נגרם לך נזק בתאונה? כך עליך להתנהל

תאונות

תאונה ובפרט תאונת דרכים היא אירוע פתאומי הגורם לנזק או חלילה לאסון. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי כ-20 עד 30 מיליון איש נפצעים בכל שנה ברחבי העולם עקב תאונות דרכים בלבד.

תאונת דרכים מלווה לרוב בפרוצדורה מתמשכת הכוללת סיוע רפואי לנפגעים, גרירת הרכב, התערבות המשטרה, התנהלות מול חברת הביטוח והפוגע, וקבלת הכספים המגיעים לנפגע בין השאר בעד תיקון הרכב, תשלום לשמאי, פיצוי בגין נזקי גוף, עלויות הטיפול הרפואי ועוד.

על מנת להגיע בשלום ובבטחה לשלב קבלת הכספים והפיצויים המגיעים לנפגע התאונה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות כדי לשים לב לזכויות העומדות לנפגע ולהתנהל נכון מול הגורמים המעורבים (משטרה, חברת ביטוח, גורמים רפואיים, עדים וכד'). התנהלות נכונה תעמיד לנפגע את מלוא הפיצויים האפשריים בנסיבות התאונה בה היה מעורב.

כך למשל, במקרים של תאונות דרכים, למרות שהחוק מקנה לנפגע את הזכות לקבל פיצויים בעד נזקי הגוף שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה, הרי שלמרבית הצער נפגעים רבים אינם מודעים למלוא זכויותיהם, וכאשר הם מתנהלים באופן עצמאי ללא ליווי של עורך דין תאונות דרכים, הם מפסידים כספים רבים, או עשויים לקבל תגמול הנמוך מזה לו הם זכאים.

תפקידם של עורכי דין לתאונות

חשוב לזכור שתפקידם של עורכי הדין של חברת הביטוח הוא לדאוג לכך שהנפגע יקבל את התשלום המועט ביותר האפשרי, על מנת לצמצם את היקף החשיפה בו מצויה חברת הביטוח.

התנהלות עצמאית מול חברת הביטוח ללא סיוע מצדו של עורך דין המתמחה בתאונות מעמידה את הנפגע חשוף ופגיע. בנוסף, ישנן משמעויות מבחינת החוק לעניין זכויותיו של הנפגע שעל הנפגע להיות מודע אליהם כדי למצות את זכויותיו. כך למשל סעיף 80(1) לחוק הביטוח הלאומי מרחיב את הקריטריונים להגדרתה של תאונה כתאונת עבודה וקובע כי נסיעה לעבודה וחזרה הינה למעשה תאונת עבודה. בעב"ל 1018/04 ברוורמן נ' המל"ל (לא פורסם) הובהר כי לא מדובר בתאונה שארעה תוך כדי ועקב העבודה אלא תוך כדי המצאות בדרך לעבודה. כך גם העיסוק בחובת הביטוח החלה לפי פקודת רכב מנועי.

עורך דין תאונות יוכל להוות כוח נגד ולשמור על האינטרסים של הנפגע. ממש כשם שלצורך אבחון וטיפול בכאב שיניים פונים לרופא שיניים, ולשם טיפול בנזילת שמן מהמנוע, פונים למוסך, כך לשם אבחון מצבו של נפגע התאונה מבחינת זכויותיו והתשלומים המגיעים לו וטיפול נכון ויעיל כדי שאכן יקבל כספים אלו, יש לפנות אל עורך שהינו בעל ידע בנוגע למצב המשפטי הנוהג ומכיר את הגורמים הרלוונטיים לטיפול בעניינו של הנפגע. עורך דין המתמחה בתחום יוכל לסייע לנפגע ולהנחות אותו בצורה הנכונה והיעילה ביותר לשמירת זכויותיו תוך העמדת הידע המשפטי הרחב הדרוש בתחום זה לרשותו של הנפגע ותועלתו.

הפיצויים אותם יכול הנפגע לקבל בסיועו של עורך דין לתאונות כוללים בין היתר פיצויים בעד נזקים גופניים ונפשיים, פיצויים בעד כאב וסבל, פיצויים בעד אובדן כושר השתכרות, הוצאות רפואיות שהוציא הנפגע ועוד. הפיצוי בעד נזקי גוף כוללים ליקויים שונים ואפילו חבלה קלה (נזק זמני וחולף), ובמקרים של תאונות דרכים למשל מגיעים לנפגע גם כאשר חלילה הוא אשר אשם בתאונה. הולך רגל ורוכב אופניים שנפגעו כתוצאה מתאונת דרכים, זכאים גם הם לפיצויים.

חשוב לדעת כי במקרים מסוימים, כמו למשל במקרים של תאונות דרכים, שכר הטרחה של עורך הדין מעוגן בחוק (חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים וכללי לשכת עורכי הדין. אפשרות נוספת לקביעת גובה שכר טרחת העורך דין היא קביעת סכום מוסכם אשר מבטא הערכה לנוכח התשומות שנדרש עורך הדין להשקיע בתיק.

לפיכך, ככל ואירע לכם או למי מיקירכם נזק בגוף או בנפש עקב אירוע תאונתי, אנו ממליצים לכם לפנות אל עורכי דין העוסקים בתחום לשם בחינת סיכוי תביעתכם לקבלת פיצוי וכלל האספקטים המשפטיים המתעוררים מאירוע זה, לרבות אפשרות לקבלת פיצוי מגורמים שונים.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום דיני נזיקין

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

2 תגובות

  • 9 באוגוסט 2018 בשעה 23:58

    נפלתי באוקראינה במלון בגלל רשלנות המלון וריסק י את המרפק.
    לקחו אותי עם אמבולנס לבית החולים , שמו לי זמנית את היד בגבס עד שהגעתי לארץ ועברתי ניתוח.
    יש לי את המסמכים ותעוד מצולם.
    אנא עזרו לי למצוא עו״ד כדי לתבוע את בית המלון בויניצה אוקראינה .
    תודה ,
    אסתר קרן

    • 12 באוגוסט 2018 בשעה 9:01

      החלמה מהירה קרן. מומלץ לאתר עו"ד מקומי. אנו לא עוסקים בתביעות מסוג זה. בנוסף, מומלץ לבחון את הזכויות הביטוחיות שלך מכוח פוליסות שברשותך, כגון: נסיעות לחו"ל, תאונות אישיות, ועוד. ביחס לכך, כן נוכל לסייע ולעזור. הרגישי בנוח להפנות אלינו שאלות בנושא. בהצלחה.

התגובה שלך