בעקבות ממצאי ועדת החקירה הוגשה תביעה

ועדת חקירה של משרד הבריאות קבעה כי הצוות הרפואי כשל בטיפול במנוח, כאשר הגביר את מינון משככי הכאבים במקום לאתר את הנמק הקטלני במעיים. על בסיס מסקנותיה הוגשה על ידי יורשי המנוח תביעת רשלנות רפואית. טרם ניתן פסק דין, אך סביר להניח מה תהיה נטייתו של בית המשפט בנושא זה.  

חקירת משרד בריאות

לאחרונה הוגשה לבית המשפט תביעת רשלנות רפואית של בית חולים "וולפסון", על ידי עזבונו של המנוח שנפטר, על פי טענות התביעה, כתוצאה מאותה רשלנות. תמצית השתלשלות האירועים, אשר הובילה להגשת תביעה דנן, הינה הגעתו של המנוח לבית החולים, בעקבות כאבים עזים שחש בבטנו. על פי הרשומות הרפואיות שהוגשו בצוותא עם כתב התביעה, עולה כי המנוח סיפר לרופא המטפל כי הוא נוהג להרבות בעישון ומשתמש בתרופות הרגעה במצבים של מתח וחרדה. הרופא המטפל הפנה את המנוח לביצוע בדיקות מסוימות והורה על מתן טיפול תרופתי, על מנת לשכך את הכאבים בבטנו.

דע עקא, הרופא שהיה אמון על פענוח הבדיקות שבוצעו במנוח קבע כי ממצאי הבדיקות תקינים לחלוטין ואף הרופאה שבדקה אותו במחלקה הכירורגית הסיקה כי המנוח אינו סובל מכל בעיה כירורגית שהיא. על כן הוחלט לאשפזו במחלקה הפנימית של בית החולים, לצורכי מעקב. במהלך האשפוז האמור המשיך המנוח להתלונן על כאבים הולכים ומתגברים בבטנו, ובעקבות כך המליץ רופא כירורג על הגברת המינון בנטילת התרופה לשיכוך כאבים הניתנת לו. הגברת המינון האמורה אמנם הפחיתה את כאבי המנוח, אך מצבו המשיך להידרדר עד אשר הוא מצא את מותו בין כותלי בית החולים, כתוצאה מנמק מתקדם במעיים.

נסיבות האירוע מעידות על רשלנות רפואית לכל אורך תקופת האשפוז

עובר להגשת תביעת רשלנות רפואית של בית חולים, הגישו יורשיו של המנוח תלונה למשרד הבריאות בגין טעויות רפואיות שנעשו, לדידם, על ידי הצוות הרפואי של בית החולים. מטרתה העיקרית של הגשת קובלנה למשרד הבריאות, כאמור, היא להביא לידי כך שהגורמים האמונים על הפיקוח ואכיפת הנהלים במשרד הבריאות יבחנו את נסיבות המקרה הספציפי. בהמשך לכך בגין אותה טעות והחריגה מהנהלים, יטילו עונשים על הצוות הרפואי ובית החולים אשר מעסיקו,.
הוועדה, שמונתה לחקור את נסיבות האירוע על ידי משרד הבריאות, הגיעה למסקנה כי הטיפול שנעשה במנוח היה מסוג רשלנות רפואית של בית חולים לכל אורכו. הן בשל העובדה שהצוות הרפואי התעלם מתסמינים שהופיעו במנוח, ואשר יש בהם כדי להעיד על נמק במעיים, והן בעקבות פענוח לקוי של ממצאי הבדיקות (ראו גם: הסיבות המרכזיות לטעויות באבחון).

בעקבות פרסום ממצאי התחקיר שערך משרד הבריאות, כאמור, הוגשה תביעת רשלנות של בית חולים דנן. במסגרתה נטען כי מתקיים קשר סיבתי ישיר בין רשלנות הצוות הרפואי למותו של המנוח.

במסגרת כתב ההגנה שהוגש על ידי בית החולים, נטען כי הטיפול שביצע הצוות הרפואי במטופל היה מקצועי, כך שלא סטה מן הפרקטיקה הרפואית המקובלת בתחום. לא כל שכן, הסיבה למותו של המנוח הינה נמק במעי הדק, שהינו, על פי חוות הדעת שהוגשה מטעם בית החולים, נזק שקשה מאד לאבחנו. זאת ועוד, לטענת בית חולים "וולפסון", בכל מקרה לא היה ניתן למנוע את מותו של המנוח. על כן אין למצוא כל קשר סיבתי בין מותו לבין רשלנות רפואית של בית חולים, המוכחשת בכל מקרה על ידי בית החולים, כמפורט לעיל.

בית המשפט טרם הכריע בין טענותיהם השונות של הצדדים, אך ניסיון העבר מלמד כי בית המשפט ייטה לאמץ את מסקנות ועדת החקירה שהוקמה על ידי משרד הבריאות ויקבע, ככל הנראה, כי עסקינן בהתנהגות מסוג רשלנות רפואית של בית חולים.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום רשלנות רפואית

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך