לאחר אירוע לב? דעו את הזכויות בביטוח לאומי

מדי שנה מעל לשלושים אלף איש בישראל לוקים באירוע לב, המכונה גם התקף לב. האירוע נוצר עקב חסימה או הפרעה בזרימת הדם בעורק המספק את הדם אל הלב, ועלול לגרום לאוטם בשריר הלב, לנזק בלתי הפיך ואף למוות. חשוב להכיר את זכויות ביטוח לאומי לאחר אירוע לב המעוגנים בחוקי המדינה, ויש לדעת שכדי להשיג זכויות אלו על הנפגע להגיש תביעה לביטוח הלאומי במטרה לקבל אחוזי נכות עקב הנזקים שנגרמו לו.

בחנו זכויותיכם כעת – פורום ביטוח לאומי

מימוש זכויות ביטוח לאומי לאחר אירוע לב

כאשר תובעים את הביטוח הלאומי לשם קבלת זכויות לאחר אירוע לב, יש לגשת אל ועדות רפואיות מיוחדות בעודכם מצוידים בכל התיעוד, האישורים והמסמכים הרפואיים הקשורים למקרה. בעזרתם יחליטו יושבי הוועדה הרפואית מהי רמת הנכות שנוצרה עקב אירוע הלב, והמסקנות יקבעו מהן ההטבות והזכויות המגיעות לכם.

את קצבאות הנכות (נכות כללית) מעניק הביטוח הלאומי למי שהוכח:

  • כי הינו סובל מנכות רפואית בשיעור של 60% ומעלה או 40% אך לפחות מחלה אחת הינה 25% ומעלה.
  • כי נכותו ומצבו הבריאותי עקב אירוע הלב (או אף מחלות נוספות) הגורמת לו לירידה של 50% בכושר התפקוד, קרי בהיקף ההכנסות, או מונעת ממנו את היכולת להרוויח שכר בשיעור של 25% משכר הממוצע במשק.
  • שיעור הכנסותיו של הנכה אינו עולה על 45% או 60% (בליקויים חמורים המפורטים בחוק) מהשכר הממוצע במשק.

קצבאות אלו עשויות להיות זמניות או לצמיתות, וזאת בהתאם לרמת הנכות ולמצב הבריאותי העכשווי.

מלבד קצבת הנכות מעניקה המדינה לאנשים שעברו אירוע לב הטבות נוספות, כדוגמת הנחות בתשלומי ארנונה, שכר דירה, מס רכישה, אגרות חינוך, תחבורה ציבורית ופטורים מאגרת רישוי ומס הכנסה. זאת בנוסף למימון מלא של כל צרכי השיקום והסיעוד של הניזוק. כמו כן, ביטוח לאומי מממן את חופשת המחלה של הנפגע לתקופה של ארבע שבועות, במידה שלא היו סיבוכים קשים נוספים בעקבות האירוע.

קבלת סיוע מקצועי מעורך דין לצרכי מימוש זכויות לאחר אירוע לב

במידה ועברתם אירוע לב חשוב לפנות אל עורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי, אשר יוכל לסייע באופן ניכר בהכרת ובהבנת זכויותיכם, ובהגשת התביעה לביטוח לאומי.

זאת על מנת לממש את מלוא הזכויות שמגיעות לכם, הכוללות בין היתר:

  • החלמה ושיקום – קיימת זכאות לפגישה עם מגוון אנשי מקצוע כדוגמת רופאים, מטפלים סיעודיים, דיאטנים, פיזיותרפיסטים, מדריך התעמלות ומחנכת בריאות.
  • קבלת מכשיר ניטור אישי – זהו מכשיר המוצמד למטופל שעבר אירוע לב חמור לתקופה של כחודש וחצי, והמשדר את ממצאיו ישירות אל מוקד רפואי המאויש עשרים וארבע שעות ביממה.
  • בית הבראה –  שהייה במוסד אשר בו ניתנת השגחה רפואית צמודה, במשך חמישה ימים לאחר השחרור מבית החולים.
  • קצבאות נכות כללית – כאמור לעיל, אך מומלץ לכם לעיין גם בכתבה – תביעות ביטוח לאומי נכות כללית.
  • קצבאות נכות נפגעי עבודה – פעמים עשוי האירוע הלבבי להיחשב כ"פגיעה בעבודה". על מנת לבחון את זכויותיכם אלה, אנו ממליצים לכם לעיין בכתבה: "ביטוח לאומי ? נפגעי עבודה".
  • קצבאות זקנה – חלקם של הלוקים באירוע לב בגילאי הפרישה זכאים להצמדת קצבת הזקנה לגובה קצבת הנכות.

דוגמא להליך משפטי

גבר בן חמישים שהיה בעליה של חנות חיות ונקלע לקשיים בעסקיו. אדם זה לקה באירוע לב בעת ששהה בחנות וקיבל שיחת טלפון מפקיד הבנק, אשר הודיע לו על עיקול חשבונו. בעקבות האירוע לא עבד הנפגע כשלושה חודשים ואף נאלץ לסגור את חנותו לצמיתות. בתביעה לביטוח הלאומי דרש התובע להכיר באירוע כתאונת עבודה, ובעזרת פנייה לבית המשפט זכה בתביעתו.

לפני סיום…

אירוע לב הינו מקרה טראומתי העלול לשנות את חיי הנפגע מקצה לקצה, ולעיתים קרובות אף גורם למוגבלויות ולהידרשות לסיוע רב. בעזרת עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי תוכלו לקבל מהמדינה את מלוא זכויותיכם, אשר מטרתן לסייע לכם בהחלמה, בשיקום ובחזרה לאורך חיים בריא ותקין.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום ביטוח לאומי

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך