כך תצליחו בתביעה כנגד תאגיד הסיעוד

עו"ד לתביעות סיעוד

הגשת תביעה בעזרת עו"ד ביטוח סיעודי

כולנו (כמעט) משלמים דמי ביטוח לאומי במשך שנים רבות ומצפים, בבוא העת או במידת הצורך, לקבל את הזכויות המגיעות לנו ממוסד זה. במצב סיעודי נדרש החולה לקבל עזרה רפואית וסיעודית על מנת לנהל את חייו בנוחות רבה ולהמשיך לתפקד במהלך היום ככל שאפשר ובהתאם למצבו. חולה סיעודי יכול להיות מוגבל באופן מלא או באופן חלקי, הוא יכול לבצע פעולות שונות, או, להיות תלוי בעזרה כשמעוניין לבצע פעולות פשוטות ביותר.

בזכות הביטוח הסיעודי ניתן לקבל את העזרה הנדרשת, לאחר הגשת תביעה בעזרתו של עו"ד הבקי בתחום ביטוחי הסיעוד.

קבלת ייעוץ של עו"ד – פורום תביעות סיעוד

הגשת תביעת לביטוח לאומי או לחברת הביטוח – כיצד לעשות את זה נכון?

את התביעה למוסד לביטוח לאומי או לחברת הביטוח ניתן להגיש בעזרתו של עו"ד לביטוח סיעודי, ובכל זאת רבים בוחרים להגישה באופן עצמאי.

עם קבלת התביעה על ידי המוסד הרלוונטי, נבדקת הפנייה וכן נבחן מצבו של הפונה. על מנת שיקבל את הקבצה הסיעודית המגיעה לו לצד העזרה הנדרשת לו, עליו להוכיח כי הוא אכן חולה סיעודי הנזקק לכך וכי הוא עומד בכל הקריטריונים המגדירים אותו ככזה. פעמים רבות נדחות הפניות, ומסיבות שונות, המאלצות את הפונים לנקוט בהליכים אחרים כדי להבטיח את קבלת העזרה הנדרשת להם ואת הקיצבה הסיעודית המגיעה להם.

ברגע זה מומלץ לפנות אל עו"ד על מנת להתמודד אל מול כל הגורמים הרלוונטיים, ובעיקר, כדי לעשות זאת באופן הנכון ביותר ולהגדיל את הסיכוי בקבלת הקיצבה והעזרה הנדרשת.

במסגרת הגשת תביעת הביטוח אל חברת הביטוח או אל המוסד לביטוח לאומי, פונה עורך הדין מטעמו של התובע אל כל המוסדות והגורמים השונים כדי להתחיל בהליך זה. חברת הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, לאחר שקיבלו את הפנייה, מתחילים בחקירה מעמיקה על מנת לנסות ולדחות את תביעתו של הפונה על הסף או למצוא בה פגמים. בין אם באמצעות עורכי דין, חוקרי ביטוח או אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום הסיעוד, מתוחקר התובע, אולם כשיכול לעשות זאת לצד עו"ד ביטוח סיעודי, התנהלותו אל מול גורמים אלה קלה יותר וגם נכונה יותר.

הסיבות העיקריות בגינן יש לפנות אל עו"ד, המתמחה בתביעות ביטוח סיעודי, יכולות להיות רבות מאד, אולם המרכזיות הן במקרים בהם טוענת חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי שהתובע איננו עונה לכל ההגדרות השונות המכניסות תחת קטגוריית "חולה סיעודי". בנוסף, ישנם מקרים בהם טוענת חברת הביטוח כי פרמיית הביטוח לא שולמה ולכן התובע איננו זכאי לקבל את הפיצוי או הסיוע המגיע לו. גם במקרים בהם טוענת חברת הביטוח שלא נמסר לה המידע הרפואי המלא לגבי התובע, או שנמסר לה מידע מוטעה ועל כן הוא איננו זכאי לקבל את הסיוע, מומלץ לפנות אל עו"ד ביטוח סיעודי.

חשיבות הפנייה באופן מיידי לקבלת סיוע משפטי

חשוב לזכור ? על פי החוק, מרגע בו הפך התובע לחולה סיעודי או לכזה המוגדר כזכאי לתגמול, עליו לממש את זכויותיו בתוך 12 חודשים מהפיכתו לסיעודי בביטוח הלאומי ובתוך שלוש שנים על מנת לממש את זכויותיו למול חברת הביטוח. ההתיישנות לא נעצרת בפנייה אל חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי אלא בהגשת תביעה.

לכן, חשוב לפנות בהקדם אל עו"ד המתמחה בכך ובמיוחד לאור העובדה שמדובר בהתנהלות שעשויה להימשך זמן רב.

יש לוודא שמדובר בעורך דין, המתמחה בתחום ובעל ניסיון בהגשת תביעות סיעוד הן לביטוח הלאומי והן לחברות הביטוח כדי להגדיל את סיכויי הצלחתה של התביעה ולעשות זאת כמה שיותר מהר, ולא פחות מכך, גם באופן המקצועי ביותר.