פרשת הביציות ברומניה

רשלנות רפואית פרשת הביציות ברומניה – סחר באיברים פנימיים.

המקרה של רשלנות רפואית פרשת הביציות ברומניה פרץ לראשונה בשלהי שנת 2009, עת עיכבה המשטרה הרומנית כשלושים ישראלים בחשד למסחר בלתי חוקי בביציות. בין שלושים הישראלים נעצרו אף רופאים החשודים כי רכשו מנשים רומניות ביציות במטרה למכור אותן במחירים מופקעים.
במקביל למעצרים האמורים פשטה המשטרה המקומית על המרפאה שבה חשדו כי התבצע המסחר, כאמור, והחרימו מחשבים, מxמכים ויותר ממאה ושלשים אלף אירו שנמצאו שם.
התנהגות מסוג רשלנות רפואית פרשת הביציות ברומניה יוחסה לרופאים העצורים, אשר על פי החשד הראשוני שכנעו נשים רומניות בטווח גילאים של שמנוה עשרה עד שלושים, לתרום ביציות לאנשים זרים בתמורה לתשלום. על פי החשד, במסגרת רשלנות רפואית פרשת הביציות ברומניה גבו הרופאים עבור טיפול השתלות הביציות שנלקחו מהנשים הרומניות, סך של כחמישה עשר אלף יורו לטיפול, בעוד התשלום ששולם ל"תורמות", היה מן הסתם נמוך בהרבה.
כאשר פרסמו כלי התקשורת את אותה רשלנות רפואית פרשת הביציות ברומניה, יצא בית החולים בה עבדו שניים מהמעורבים בהודעה לפיה אין לו כל קשר לנושא וכי עסקינן במרפאה פרטית המנוהלת ברומניה, אשר שוכרת את שירותיהם של רופאים העובדים בבתי חולים שונים בישראל. אף משרד הבריאות יצא בהודעה לפיה הוא בוחן את נסיבות המקרה וממתין לבואם של הרופאים לישראל, על מנת לבצע תחקיר ובירור מלא של נסיבות המקרה. עוד הוסיף דובר משרד הבריאות כי אם יוכח שיש אמת בדברים המיוחסים לרופאים ועסקינן במקרה מובהק של רשלנות רפואית פרשת הביציות ברומניה, הרי שמשרד הבריאות יבחן באילו הליכים הוא ינקוט כנגד הרופאים.
החוק הפלילי הרומני מאפשר למשטרה להותיר אדם במעצר למשך עשרים וארבע שעות ולאחר מכן נתונה ההחלטה האם להאריך את המעצר או לאו, לבית המשפט. מעבר לכך, אם בית המשפט לא מחליט בעניינו של עצור לאחר עשרים וארבע שעות, הרי שיש לשחררו באופן מיידי. בית המשפט הרומני קבע כי יש להאריך את מעצרם של הרופאים המואשמים בהתנהגות המחפירה בשלושים ימים נוספים, עד אשר יחל הדיון בעניינם. בתשובה לטענה כי העצורים פיתו נשים צעירות לתרום ביציות על מנת לשפר את מצבן הכלכלי, עורך דינם של העצורים טען כי אין כל רלוונטית לטענה דנן היות וברשימת התורמות שנתפסה על ידי המשטרה נמצאות אף נשים אמידות ומפורסמות.
לאחר שחלפו שלושים ימים שוחרר אחד הרופאים ממעצר, לאחר שבית המשפט קיבל את בקשת עורך דינו לשחרורו. על פי החלטת בית המשפט, נראה כי הוא השתכנע שאותו רופא, עסק בטיפולי הכירורגיה הפלסטית שבוצעו במרפאה ולא בהפריות הבלתי חוקיות. יחד עם זאת, הרופא לא הורשה לעזוב את גבולות רומניה עד אשר תסתיים הפרשה ויינתן פסק דין בעניינם של כל החשודים.
בימים אלו עדיין מתנהל הדיון התיק ובית המשפט הרומני טרם הכריע מה יעלה בגורלם של כל העצורים והמעורבים האחרים בפרשה.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום רשלנות רפואית

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך