לממש את הזכות לפיצוי בדרך הנכונה

נגרם לכם נזק עקב? בכתבה זו תוכלו להבין מדוע כדאי לפנות אל עורך דין, כיצד הלה יוכל לסייע לכם, מה עלות הטיפול ועוד.

עורך דין ונפגע תאונת דרכים

נגרמו לכם נזקי גוף עקב תאונה והמליצו לכם לפנות לעורך דין לתאונות דרכים על מנת לממש את זכויותיכם, אך אינכם מבינים מה הבהילות בפנייה אל עורך דין. בכתבה הבאה, תוכלו למצוא גולשים יקרים נימוקים שונים לשאלה מדוע כדאי לפנות בסמוך ככל הניתן לאחר התאונה.

בראש ובראשונה, ישנה חשיבות לאופי וגודל הנזק שנגרם

נהג, נוסע או אף הולך רגל אשר נפגע באופן קשה עקב תאונה בדרכים, סביר כי יאבד את יכולתו לעבוד ונמצא לרוב בשיקום ממושך בבתי החולים. באופן פתאומי לגמרי, מוצא עצמו הנפגע, חסר יכולת לפרנס את עצמו ובני משפחתו, חסר יכולת לממן את הוצאותיו הרפואיות והשיקומיות או דמי מחייתו.

פנייה אל עורך דין לתאונות דרכים בסמוך לאחר התאונה עשויה להקל בתקופה קשה זו, היות וביכולתו של עורך הדין להשיג לנפגע תשלום תכוף, שהינו פיצוי על חשבון הפיצוי הסופי. עורך הדין אף יתמודד עם חברת הביטוח וידאג כי זו תנפיק עבור הנפגע התחייבויות לטיפולים הרפואיים הדרושים לו בבתי החולים ושאר המוסדות הרפואיים.

נגרמו לך נזקים קלים? עדיין מומלץ להיוועץ

יחד עם זאת, גם כאשר אין מדובר בתאונת דרכים קשה, רצוי לפנות בסמוך ככל הניתן אל עורך הדין. כך למשל, עורך הדין יעיין במסמכים הרפואיים הנוגעים לעניינכם ויכווין אתכם במידת הצורך ביחס לטיפול הרפואי הדרוש, יפנה אתכם למשטרה על מנת להוציא אישור משטרה, ינחה אתכם ביחס למסמכים שעליכם לאסוף ולשמור כגון קבלות והוצאות ויבחן האם נסיבות התאונה מקנות לכם זכויות נוספות כגון זכויות אל מול ביטוח לאומי או אף ביטוחים פרטיים כגון ביטוחי אובדן כושר עבודה, נכות מתאונה או תאונות אישיות.

פנייה מוקדמת עשויה אף למנוע טעות של הנפגע בהתמודדות מול חברת הביטוח העשויה להקטין בסופו של יום את הפיצוי לו זכאי הנפגע. כך למשל, נוהגות לעיתים חברות הביטוח לשלוח אל המבוטח לאחר התאונה חוקר ביטוח, אשר תפקידו לבחון את אמיתות נסיבות אירוע התאונה והנזק שנגרם לכם.

דעו כי במידה והנכם מיוצגים על ידי עורך דין לתאונות דרכים, חל איסור על חברת הביטוח או מי מטעמה, לרבות חוקרי ביטוח, לפנות אליכם במישרין, וכל פרט או מידע הדרוש להם ניתן אך ורק באמצעות עורך דין המייצג. חברת ביטוח הפונה אל נפגע במישרין או בעקיפין על ידי נציגים מטעמה, מפרה את זכות הייצוג של הנפגע הקבועה בחוק לשכת עורכי הדין, ונציגיה המשפטיים עוברים עבירה אתית.

לפיכך, פנייה מוקדמת אל עורך דין עשויה למנוע פנייה שכזו על ידי חברת הביטוח או מי מטעמה לרבות חוקרי ביטוח הפועלים בשמה.

מעל לכל חשוב לדעת, כי עורכי דין בתחום זה לרוב אינם גובים שכר עבור פגישת ייעוץ ועל כל פיצוי שישולם על ידי חברת הביטוח יהיה עליה לשלם בנוסף גם את הוצאות המשפט לרבות שכר טרחת עו"ד.

לקבלת ייעוץ משפטי, באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות טופס יצירת הקשר המופיע באתר. פנייתכם חסויה ואינה מחייבת.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום תאונות דרכים

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך