זכויות לאחר כריתת רחם ומה אסור לעשות אחרי כריתת רחם

אם עברת כריתה של הרחם, מכל סיבה שהיא, בכתבה הבאה, תוכלי לגלות מהן זכויותיך המשפטיות ולהתחיל למצותן. בכל מקרה של שאלה אודות זכויותיך, אנו ממליצים לך לפתוח דיון משפטי בפורום מימוש זכויות רפואיות ולהיעזר בצוות עורכי הדין שלנו.

זכויות לאחר כריתת רחם

ניתוח כריתת רחם הינו הליך כירורגי שבמהלכו מוסר רחמה של האישה באופן חלקי או מלא. ניתוח זה מבוצע עקב מספר סיבות מרכזיות וביניהן גידול שפיר ברחם, כאבים אקוטיים, דימום קבוע וחזק מהרחם, צניחת רחם, וכן עקב גידול סרטני בשחלות או ברחם. לאחר הניתוח נדרשת תקופה ארוכה של החלמה והתאוששות, הכוללת כשבוע אשפוז בבית החולים וארבע שבועות של מנוחה בבית.

התקופה מלווה בדרך כלל בתחושת חולשה ובכאבים, וישנו איסור על הרמת משאות כבדים במשך כחודש וחצי לצד חזרה הדרגתית לפעילות גופנית רגילה. בנוסף על כך, כריתת רחם הינו הליך המלווה בקשיים נפשיים רבים.

נשים רבות אינן מודעות לכך שהחוק קובע זכויות לאחר כריתת רחם, האמורות לסייע למנותחות לחזור בהדרגה לשגרת חייהן.

מה אסור לעשות אחרי כריתת רחם?

ככלל מומלץ לאשה שעברה ניתוח כריתת רחם לנוח לאחר הניתוח בהתאם להנחיות במכתב השחרור, ולחזור לפעילות רגילה באופן הדרגתי.

עם זאת, ישנן מספר פעולות שאותן מומלץ לא לעשות סמוך לאחר ניתוח כריתת רחם, כגון הפעולות הבאות:

  1. נהיגה. אין לנהוג לאחר ניתוח כריתת רחם עד שהאישה תרגיש שהיא יכולה לחגור חגורת בטיחות באופן שנח לה, ושהיא מסוגלת לבצע עצירת חירום באופן בטוח. בדרך כלל עוברים 3 – 8 שבועות לאחר הניתוח עד שמרגישים שאפשר לחזור לנהוג בנוחות ובבטחה.
  2. פעילות גופנית. מותר ואף מומלץ ללכת לאחר הניתוח. לאחר שפצעי הניתוח החלימו מותר גם לשחות.  עם זאת, אסור לעשות יותר מדי פעילות גופנית, משום שהדבר עלול לגרום לעייפות רבה מהרגיל.  בנוסף, אסור להרים חפצים כבדים במהלך תקופת ההחלמה, אם כי מותר להרים חפצים קלים תוך הקפדה על ברכיים כפופות וגב ישר.
  3. קיום יחסי מין. בדרך כלל מומלץ שלא לקיים יחסי מין לאחר ניתוח כריתת רחם, אלא להמתין עד שהצלקות יחלימו ושההפרשה מהנרתיק, שלרוב נמשכת חודש – חודש וחצי לפחות,  נפסקה. לאחר מכן כבר מותר לקיים יחסים ובלבד שהאשה מרגישה בנח לגביהם.

תופעות לוואי לאחר כריתת רחם

ישנם מספר סוגים של תופעות לוואי שיכולות להופיע לאחר ניתוח כריתת רחם, ושחשוב להיות מודע להן ולטפל בהן במקרה הצורך:

  1. תופעות לוואי פיזיות. התופעות הפיזיות כוללות כאבים בכתפיים, בחילות והקאות, כאבי בטן, עצירות, צורך מוגבר במתן שתן, והפרשות מהנרתיק שיכולות להימשך עד חודש וחצי.
  2. תופעות לוואי הורמונאליות. אשה שעברה ניתוח כריתת רחם בתקופת הפוריות, ללא כריתת השחלות, לא צפויה לחוש שינוי הורמונאלי משמעותי. במצב של כריתת השחלות ייתכן שהיא תתחיל לחוש תסמינים של גיל המעבר, כמו למשל גלי חום, קשיים בשינה, ירידה בצפיפות בעצם, וכדומה. במקרה כזה מומלץ לקבל ייעוץ רפואי לגבי טיפול הורמונאלי חליפי או טיפול רפואי משלים.  לעומת זאת, אשה שעברה ניתוח רחם לאחר גיל הפוריות, שאף כולל כריתת שחלות, לא אמורה להרגיש שינוי הורמונאלי משמעותי בעקבות כריתתן.
  3. תופעות לוואי מיניות. כיום ישנם מחקרים סותרים לגבי השפעת כריתת הרחם על המיניות, כך שנושא זה איננו ברור דיו. בין היתר, קיימת טענה, שגם היא עדיין איננה מבוססת דיה, ששימור צוואר הרחם במסגרת כריתת רחם עשוי להניב תוצאות טובות יותר בכל הנוגע להנאה מינית לאחר הניתוח.
  4. תופעות רגשיות. ישנן נשים שחשות עצב ודיכאון בעקבות כריתת הרחם, לרבות בשל אובדן הפוריות או בשל תחושה של פגיעה בנשיות שלהן. עם זאת, יש גם נשים שדווקא חשות הקלה ושמחה הודות לשיפור הניכר באיכות החיים שלהן הודות לניתוח.  

מהן זכויותייך לאחר כריתת רחם?

ראשית, כל אישה שעברה כריתת רחם זכאית לחופשת החלמה בת כחודש, ובהתאם לחוקי הביטוח הלאומי ימי מחלה אלו משולמים על ידי המעביד. כמו כן, מומלץ כבר בעת האשפוז לגשת לעובדת הסוציאלית של בית החולים, לברר את מלוא זכויותיך ולהרכיב תוכנית שיקום המותאמת לצרכים הספציפיים שלך, כדוגמת טיפולי פיזיותרפיה, ייעוץ תזונתי ופגישות עם פסיכולוג.

כמו כן, כריתת רחם עשויה להקנות על פי תקנות הביטוח לאומי לנכות, אחוזי נכות בשיעור ארבעים אחוזים לנשים מתחת לגיל חמישים ועשרים אחוזים לנשים מעל לגיל חמישים. על מנת לקבל אחוזי נכות אלו ובהתאם גמלאות, יש לגשת לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי.

לצורך כך, נדרשת הגשת תביעה לנכות בענף נכות כללית, אשר מזכה בקצבה כספית את כל אותן הנשים המתקשות לחזור למעגל העבודה (נשים מעל גיל 18 ומתחת לגיל פרישה), בין אם באופן מלא ובין אם באופן חלקי. לצורך קבלת הקצבה, נדרשת עמידה במספר קריטריונים מזכים, ובין היתר התנאים הבאים (במצטבר):

  • נכות רפואית: שיעור נכות נכות רפואית משוקללת העולה על 60%, על רקע שלל מחלות. ניתן למלא אחר תנאי זה גם כאשר מוערכת נכות נמוכה מכך, בשיעור 40% ככל ואחת המחלות הינה בשיעור של 25% או יותר.
  • נכות תפקודית: על המבוטחת להציג פגיעה ביכולת התפקודית, וירידה מוכחת ביכולת להשתכר בשיעור של 50% לפחות או חוסר יכולת להשתכר בשיעור העולה על 25% משכר הממוצע במשק.
  • הכנסות: גם נשים העובדות ואשר טרם נפלטו ממעגל העבודה עשויות להיות זכאיות לקצבה, ובלבד שהכנסותיהן אינן עולות על המותר בחוק.

חשוב לדעת, כי נשים אשר לא ממלאות אחר מלוא הקריטריונים הנ"ל עשויות להיות זכאיות לזכויות, וזאת בהתאם לשיעור הנכות שנקבעה בוועדה הרפואית, ובין היתר:

  • שיקום מקצועי: נשים אשר נמצא כי הינן סובלות מנכות רפואית בשיעור העולה על 20% לצמיתות, וכמובן נמצא כי עונות לשאר הקריטריונים המזכים בשיקום (למשל, מתאימות לשיקום מקצועי).
  • הנחה בעמלות בנקים: על פי הוראות בנק ישראל, וכן כללי הבנקאות (שירות ללקוח) (עמלות), התשס"ח-2008, אדם הסובל מנכות בשיעור של 40% או יותר זכאי להנחה בעמלות הבנק.
  • תו נכה (חניה): מי שנמצא סובל מנכות לצמיתות בשיעור 60% לפחות, אך בנוסף הוכיח כי הינו מוגבל בניידות ובהיעדר שימוש ברכב עלולה להתערער בריאותו. הטבה זו בהחלט עשויה לבוא בחשבון אצל נשים הסובלים מלבד לנכות על רקע כריתת הרחם ממגבלות נוספות אשר יחדיו מביאות לקבלת ההטבה.
  • הטבת מס: פטור מתשלומי מס אצל נכים הסובלים מנכות בשיעור של 75% בעת משיכת כספים מקופות גמל (כמשמעות מונח זה בחוק) אשר נפתחו לפני המחלה אשר בעטיה הוענקה הנכות.
  • פטור ממס: נכים הסובלים מנכות רפואית משוקללת העולה על 90%, בין אם באופן זמני ובין אם לצמיתות, ובלבד שהנכות שהוערכה הינה לתקופה בת 184 ימים לפחות.

זכויות לאחר כריתת רחם

ייעוץ והכוונה משפטית

כדי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לאישה לאחר ניתוח כריתת רחם, כולל הקלות במיסים, ימי מחלה, קצבת נכות, או במצבים בהם קיים חשד לרשלנות רפואית – חשוב לפנות לייעוץ אישי ומקצועי ע"י עו"ד המתמחה בדיני ביטוח ונזיקין, רשלנות רפואית. בעזרת איש המקצוע ניתן לקבל מידע מלא אודות הזכויות והפיצויים המגיעים לאישה כחוק, הן מביטוח לאומי והן מפוליסות ביטוח פרטיות כדוגמת פוליסת חיים, מנהלים ובריאות. כמו כן, מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין כאשר תביעת הפיצויים לביטוח הלאומי או לחברות הביטוח הפרטיות נידחת באופן מלא או חלקי. במידת הצורך עורך הדין יערער על החלטת חברת הביטוח ויעלה את סיכויי התובעת למיצוי מלוא זכויותיה.

דוגמא לתביעת רשלנות רפואית בגין כריתת רחם

במקרים רבים כריתת רחם נובעת בשל חוסר אבחון בזמן של מחלה ממאירה, כמו סרטן צוואר הרחם או השחלות. דוגמא לכך היא מקרה של אישה בתחילת שנות השלושים לחייה, אשר סבלה מכאבים עזים ומדימום חזק באברי המין. היא אושפזה בבית החולים ואובחנה כסובלת מדלקת בדרכי המין. אולם לאחר כשנה כאביה לא חלפו, והרופאים שבדקו את האפשרות לגידול ממאיר גילו שהיא חולה בסרטן צוואר הרחם, לכן הומלץ על הוצאת ריחמה. בעקבות כריתת הרחם תבעה האישה את המוסדות הרפואיים על אי אבחון בזמן, שבעטיו נמנע ממנה להביא ילדים לעולם. בית המשפט קיבל את טענות התובעת וזיכה אותה בפיצויים בסך ארבע מאות אלף שקלים בגין כאב וסבל, וכן בשל צורך עתידי להיעזר באם פונדקאית להבאת ילדים לעולם.

סיכום

ניתוח כריתת רחם, על אף היותו במקרים רבים מציל חיים, הינו הליך קשה וטעון רגשית המוביל לקשיים בתפקודן של המנותחות, בנוסף על אי יכולתן להרות . פנייה לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחומים רפואיים אלו, עשויה לעזור לכן לטפל בהיבטים המשפטיים והבירוקרטיים, הכרוכים בקבלת הזכויות המגיעות כחוק לאחר ניתוח כריתת רחם.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום ביטוח לאומי

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

41 תגובות

  • 17 בספטמבר 2022 בשעה 6:47

    שלום אני בת 38 יש לי שלושה ילדים עברתי ניתוח לפני שנתיים עקב אנדומטריוזיס קשה הוציאו לי בניתוח את החצוצרות נגעים ציסטות והידבקויות עכשיו בחצי שנה האחרונה שוב חזרו כאבים נוראים במחזור שוקלת לעשות עוד ניתוח אבל הפעם רוצה להסיר כל הרחם שלא יחזרו הכאבים האלה האם מגיע לי נכות מלאה מביטוח לאומי? ומתי עדיף לפנות עכשיו או אחרי הניתוח?

    • 17 בספטמבר 2022 בשעה 6:50

      שכחתי לציין שגם עשיתי ניתוח להוצאת כיס מרה עקב אבנים וכאבים זה יכול להוסיף במשהו?

    • 20 בספטמבר 2022 בשעה 16:32

      אריאל שלום,

      במסגרת תביעה נכות כללית בביטוח הלאומי, נבחנת לא רק נכותך הרפואית אלא גם מצבך התפקודי, וזאת מעבר לתנאי הסף להגשת תביעה שכזו (כגון שכר הנמוך מ – 60% מהשכר הממוצע במשק).
      לצורך קבלת מענה מתאים ובחינת זכויותייך, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.
      בריאות שלמה!

      • 13 באוקטובר 2022 בשעה 17:33

        היי הייתי באבחון וחזרו לי כל הנגעים של האנדו הדבקויות ציסטות כאבים נוראים באגן וברחם סוכם על ניתוח חודש הבא באסותא כריתת רחם וכל מה שיש אפשר פרטים על עורך דין מומלץ שיכול לעזור לי

  • 14 בספטמבר 2022 בשעה 8:51

    שלום,
    אני עם אנדמטריוזיס קשה
    ובהריון האחרון היה לי דימום בבטן בגלל אספירין שנתנו .ונאלצו לכרות את הרחם עם העובר ועם שחלה אחת.
    האם אני זכאית לקבל קצבת נכות?( אחרי חווד רפואית רשום שיש לי 50% עקב רשלנות רפואית)
    למרות שחזרתי למעגל העבודה?

    • 19 בספטמבר 2022 בשעה 16:18

      עדן שלום, ככל והינך מרוויחה למעלה מ – 60% מהשכר הממוצע במשק (כ – 6300 ₪), אין באפשרותך להגיש תביעת נכות כללית. בנוסף, כל עוד הינך עובדת במשרה מלאה, סביר להניח שגם לו יכולת להגיש תביעה שכזו, היא הייתה נדחית.
      מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.
      בריאות והצלחה!

  • 17 ביולי 2022 בשעה 10:17

    אני אמורה לעבור כריתת רחם עוד שבוע … והאם צריך לשלם לעורך דין ??

    • 27 ביולי 2022 בשעה 17:38

      שלומית שלום,

      שאלתך אינה ברורה.
      ככל ובכוונתך להגיש תביעה לביטוח הלאומי, שכ"ט עו"ד קבוע בחוק ולרוב הינו על בסיס הצלחה.

      בריאות והצלחה!

  • 24 במאי 2022 בשעה 14:34

    שלום. מעוניינת במידע על זכויותי -כריתת רחם ,שחלות וחצוצרות לאחר גיל 63.
    תודה. אשמח לתשובה במייל.
    למי פונים ומה עושים?

    • 31 במאי 2022 בשעה 15:26

      שלום מלי, מוזמנת להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר ונחזור אליך בהקדם.

  • 18 ביוני 2021 בשעה 9:32

    אני רוצה לקבל מידע על שליה נעוצה ואפשרות לכריתת רחם באם לא תוכל השיליה להיפרד מהרחם, כמו כן האם אין אפשרות להוציא את הרחם ואחר כך להשתיל אותה בחזרה בדומה להשתלת כליה?

    • 20 ביוני 2021 בשעה 11:24

      הי רבקה, מדובר בשאלה רפואית. מוטב להיוועץ עם רופא מומחה בתחום. בריאות והצלחה!

  • 18 בנובמבר 2020 בשעה 20:24

    אני גננת מטעם משרד החינוך .אמורה לעשות ניתוח קריטת רחם בחודש הבא אני בת חמישים.
    למה אהיה זכאית אחרי הניתוח.
    האם אני יכולה לבקש פרישה מוקדמת עכב מחלה.לעומת שאני ב15שנות וותק

  • 20 בפברואר 2020 בשעה 15:44

    היי שלום,
    עברתי ניתוח רחם ב 2014 ללא כריתת חצוצרות, אחרי חודש חזרתי לעבודה מלאה
    בלית ברירה.

    הייתי בת 50, האם אני זכאית לקבל אחרי 6 שנים מאז?
    היות ולא ידעתי שאני יכולה אחוזי נכות.

    תודה

    • 26 בפברואר 2020 בשעה 15:07

      יהודית שלום,
      ניתן להגיש בכל שלב תביעה לקצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח הלאומי. כך, מבוטח יהא זכאי לקצבת נכות כללית מגיל 18 ועד גיל פרישה, ובתנאי שהוא אינו משתכר למעלה מ – 60% מהשכר הממוצע במשק וכן כי נקבעו לו שיעורי הנכות הרפואית ואי הכושר הקבועים בחוק. ככל והינך עובדת במשרה מלאה כעת, ככל הנראה לא תהי זכאית לקצבה כאמור, אך יש לבחון זאת ע"פ מצבך הרפואי והתפקודי.
      ניתן לקבל את קצבת הנכות לתקופה רטרואקטיבית של שנה מיום הגשת התביעה, לכל היותר.
      בריאות והצלחה!

  • 25 בנובמבר 2019 בשעה 19:40

    אני עדין מחכה לתשובה האם יש לי סיכוי לקבל או להעריך את חופשת הלידה
    תודה רבה

    • 27 בנובמבר 2019 בשעה 18:33

      רחל שלום,
      חופשת הלידה תלויה בוותק שלך בעבודתך ובמספר התינוקות שנולדו לך בלידה המדוברת. כריתת רחם אינה מאריכה את חופשת הלידה, אולם היא מזכה בזכויות כפי שניתן לראות בכתבה לעיל.
      חשוב לציין כי ניתן להאריך את חופשת הלידה במידה והיית מאושפזת למשך 15 ימים במצטבר לפחות במהלך חופשת הלידה.
      בריאות שלמה!

  • 25 באוקטובר 2019 בשעה 15:18

    היי אני בת 65 עברתי כריתת רחם שחלות וחצוצרות מה הזכויות שלי

    • 30 באוקטובר 2019 בשעה 9:49

      שלום שושנה! ראי הזכויות בכתבה ובתגובות לשאלות כאן.
      בכל הנוגע לביטוח לאומי, לאחר גיל פרישה, ניתן לפנות לענף סיעוד בלבד, אך מומלץ לבחון את הנושא באופן פרטני עם עו"ד לאחר קבלת מלוא הנתונים הרלבנטיים.

  • 22 באוגוסט 2019 בשעה 20:19

    עברתי כריתת רחם בזמן לידת ניתוח קיסרי שילית פתח נעוצה…

    נדבקתי בבית החולים בחידק הייתי מאושפזת לאחר הניתוח 12 יום

    ההתאוששות מאד קשה לי למה אני זכאית הוציאו לי את הרחם +צוואר + חצוצרות האם אני זכאית להאריך את חופשת הלידה? תודה רבה מראש

  • 17 ביוני 2019 בשעה 11:14

    אשמח לקבל מסמכים שיש לקבל מביטוח לאומי
    אני מנסה דרך האתר שלהם ללא הצלחה
    תודההה

  • 29 באפריל 2019 בשעה 2:01

    בפברואר עברתי ניתוח כריתת רחם . אני בת 70 ממשיחה לעבוד ומקבלת קיצבת זיקנה.אחרי הניתוח קיבלתי אישור מחלה לחודש אבל היו לי צבורים רק 5 ימי מחלה ומעביד שילם לי רק עבור 5 ימים.זה נכון או הוא חייב לפי חוק(אם כן אז לפי איזה חוק?) לשלם לי כל ימי מחלה?

    • 30 באפריל 2019 בשעה 10:56

      שלום סוני, הינך זכאית לקבל ימי מחלה בהתאם לכמות ימי המחלה שצברת, וזאת בהתאם לסעיפים 4 ו- 2 לחוק דמי מחלה, תשל"ו – 1976. ככל וצברת רק חמישה ימי מחלה, תהי זכאית למימוש חמישה ימי מחלה בלבד. בכל אופן, מומלץ להיוועץ עם עו"ד העוסק בתחום דיני העבודה. נא תשומת ליבך כי אתרנו עוסק בתחום דיני הביטוח והנזיקין בלבד. בהצלחה.

  • 10 בינואר 2019 בשעה 15:54

    האם אפשר לקבל משהו מביטוח לאומי לאחר ניתוח מניעתי להוצאת שחלות וחצוצרות?

    • 14 בינואר 2019 בשעה 11:00

      אילה שלום,
      מכוח סעיף 25 לתקנות הביטוח לאומי קובע כי אישה העוברת כריתת שחלות זכאית לבין עשרה עד ארבעים אחוזי נכות מטעם המל"ל.
      אחוז הנכות הסופי נקבע ע"י וועדה רפואית מטעם המל"ל ותלוי בעיקר בקיומן של לקויות אשר נותרו לך בעקבות הניתוח.
      לידיעתך, מומחה רפואי מטעם הוועדה מוסמך ליישם מספר סעיפי ליקוי ו/או להפעיל סעיף ליקוי באופן חלקי, הכל בהסתמך למצבך הבריאותי והתיעוד הרפואי שמוצב כנגד עיניו.
      בהתאם לשיעור הנכות שיקבע, ככל ויקבע, בעקבות הכריתה ו/או מחלות נוספות, יש לבחון התקיימותם של הקריטריונים הקבועים בחוק לענף נכות.
      בריאות והצלחה.

  • 27 בדצמבר 2018 בשעה 15:28

    אני בת 50 פלום עברתי כריתת רחם נאמר לי מביטוח לאומי שאני כבר מקבלת נכות מרבית ולא זכאית האומנם

    • 27 בדצמבר 2018 בשעה 19:14

      זהבה שלום,

      ייתכן וחסרים פרטים בשאלתך, האם את מקבלת כיום קצבה? מהו שיעור נכותך ללא כריתת הרחם נכון להיום?
      לאור הפרטים החסרים, מומלץ לך לבחון זאת באופן אישי ופרטני.

      בכל זאת ננסה לעזור – הואיל ואת מקבלת קצבת נכות, לא מומלץ לפתוח תביעה חדשה בגין כריתת רחם מכיוון שתקנה 25(3)(ב) לתקנות הביטוח הלאומי מקנה לך 20% נכות בלבד. שיעור נכות זה לא מספיק לקבלת קצבה מהביטוח הלאומי. כמובן, ככל וישנן מחלות נוספות המזכות בנכות, יש לבחון את הנושא כאמור.

      בריאות והצלחה!

  • 27 בדצמבר 2018 בשעה 15:25

    אני אחרי כריתת רחם ושחלות מעל גיל חמישים. ביטוח לאומי אמר לי שאני מקבלת קיצבת נכות ולא זכאית. מה תשובתכם. תודה.

  • 23 באוגוסט 2018 בשעה 13:34

    שלום,
    האם לאחר הניתוח זכאות לקבלת ימי מחלה כלולה במכסה של כלל ימי מחלה צבורים או כמשהו נוסף בשל הניתוח כריתת רחם.

    אודה לתשובתך.

  • 22 באוגוסט 2018 בשעה 15:13

    שלום רב
    בשנת 2006 עברתי כריתת רחם רדיקלית +צוואר הרחם+שחלה +חצוצורות עקב סרטן צוואר הרחם
    מיותר לציין שביטוח לאומי מבחינתם לא זכאית לכלום ונקבעו לי אחוזי נכות של 20אחוז
    האם הזמן עומד לטובתי וניתן עוד לתבוע את ביטוח לאומי
    היום עומדת לפני כריתה של השחלה השניה עקב כאבים מרובים שלא פוסקים
    אשמח לקבל תשובה במייל
    תודה רבה

    • 22 באוגוסט 2018 בשעה 15:59

      ורד, בהחלט ייתכן כי בחלוף הזמן חלה החמרה (ואולי אף ישנן מחלות נוספות מזכות), המאפשרת פתיחת התיק והגשת בקשה לקבלת קצבת נכות.
      חשוב להבין כי השאלה הינה ברובה רפואית, וכרוכה בהערכות מתאימות.
      מומלץ לעיין בתנאי הזכאות לקבלת קצבת נכות, כפי המופיע במאמרים המפורסמים על ידנו באתר. ראי בין היתר המאמר: התנאים לקבלת גמלת נכות.
      אנו כאן לכל שאלה בנושא. בריאות שלמה.

  • 10 ביוני 2018 בשעה 9:28

    חברים, כל מקרה נבחן לגופו. הזכויות משתנות ממקרה למקרה והמלצות מחייבות קבלת נתונים. כמובן חשוב לבחון את הזכויות לא רק ברשויות המדינה, אלא גם מכוח ביטוחים.
    בריאות והצלחה.

  • 9 ביוני 2018 בשעה 8:05

    שלום עברתי ב2014 כריתת רחם ללא חצוצרות האם יש לי זכות נכות?בעצם מה זכוייתי בעבודה היום?

  • 8 במאי 2018 בשעה 15:01

    עברתי ניתוח כריתת רחם עם צוואר הרחם וחצוצרות

  • 7 בינואר 2018 בשעה 9:54

    רציתי לברר אם מגיע לי זכויות מהבטוח לאומי לאחר שעברתי ניתוח כריתת רחם לפני 3 חודשים

  • 25 ביוני 2017 בשעה 20:28

    עברתי כריתת רחם צוור רחם וחצוצרה אחת לפני8 חודשים . היה לי גם אנמוטריוזיס שהורידו האם מגיע לי נכות

    • 26 ביוני 2017 בשעה 9:14

      בהחלט יכול להיות. הערכת נכות נעשית על ידי רופא מומחה בתחום. מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי רלבנטי. בכל מקרה, חשוב לדעת כי נכות כשלעצמה אינה מזכה בקצבת נכות בביטוח הלאומי. לצורך קבלת קצבת נכות (בענף נכות כללית), נדרש מהמבוטח למלא אחר תנאים נוספים, ביניהם פגיעה בכושר התפקוד והכנסה מוגבלת (60 או 45 אחוזים משכר הממוצע במשק).

  • 16 במאי 2017 בשעה 10:00

    אני ב"ה עומדת לעבור נתוח לכריתת רחם. מה נחוץ כדי לממש אחוזי נכות בבטוח לאומי? איזה מסמכים צריך להביא ומה הקצבה החודשית. אני שננית ועובדת בכמה מקומות. מקום עקרי ושניים משניים. ואחד אני נותנת קבלות. אשמח לדעת מה לעשות על מנת לקבל עזרה מהמדינה. תודה מראש.

    • 16 במאי 2017 בשעה 14:05

      שלום שני, על מנת לבחון את הנושא, דרושים פרטים נוספים. בכל מקרה, מומלץ לפנות ולקבל ייעוץ פרטני לבחינת זכויותיך באמצעות עורך דין העוסק בתחום. בריאות והצלחה.

  • 1 במרץ 2013 בשעה 16:41

    תלוי על איזה תביעה מדובר

    מועדי ההתיישנות למימוש הזכויות עקב רשלנות רפואית שונים מהמועדים הקבועים בחוק עבור קבלת תגמול מביטוח לאומי או חברות ביטוח למשל. פני אל עו"ד העוסק בתחום.

  • 27 בפברואר 2013 בשעה 0:39

    כריתת רחם

    עד כמה שנים אחרי הניתוח אפשר לתבוע??? זו פעם ראשונה שבא לידיעתי כי יש להכיר בכריתת רחם נכות

התגובה שלך