כלים להתמודדות עם מבטחי הסיעוד

עורכי דין לתביעות סיעוד

עורכי דין ביטוח סיעוד

אנשים רבים בוחרים כיום לרכוש ביטוח סיעודי בתקווה שכאשר יגיעו חלילה למצב סיעודי ויידרשו לממן הוצאות טיפול שונות הם יוכלו לתבוע את התגמולים שמגיעים להם מחברות הביטוח. אך לצערנו, ישנם לא מעט מקרים בהם מבוטחים אינם מקבלים את כספם מחברת הביטוח כשהם נזקקים לטיפול סיעודי והם נתקלים בקשיים שונים עימם הם נדרשים להתמודד אל מול חברות הביטוח האימתניות.

ניתן לומר כי מתוך סך כל תביעות הסיעוד שמוגשות לחברות הביטוח מדי שנה, כשלושים אחוז מהן נדחות.

פורום תביעות סיעוד | פורום אלצהיימר ודמנציה

איך לבחור עורכי דין המתמחים בביטוח סיעוד?

מבוטחים רבים שתביעת הסיעוד אותה הגישו נדחתה עומדים מול שוקת שבורה ואינם יודעים באילו אמצעים לנקוט על מנת לקבל את זכויותיהם. מפאת חוסר האונים בה הם מצויים הם מחליטים פעמים רבות לוותר על זכויותיהם ולהשלים עם קביעתה של חברת הביטוח. במקרים אלו מומלץ מאד לפנות לעורך דין מיומן בעלי מומחיות בתחום הביטוח הסיעודי, שיוכל לייצג אותם במקצועיות ולהשיג בעבורם את התגמולים להם הם זכאים.

חשוב מאד לבחור בעורך דין שיהיה בעל מומחיות ספציפית בתחום הביטוח הסיעודי, בעל נסיון בייצוג תביעות נגד המוסד לביטוח לאומי וגם בייצוג תביעות של פוליסות ביטוח. בישראל קיימים עורכי דין רבים שמומחיותם נוגעת לתחומי משפט אחרים כמו תחום הנדלן, התחום המסחרי או הפלילי; אשר למרבה הצער מציעים את שירותיהם לייצוג מבוטחים גם בתביעות ביטוח סיעודי, למרות שאינם מתמחים בכך. רק עורכי דין מעטים בארץ מתמחים בתחום הספציפי של תביעות נזיקין ובתת ההתמחות שלו בתביעות סיעוד. על כן בבואכם לבחור עורך דין שייצג אתכם בתביעות ביטוח סיעודי חשוב מאוד לבחון ולברר מהי תחום התמחותו של אותו עורך דין ולברר את נסיונו ומיומנותו בתחום זה.

תביעות ביטוח סיעוד הינן תביעות מורכבות המחייבות ידע נרחב הן בתחום המשפטי והן בתחום הרפואי. לכן עורך דין בעל התמחות בתחום הביטוח הסיעודי חייב לגלות בקיאות וידע בנושאים בריאותיים שונים ולהכיר את מכלול הבעיות המאפיינות חולים סיעודיים וחולים גריאטריים.  הוא נדרש להכיר את הכלים הקיימים לאבחון חולים סיעודיים כדוגמת בדיקת המיני מנטל הבוחנת את רמת הפגיעה הקוגנטיבית של החולה ומבחן התלות, ה-ADL  "Activities of Daily Living" הבוחן את מידת התלות והתפקוד של המבוטח. מומלץ  כמובן גם לבדוק את הוותק המקצועי של אותו עורך דין כמו גם את הוותק המקצועי של המשרד שבמסגרתו הוא פועל.

ליצירת קשר עם עו"ד הבקיא בתחום – לחצו כאן

חשוב לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי

חשוב לדעת כי על פי החוק, מאותו הרגע בו הפך המבוטח לחולה סיעודי או לאדם המוגדר כזכאי לתגמול, הוא נדרש לממש את זכויות הביטוח שלו בתוך שנה מהפיכתו לחולה סיעודי בביטוח הלאומי ובתוך 3 שנים למימוש זכויותיו אל מול חברת הביטוח הפרטיות. ההתיישנות נעצרת בהגשת תביעה ולא במועד הפנייה אל חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי ולכן יש חשיבות רבה בפנייה מוקדמת לעורך דין המתמחה בתחום הביטוח סיעודי וזאת במיוחד לאור העובדה שמדובר בהליך משפטי ממושך ומורכב שעשוי להימשך זמן רב. בהליך זה פונה עורך הדין מטעמו של התובע אל המוסדות והגופים השונים ובהמשך לכך חברת הביטוח והמוסד לביטוח לאומי פותחים בחקירה מעמיקה בנסיון לדחות את תביעתו של הפונה ולמצוא בה פגמים.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום תביעות סיעוד

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך