תביעות ביטוח חיים בהלוואת משכנתא

ביטוח חיים הוא מצרך אשר ברוב המקרים בלתי נפרד במסגרת נטילת הלוואת משכנתא לצורך רכישת נכס. יחד עם זאת, מימוש הזכויות על פי ביטוח זה טומן בחובו לעיתים מכשולים. על ביטוח זה והדרך למימוש הזכויות על פיו, גם כאשר חברת הביטוח מסרבת לשלם את התגמולים – בכתבה.

תביעת ביטוח חיים בהלוואת משכנתא

תביעות ביטוח חיים בהלוואת משכנתא ? כדאי לדעת!

לקניית בית נלוות התחייבויות רבות, אשר העיקרית ביניהן היא המשכנתא.

הלוואות משכנתא אינן ניתנות לכל אחד, וכל בנק למשכנתאות מציב תנאים והגבלות משלו לסינון מועמדים למשכנתא. יחד עם זאת, ניתן למנות מספר תנאים המשותפים כל הבנקים. אחד התנאים המשותפים לכל הבנקים הוא שמקבלי המשכנתא מחויבים לרכוש לעצמם פוליסת ביטוח חיים. הבנק מבקש להבטיח כי הלוואת המשכנתא תיפדה במקרה שאחד ממקבלי ההלוואה ילך לעולמו במהלך חיי ההלוואה. לכן גם הבנקים עומדים ברוב המקרים על צירופם בפוליסה כמוטבים בלתי חוזרים. המשמעות היא שבקרות מקרה הביטוח (מות המבוטח), תשפה חברת הביטוח את הבנק ביתרת ההלוואה והבנק מצידו יפסיק את התשלומים החודשיים הנגבים מנוטל ההלוואה שנותר בחיים.

למרבה הצער, לא תמיד המצב מסתדר כך ? פעמים רבות בנוסף להתמודדות הקשה עם מותו של בן/בת זוג, נאלץ הלווה שנותר בחיים להתמודד עם סירוב מצד חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח (יתרת הלוואת המשכנתא), דבר אשר מותיר את בן הזוג שנותר בחיים בחובות גדולים אשר אין ביכולתו לפרוע.

במקרים רבים, סירובן של חברות הביטוח לשלם למבוטחים את תגמולי הביטוח על פי הפוליסה הוא בניגוד לתנאי הפוליסה ו/או הוראות הדין. הפתרון היחיד העומד בפני מבוטחים אלה הוא לפנות אל הערכאות השיפוטיות על ידי הגשת תביעת ביטוח חיים , תביעות אשר מתקבלות לעיתים קרובות. פרט זה למרבה הצער אינו ידוע למבוטחים תמימים רבים אשר לרוב משלימים עם דחיית התביעה של חברת הביטוח, מרימים ידיים ומתמודדים עם תשלום יתרת הלוואת המשכנתא לבדם.

הגשת תביעות ביטוח חיים ? עמדו על הזכויות שלכם!

ארסנל נימוקי הדחייה של חברות הביטוח הוא רחב, ולעיתים נדמה כי הסירוב לשלם את תגמולי הביטוח קלוש מהמציאות ואין בו ממש.

יחד עם זאת, ניתן למנות מספר נימוקי דחייה בהם נוהגות חברות הביטוח לעשות שימוש לעיתים קרובות. נימוק הדחייה המוכר ביותר הוא "הפרת חובת הגילוי על ידי המבוטח" בעת החתימה על הפוליסה. במילים פשוטות טוענת חברת הביטוח, כי בעת החתימה על הפוליסה, המבוטח אשר הלך לעולמו לא יידע את חברת הביטוח אודות מצבו הרפואי האמיתי, דבר שהשפיע על החלטתה לבטח אותו, כלומר, אם היה חושף המבוטח את פרטי מצבו הבריאותי באופן מלא ומדויק, הייתה מסרבת לבטחו.

במקרים רבים, שבהם מוגשות תביעות ביטוח לבתי המשפט, מתברר שהבעיות הרפואיות אליהן מפנות חברות הביטוח כלל לא נכללו בשאלון הצהרת הבריאות, הבעיות הרפואיות חסרות משמעות ולא השפיעו על מותו של המבוטח.

פעמים רבות גם לא די בכך שחברות הביטוח יטענו כי המבוטח הפר את חובת הגילוי, ועליהן להוכיח כי המבוטח עשה זאת בכוונת מרמה. כך למשל, כאשר חלפו שלוש שנים ממועד ההצטרפות של המבוטח לביטוח ועד למועד פטירתו, או כאשר חברת הביטוח ידעה על הבעיה הרפואית או יכולה היתה לדעת עליה, או אף כאשר הבעיה הרפואית אשר נטען כי לא דווחה חדלה להתקיים לפני ההצטרפות לביטוח או לא השפיעה על התרחשות מקרה הביטוח (מות המבוטח), תיאלץ חברת הביטוח להוכיח כי הפרת חובת הגילוי נעשתה בכוונת מרמה.

הנטל להוכיח הפרה של חובת הגילוי בכוונת מרמה הוא כבד מנשוא ובתי המשפט לא מסתפקים בראיות רגילות ועל חברות הביטוח להציג תשתית ברורה ומוצגת. לכן באחוז גבוה מהמקרים, בתי המשפט פוסקים לטובת המבוטחים, ומחייבים את חברות הביטוח לכסות את יתרת הלוואת המשכנתא, או לשלם למבוטח את תגמולי הביטוח להם הוא זכאי על פי הפוליסה.

העניין הוא, שחוסר הבקיאות של האזרח הפשוט בענייני תביעות ביטוח חיים, גורם לכך שרבים אינם עומדים על זכויותיהם, המגיעות להם כחוק. לפיכך, בחלק גדול מהמקרים של חילוקי דעות בנוגע לתשלום תגמולי ביטוח חיים, הלווים הנותרים מוותרים על המאבק מראש, ואף אינם טורחים להגיש תביעה נגד החברה.

עורך דין ביטוח מקצועי ייעשה עבורכם את העבודה

בכל פעם שמתעוררת מחלוקת כלשהי, חשוב מאוד לפנות לייעוץ אצל עורך דין תביעות ביטוח הבקיא בתחום והמנוסה בו. הידע הרב שמצטבר אצל עורכי דין יכול לסייע למבוטחים לאורך התהליך כולו, וכמובן לזכות אותם בייצוג הולם ויעיל בבית המשפט, לאחר ההגשה של אותן תביעות אל הערכאות השיפוטיות.

במקרים רבים של תביעות ביטוח חיים המוגשות אל הערכאות השיפוטיות, מתגלה במהלך המשפט כי חברת הביטוח דחתה את תביעת הביטוח ללא בסיס משפטי, ותוך כך ניצלה למעשה את חוסר הבקיאות של המבוטח בתחום, וגררה אותו להליך משפטי ארוך יקר ומייגע לשווא.

חשוב מאוד להיות ערניים, ולא לקבל נימוקי הדחייה של חברות הביטוח ללא בדיקה. לכן, בכל מקרה של סירוב מצד חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח על פי פוליסת הביטוח שרכשתם ? פנו אל עורך דין, על מנת לדעת וגם לקבל את מלוא זכויותיכם !

לקבלת ייעוץ משפטי על ידי עורך דין, באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות טופס יצירת הקשר המופיע באתר.

נדגיש, כי פנייתכם חסויה ואינה כרוכה בהתחייבות.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום דיני ביטוח

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך