפואיים שתועדו עד כה ולהמשיך ולעקוב אחר מצבו הרפואי של בעלך. לאחר שהנזק מעט יתייצב ואיסוף המסמכים הושלם, תפני את התיעוד למומחה רפואי בתחום הרלוונטי לשם קבלת חוות דעתו האם ניתן למצוא קשר סיבתי בין הנזקים שנגרמו לבעלך לבין האבחון המאוחר שניתן לאחר שבעלך כבר לקה בהתקף. כמו כן, יש לבחון האם ניתן היה למנוע את ההתקף לו היו מאשפזים את בעלך כבר באותו ערב ראשון ועוקבים אחר מצבו.
      במידה ויימצא שקיים קשר סיבתי כאמור, הדבר אכן יעלה את הבסיס לתביעת רשלנות רפואית.

      מאחלת הצלחה ובריאות,
      שירלי מיור, עו"ד.

מציג 0 תגובות משורשרות
מענה ל־רשלנות של בית החולים