נפילות ונזקי גוף בשטחים ציבוריים

פגיעה בשטח ציבורי

תאונות ברשות הרבים / תאונות בשטח ציבורי, רבות ומגוונות הם

לעיתים קרובות, אנו ויקירנו עוברים תאונות המקימות לנו זכאות להגשת תביעת פיצויים. כאשר אדם נפגע ברשות הרבים, ייתכן ובהתמלא כל התנאים הקבועים בחוק תקום לו עילת תביעה (תביעת פיצויים) כנגד הגורם המזיק.

בטרם נדון בנושא תאונות ברשות הרבים / תאונות בשטח ציבורי, נכון לשאול תחילה מהי "רשות הרבים" (או שטח ציבורי)?

רשות הרבים מוגדרת על פי מילון אבן שושן: "מקום ציבורי (רחוב, כיכר, גן ציבורי וכדומה)", מקומות השייכים לכלל הציבור. משכך, ניתן איפוא לומר באופן כללי, כי כל תאונה אשר אינה נגרמת ברשות היחיד היא תאונה ברשות הרבים.

קיימות דוגמאות רבות של תאונות ברשות הרבים / תאונות בשטח ציבורי, הדוגמאות השכיחות ביותר הינן נפילה ברחוב עקב מפגע או מכשול במדרכות השייכות לרשות המקומית, נפילה בשטח ציבורי או החלקה במדרגות או במעברים ציבוריים עקב מפגע או רטיבות, פגיעה בפארקים, מתקני ספורט ציבוריים, קניון, בתי חולים ועוד.

נפגעתם בתאונה ? בחנו זכויותיכם כעת – פורום דיני נזיקין

נפגעת בתאונה? חשוב לדעת

תחילה, נבקש להפנותך לרשימת טיפים לנפגע בשטח ציבורי שערכנו עבורך ולמענך, ואשר עשויה לסייע לך במימוש הזכויות.

על מנת שתקום עילת תביעה (תביעת פיצויים בנזיקין) כנגד המזיק (לצורך העניין בעל המקרקעין ו/או בעל השליטה במקרקעין ו/או הגוף האחראי על תחזוקו או תקינותו של אותו המקום בו אירעה הפגיעה), הנפגע נדרש להוכיח מספר דברים. בין היתר, על הנפגע להוכיח, כי למזיק קיימת אחריות וכי הוא הפר אותה.

כמו כן, נדרש הנפגע להוכיח, כי נגרם לו נזק לרבות נזק גוף ונפש אשר אלמלא הפרת האחריות הקיימת למזיק לא היה נגרם, קרי קיים קשר סיבתי בין הפרת האחריות המוטלת על המזיק ובין הנזק. לפיכך, הזכות לפיצוי אינה וודאית, בשונה למשל מתאונות דרכים ויש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו.

לאחרונה, יותר ויותר אנשים מבינים, כי נפילה ברחוב, נפילה בשטח ציבורי עקב מפגע או מכשול מקים כלפי גורמים מזיקים אחריות בדין.זו הסיבה בעטייה הגשת תביעת פיצויים על ידי נפגעים שונים הפכה לדבר שבשגרה.

יחד עם זאת, המודעות הציבורית הנוגעת לזכויות נפגעי תאונות ברשות הרבים / תאונות בשטח ציבורי ואפשרותם של הנפגעים להגיש תביעת פיצויים עדיין נמוכה, ועל כן במידה ויש בליבכם ספק ולו הקטן ביותר האם האירוע בו נפגעתם מקים לזכותכם עילת תביעה (תביעת פיצויים) כנגד גוף או גורם כלשהו, אנו ממליצים לכם להיוועץ ע"י עורכי דין נזקי גוף המתמחים בתחום דיני הנזיקין.

לקבלת ייעוץ משפטי והערכת סיכויי ההצלחה של תביעת פיצויים עקב תאונות ברשות הרבים / תאונות בשטח ציבורי על ידי עורכי דין נזקי גוף, באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות טופס "יצירת קשר" המופיע באתר.
             
ייעוץ, הדרכה וליווי משפטי על ידי עורכי דין נזקי גוף מוקדם ככל הניתן עשוי לשפר את מצבכם המשפטי.
          
נדגיש, כי פנייתך חסויה ואינה מחייבת.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום דיני נזיקין

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

2 תגובות

  • 25 בדצמבר 2019 בשעה 14:39

    שלום, לפני כשנה מעדתי בגינה ציבורית שבה היה בור בדשא (מיועד לפיקניקים). עקב המעידה נגרם לי נזק לקרסול. פניתי למיון באותו היום ונקבע שיש לי נקע. הייתי בחופשת מחלה כשבועיים. ועברתי טיפולי פיזיותרפיה. אמנם חזרתי לעבודה אך מכיוון שאני עובדת במכירות שטח. נאלצתי להיות במשרד ועקב כך יכול מאוד להיות שמשכורתי נפגעה בגלל בונוסים.
    כמו כן במשך כ חצי שנה היו לי כאבים ברגל ועד היום בשעת מאמץ חוזרים לי כאבים.
    הגעתי עם הקבלן של העיריה למצב שהוא מעוניין להגיע להסדר ללא משפט.
    השאלה כמה פיצויים אני יכולה לבקש?
    תודה רבה על המענה.
    בברכה,
    לילי

    • 29 בדצמבר 2019 בשעה 13:23

      לילי שלום,
      לא ניתן במסגרת פורום זה להשיב לשאלתך, שכן איננו בקיאים בנסיבות התאונה.
      כך, נדרשת תחילה בחינת אחריות הגורם המזיק. חסרים פרטים רבים לצורך בחינת שאלה זו.
      יתרה מכך, אפילו ניתן היה להתייחס לשאלתך האחריות, לא ניתן להעריך את שיעור הפיצוי על בסיס הפרטים שסיפקת, שכן זה תלוי במשתנים רבים, ובכלל זה בשיעור הנכות הרפואית, התפקודית, גילך, שיעור שכרך לפני / אחרי התאונה ועוד ועוד פרטים חשובים.
      לפיכך, מומלץ להיוועץ עם עו"ד באופן פרטני.
      בריאות והצלחה!

התגובה שלך